Alcantara kopi, hvor??
Fra : Mikael Andresen

Dato : 22-10-04 19:05

Hvor finder jeg en fornuftig kvalitet af alcantara (kopi) har i nordjylland,
gerne nær hjørring....

Mvh. Mikael

PS. Den skal være tæt på VW tornado rød

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-10-04 02:58

> Hvor finder jeg en fornuftig kvalitet af alcantara (kopi) har i
nordjylland,
> gerne nær hjørring....

Der er vel ikke noget der hedder alcantara kopi? Alcantara er kunstigt
ruskind - det er langt mere slidstærkt end den ægte vare. Hvordan du vil
kopiere det, har jeg svært ved at se... Men jeg tager måske fejl?

/Kasper Hansen

Fra : Jens

Dato : 23-10-04 10:11

Kasper Hansen [8270] <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:

> [...]
> ruskind - det er langt mere slidstærkt end den ægte vare. Hvordan du vil
> kopiere det, har jeg svært ved at se... Men jeg tager måske fejl?

Alcantara er en mærkevare. Der findes utvivlsomt tilsvarende produkter -
som blot ikke må hedde det samme. Jeg er - for år tilbage - stødt på et
møbelstof, som angiveligt var det samme som Alcantara. Desværre husker
jeg ikke præcist, hvad det hed - men "Mica" ringer en klokke.
--

Jens F

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-10-04 11:42

> [...]
> møbelstof, som angiveligt var det samme som Alcantara. Desværre husker
> jeg ikke præcist, hvad det hed - men "Mica" ringer en klokke.

Min fejl - jeg troede faktisk at det var et mere generelt navn for kunstigt
ruskind.

/Kasper Hansen

Fra : Lau

Dato : 24-10-04 00:09

> [...]
> ruskind - det er langt mere slidstærkt end den ægte vare. Hvordan du vil
> kopiere det, har jeg svært ved at se... Men jeg tager måske fejl?

Som Kasper skriver:

Prøv med ægte ruskind - det må jo være en alcantara kopi!
Lau

Fra : KASO

Dato : 23-10-04 11:24

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg en fornuftig kvalitet af alcantara (kopi) har i
nordjylland,
> gerne nær hjørring....
>
> Mvh. Mikael
>
> PS. Den skal være tæt på VW tornado rød

Prøv at gå ind til en møbelhandler - f.eks. Idémøbler. Her har de stofprøver
til sofaer m.m. - inkl. microfiber, der ligner Alcantara til forveksling
(også mht. egenskaber) - så kan du sikkert få navnet på stof/fabrikant....

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 12:01

> [...]
meddelelse news:clbi55$st6$1@news.cybercity.dk...
> Hvor finder jeg en fornuftig kvalitet af alcantara (kopi) har i

Der er et par muligheder i oplandet :

Frode Larsen
Møbel & Autopolstrer
Smidstrupvej 331
9760 Vrå
98 99 81 11

Der er et nyt firma i Vrå beliggende Nordre Ringvej 11.
Jeg ved ikke hvad firmaet hedder, men jeg kommer forbi når jeg kører på
arbejde.
De har indgang på bagsiden af den gule bygning der ligger længst ud mod
vejen og har en "forhøjet" port.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : John Sahl

Dato : 23-10-04 12:23

Brian Sørup wrote:
> Frode Larsen
> Møbel & Autopolstrer
> Smidstrupvej 331
> 9760 Vrå
> 98 99 81 11

Ham har jeg tidligere brugt og jeg er ret sikker på han
kan hjælpe.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : TGD

Dato : 23-10-04 18:30

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg en fornuftig kvalitet af alcantara (kopi) har i
> nordjylland, gerne nær hjørring....

I en hver stofforretning.