Vedr. køb af brugt Toyota sportsvan 2,2 ~
Fra : Flemming

Dato : 22-10-04 08:11

Hej gruppe
Jeg står og skal investere i en toyota sportsvan på gule plader. Jeg har set
på en der er fra april 98 (lav vægtafgift) og kørt 75200km, den kører på
diesel, der er træk, gode dæk. Standen er fin. Hvad må jeg give for den
incl moms?

Mvh
Flemming

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-10-04 11:48

"Flemming" <sutmin@namnam.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en der er fra april 98 (lav vægtafgift) og kørt 75200km, den kører på
> diesel, der er træk, gode dæk. Standen er fin. Hvad må jeg give for den

Er det ikke varebiler fra før juli 97, der har lav afgift?

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 22-10-04 11:53

En helt masse bits fra Michael Kirkegaard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Er det ikke varebiler fra før juli 97, der har lav afgift?

Nej. Hvis indregisreringen er sket før 2/6-1998 er der lav afgift for
gulpladebiler til privat kørsel jvf. Bekendtgørelse af
lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v. §2:
http://147.29.40.90/_SHOWF_A462352965/1473&A20030097829REGL&0001&000019

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Drugs are good, mr. McElroy. Drugs are our mates"
-- Rhys Ifans as Iki in '51st State'

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-10-04 17:16

> [...]
> på en der er fra april 98 (lav vægtafgift) og kørt 75200km, den kører på
> diesel, der er træk, gode dæk. Standen er fin. Hvad må jeg give for den

De er i ret høj kurs, så et sted mellem 90og 105 kkr, har den fået skiftet
gløderør, hvis ikke skift dem med det samme.
er det hos en forhandler ?

hvilken farve har den ?
fra april burde den have varme i sidespejlene eller ?

det er en rigtig god bil, jeg har selv sådan en, den har jeg fået vejet op
så den må trække 1600 kg.

Hilsen Jørgen

Fra : bme

Dato : 22-10-04 19:53

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> det er en rigtig god bil, jeg har selv sådan en, den har jeg fået vejet op
> så den må trække 1600 kg.

Hvad går den egentlig på literen ved moderat motorvejsfart (110-120)?

/bo

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-10-04 01:02

> Hvad går den egentlig på literen ved moderat motorvejsfart (110-120)?

tjaa det ved jeg ikke men, men jeg kører en del motorvej/trafikvej 120/100
og den går omkring 12-13 km/l

Hilsen Jørgen

Fra : Jacob Madsen

Dato : 26-10-04 20:57

> op

> tjaa det ved jeg ikke men, men jeg kører en del motorvej/trafikvej 120/100
> og den går omkring 12-13 km/l

Hvis du holder den under 120, så kører den gerne 14+ literen. Over 120, så
taler vi 12-13 stykker.. Landevej under 100 (hvis altså du kan holde den
der - det er ret svært - den vil gerne arbejde) så kan den faktisk køre 15.

Men den helt stor økonomiske gevinst ved den bil er, at der intet bøvl er
med den. Den kører bare.

Jacob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-10-04 22:13

On Tue, 26 Oct 2004 21:57:16 +0200, "Jacob Madsen" <c@tis.dk> wrote:

> [...]
>
>Men den helt stor økonomiske gevinst ved den bil er, at der intet bøvl er

Og er også mere harmonisk end sine bezindrevne brødre
Flemming Jacobsen