Ford V-8 fra 1934-36....
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 21-10-04 01:29

Min bedstefar kørte som taxavognmand rundt i Odense i sådan én.

Faktisk tror jeg, det var en 1934 som han overtog i 36.

Jeg har kun et enkelt billede af den, men nok til at se dens meget
karakteristisk snude og kølergrill.

Men jeg vil gerne vide mere om denne bil-model, og har faktisk søgt
efter en Nyhedsgruppe om veteranbiler, men hidtil forgæves.

Er der nogle, der ved noget om sådan én og/eller har lyst til en
dialog omkring den, så svar evt. direkte på mail-adressen...

Venligst
John
sir_john@vip.cybercity.dk

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 01:47

"John Drage Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min bedstefar kørte som taxavognmand rundt i Odense i sådan én.

Kan du bruge noget af dette:

http://flatheadford.com/broch/sweden/1934/34red/v8_folder.htm

http://bimbo.fjfi.cvut.cz/~Sivak/vs02/br27.htm

http://www.antiqnet.com/detail,1934-ford-roadster,467812.html

http://copenhagenet.dk/CPH-KB.htm

Bjørn Jørvad

Fra : G.B.

Dato : 25-10-04 15:01

John Drage Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Er der nogle, der ved noget om sådan én og/eller har lyst til en
> dialog omkring den, så svar evt. direkte på mail-adressen...

Rent teknisk ved jeg ikke så meget om den, men min farfar ejede sådan en,
og min far overtog den, så de første mange år af mit liv (jeg er født i
'54) kørte jeg faktisk rundt i sådan en - som passager, forstås.

"V8" var et af familiemedlemmerne!

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 16-11-04 02:09

On Thu, 21 Oct 2004 02:28:43 +0200, John Drage Thomsen
<sir_john@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle, der ved noget om sådan én og/eller har lyst til en
>dialog omkring den, så svar evt. direkte på mail-adressen...

Jeg har nu prøvet en række forslag til web-sider med gamle Ford-vogne,
men skønt V8'ere alle sammen, er der dog ingen, der ligner Bedstefars.

De fleste man ser, er "fladsnudede" (fra disen) dvs. direkte forfra
ligner køleren en hjerteform med spids nedadtil.

Den jeg søger, var mere rund i snuden og med en mere firkantet køler
(forfra), dog med nogle "indskæringer" af de nederste hjørner ved
skærmene. Kan det være, man skal søge en ældre end 1934-model?

I hvert fald er den ikke nyere, for Ford'er fra 37 en meget afbilledet
(og findes i et utal af modeller), og her er det, at Ford's små
V8-lastbiler får den karakteristiske ovale front.

Venligst
John

Fra : Brian M

Dato : 16-11-04 17:16

John Drage Thomsen <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message news:<6eu9p0ljg7sabudejar7gmnpu5lae2v2u5@4ax.com>...

> [...]
> (og findes i et utal af modeller), og her er det, at Ford's små
> V8-lastbiler får den karakteristiske ovale front.

Det kan eventuelt være det var en engelsk eller fransk bygget Ford med
v8. De er ikke helt mangen til, men ligner tit et mix at forskellige
årgange af de amerikansk byggede. F.eks har en engelsk 32`er let
skrående forrude og døre der åbner modsat. Jeg havde selv engang en
engelsk 39`er, karossen lignede en amerikansk 35/36 med en 37`er køler
og 36`forskærme og lygter.

Eller også var den bygget på et "Truck" chassis, så er fronten igen
anderledes. Der var fornylig en Ford cabriolet tilsalg, der var lavet
på denne måde (med et delvist dansk karosseri). Den ligner overhovedet
ikke de normale fra USA.