Opvarmet forrude
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-10-04 22:28

Hvordan bliver den det? (Formoder at der ikke er tråde i ruden). Er det godt
om vinteren? Eller kan man spare det, hvis man har kabinevarmer?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-04 00:09

> Hvordan bliver den det? (Formoder at der ikke er tråde i ruden).

Jo der er. Specilet på Ford, kan man i gadebelysning se dem. Nogle
bilproducenter skriver opvarmet forrude. Men her er det kun 2-3 tråde
nederst på ruden, som sørger for at viskeren kan køre hurtigt efter start,
skulle den være frosset fast. Dette gælder bl.a. Toyota Avensis.

> Er det godt
> om vinteren? Eller kan man spare det, hvis man har kabinevarmer?

Jep. Kabinevarmeren er under alle omstændigheder nr. 1. Selvfølgelig
kombineret med en motorvarmer.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 16:17

> [...]
> skulle den være frosset fast. Dette gælder bl.a. Toyota Avensis.

> Jep. Kabinevarmeren er under alle omstændigheder nr. 1. Selvfølgelig

Jeg kørte i tre år i en Ford Galaxy med varmetråde i forruden, det virker
OK.
Men bagsiden af medaljen er at trådene er synlige, omend svagt. Men har man
først fået kig på dem så øhhhh.....

Men som sagt det virker fint, og en en ny forrude er faktisk ikke så dyr,
jeg knuste den på et tidspunkt en ny kostede 2000 kr. monteret.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-10-04 16:38

Er der ikke noget om at GPS-signalet ikke kan komme igennem forruder med
varmetråde i?
I så fald kan man ikke bruge sit navigations-system, medmindre man placerer
GPS-antennen et andet sted end i/under instrument-brættet.

Mvh

Emil

Fra : Peter Juul

Dato : 20-10-04 17:31

"Emil Jensen [2100]" skrev

> [...]
placerer
> GPS-antennen et andet sted end i/under instrument-brættet.

Jeg tror du forveksler opvarmet forrude med atermisk forrude, som bl. a.
kan fås i visse Renault og Citroën-potter. Det er den med det blå skær i
sig, hvis lyset falder rigtigt. Glimrende opfindelse, lavet af en form for
keramisk materiale (?) Den kan GPS-signaler ikke trænge igennem, mens det
ikke er noget problem med varmetråde.

På min Megane RXT kunne man vælge mellem atermisk eller opvarmet forrude -
Jeg er glad for at 1ste ejer valgte dem opvarmede... Jeg synes behovet er
større for den herhjemme.

Min svoger havde i sin tid en Laguna m. atermisk rude. Han boede i
Frankfurt, og dernede gav den en helt anden mening.....

VenHils
Peter

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-10-04 09:08

> Er der ikke noget om at GPS-signalet ikke kan komme igennem forruder med
> varmetråde i?

Det kan jeg svare benægtende på. Ingen problemer med GPS i Deo'en.

Per

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-10-04 11:46

> Det kan jeg svare benægtende på. Ingen problemer med GPS i Deo'en.

Okay. Peter Juul har skrevet om atermiske ruder, det er nok dem jeg tænkte
på...

Mvh

Emil

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-10-04 21:59

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev

> [...]
> OK.
> Men bagsiden af medaljen er at trådene er synlige, omend svagt. Men har

Den skal jeg så ikke have. Jeg kan sidde og hidse mig op over en enkelt flad
myg, hvis den har endt sine dage i nærheden af mit synsfelt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-10-04 09:19

Preben Riis Sørensen skrev:

> Den skal jeg så ikke have. Jeg kan sidde og hidse mig op over en enkelt
> flad myg, hvis den har endt sine dage i nærheden af mit synsfelt.

Ha ha ja.. det lyder bekendt.. jeg kan heller ikke fravige mit blik fra
noget jeg først en gang har fået øje på

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Mogens

Dato : 22-10-04 16:33

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Ha ha ja.. det lyder bekendt.. jeg kan heller ikke fravige mit blik fra
> noget jeg først en gang har fået øje på

Så køb jer en ordentlig bil!
I min "netop" solgte '95 Alfa Romeo 164 Q4
kunne varmetrådene i foruden ikke ses...

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 16:46

> Så køb jer en ordentlig bil!
> I min "netop" solgte '95 Alfa Romeo 164 Q4
> kunne varmetrådene i foruden ikke ses...

Mange mennesker får dårligere syn når de kommer op i årene )

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 22-10-04 16:51

> Mange mennesker får dårligere syn, når de kommer op i årene )

He, he - good point, men ikke sandheden, Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-04 21:35

> Mange mennesker får dårligere syn når de kommer op i årene )

*ROTFLMAO*

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Olesen

Dato : 20-10-04 19:01

> Hvordan bliver den det? (Formoder at der ikke er tråde i ruden). Er det
godt
> om vinteren? Eller kan man spare det, hvis man har kabinevarmer?

Hvis du har airconditioning, og det virker,
så er forruden dugfri på max 1-2 minutter.
Ret imponerende at sidde i brormandens 'deo
og så se der blir' fyret op for den tørre luft...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-10-04 18:55

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev
> Hvis du har airconditioning, og det virker,
> så er forruden dugfri på max 1-2 minutter.
> Ret imponerende at sidde i brormandens 'deo
> og så se der blir' fyret op for den tørre luft...

Vil du forklare de fysiske forhold derved. Har den ekstra elvarme der er der
med det samme, og hvad mener du med 'fyret op for den tørre luft'?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Olesen

Dato : 21-10-04 22:19

> Har den ekstra elvarme der er der
> med det samme, og hvad mener du med 'fyret op for den tørre luft'?

Jeg ved ikke hvad der sker rent teknisk,
men på en regnvåd dag blev der tændt
for air-con, og vinduerne i HELE bilen
var afdukket så hurtigt, jeg faktisk kunne
begynde at se fornuften med en 'conditioner.:

Fra : PappaJap

Dato : 22-10-04 16:28

> Jeg ved ikke hvad der sker rent teknisk,
> men på en regnvåd dag blev der tændt
> for air-con, og vinduerne i HELE bilen
> var afdukket så hurtigt, jeg faktisk kunne
> begynde at se fornuften med en 'conditioner.:

Vandindholdet i luft afhænger af temperaturen på luften. Jo koldere luften
er desto mindre vand kan den indeholde. Dvs. at når man får afkølet luften
via air-con får man også samtidig affugtet luften og derved forsvinder
duggen.

Mvh PappaJ

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-04 17:01

"PappaJap" <ihate@spam.dk> skrev>
> [...]
> er desto mindre vand kan den indeholde. Dvs. at når man får afkølet luften
> via air-con får man også samtidig affugtet luften og derved forsvinder

Nej, varm luft indeholder mest. Men varmer man kold luft op, kan det fjerne
dug. Kølefunktion skulle vel heller ikke igang en vinterdag?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen