Tandrem
Fra : Aragorn25

Dato : 19-10-04 19:57

_Min ven har lige fået sin en Honda 1,3DX fra 91

Een ejer, den har kørt 163,000km.

Tandremmen har aldrig været skiftet.

Vi har kigget på tandreme hos Thansen, de er MEGET billige, iforhold til
hondas priser, det er sikkert forde er uorginale, men hvordan skal det
forholdes???

Der er een mekanikker der har tilbudt at skifte for 500kr sort, (kun
arbejdsløn) er det en ok pris?

Mvh

Dennis

Fra : Kito

Dato : 19-10-04 20:14

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forholdes???
>
> Der er een mekanikker der har tilbudt at skifte for 500kr sort, (kun

Prisen er sikket helt okay, men jeg fik skiftet tandrem da bilen havde gået
105k. 500 km efter sprang tandremmen pga af et defekt justerleje.
Aldrig havde jeg væres så glad for at jeg brugte en autoriseret mek. med sin
forsikring iorden.>

vh
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 17:30

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gået 105k. 500 km efter sprang tandremmen pga af et defekt justerleje.
> Aldrig havde jeg væres så glad for at jeg brugte en autoriseret mek. med

Også derfor at jeg lige i sidste uge har "blødt" 2.500 Kr for at få skiftet
tandrem, remstrammer og medløberhjul, hos Ford i Flensborg.
Godt nok mange penge men jeg havde hverken lyst, mod eller tid til selv at
gøre det men hva' søren den holder jo også 120.000 Km - 5 år i sådan en
mondeo så den holder nok denne motor ud nu.

--
Tomn

Fra : Olesen

Dato : 20-10-04 18:59

> [...]

> Vi har kigget på tandreme hos Thansen, de er MEGET billige, iforhold til
> hondas priser, det er sikkert forde er uorginale, men hvordan skal det

Ved du hvad ?
Hvorfor spare en 20'er (læs:symbolsk beløb), og gå med
dên uvished ???
Jeg fatter simpelthen MINUS på dên konto.

> Der er een mekanikker der har tilbudt at skifte for 500kr sort, (kun
> arbejdsløn) er det en ok pris?

Ja.
Men så burde der vel også være råd til en prober rem ?

Fra : Aragorn25

Dato : 20-10-04 22:32

Nu har vi bestilt delne hos thansen, rem og strammerhjul.
Får det skiftet hos en mekaniker, meg garanti for 1000kr incl moms. så er
den prut slået

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 23-10-04 17:46

On 10/20/2004 23:32:02 "Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> wrote:

> Nu har vi bestilt delne hos thansen, rem og strammerhjul. Får det
> skiftet hos en mekaniker, meg garanti for 1000kr incl moms. så er den
> prut slået

Din mekaniker sprang måske fra da han læste din første post?
--
Jacob

Fra : alexbo

Dato : 23-10-04 19:08

"Aragorn25" > skrev

> Nu har vi bestilt delne hos thansen, rem og strammerhjul.
> Får det skiftet hos en mekaniker, meg garanti for 1000kr incl moms. så er
> den prut slået

Med garanti?
Vil din mekaniker garantere for thansens rem.
Hvis remmen springer om 10.000 km, så vil mekanikeren nok sige at det er
remmens skyld, og thansen at det er mekanikerens skyld.

Hvem tror du der kommer til at betale for motorreparationen?

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 20:05

> Hvem tror du der kommer til at betale for motorreparationen?

hehe jeg ved det godt )

Derfor man køre ned til sin BMW pusher og køber delene der, det er kvalidele
dernede

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 17:58

Olesen skrev:

> Ved du hvad ?

Nej ved du?

> Hvorfor spare en 20'er (læs:symbolsk beløb), og gå med dên uvished ???
> Jeg fatter simpelthen MINUS på dên konto.

OK - men jeg kan så fortælle at thansen.dk's remme er i "top-kvalitet"
hvad man så forstår ved det ord. De originale er ikke bedre.

> Men så burde der vel også være råd til en prober rem ?

Jep - fx. dem hos thansen.dk

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : LostInSpace

Dato : 24-10-04 23:15

Jeg købte et slibesæt m/alt i , hos Thansen. til en Honda Accord
til 398,-
Men blev usikker , fordi at der manglede nogle huller til de forskellige
kanaler.
bestilte derfor en orginal Honda Toppakning , (kun pakningen), ( Brugte
Stelnummeret for at være sikker)

Modtog derefter noget tyndt skidt til en pris på 683,- + Moms
Som manglede de samme huller

Siden da , har jeg kun købt hos Thansen og ophuggere
Tandremmen og remstrammerhjulet har da også kørt mange 1000 km nu uden
problemer.

Honda stumper er sku ikke til at betale.
Thansen stumper har almindelige da råd til.
Der er mange som siger at deres trækaksler ikke kan holde mere end 3 år , !!
Men da de sikkert kommer fra samme fabrik som de orginale , holder de dyrer
jo nok ikke længere end de billige

..