Bagbrosbøsninger?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 19:07

Hejsa
Har en ca 20 år gammel Golf, som jeg overvejer at få gjort klar til syn, da
jeg er pisseglad for den...

Har undervejs i dens tid hos mig været på diverse værksteder, når der nu
sådan var noget der skulle ses på.
Nu til spørgsmålet:

Et sted siger de, at min bagbrosbøsninger er færdige og at bilen ikke vil gå
igennem syn. De fortæller mig desuden at jeg skal regne med, at det koster
6-7000 at få dem skiftet....

Næste sted siger de, at det er noget sludder og at de ikke fejler noget.

Mit problem er selvfølgelig nu, at HVIS den første har ret - kan de så koste
så meget?
Hvad er risikoen for at det er DET, der gør at bilen ikke klarer synet. Er
det SÅ alvorligt?
Er der en sikkerhedsrisiko ved det, hvis de er defekte? (aner jo ikke hvad
de er og har INGEN forstand på biler)

Vil jo ikke begynde at lave alt muligt andet klar på bilen, hvis den
alligevel ryger på en KÆMPE reparation, som jeg ikke har råd til lige nu....

Kan nogen hjælpe med nogle svar?

Tak

Finn

Fra : tb

Dato : 18-10-04 19:19

> [...]
>
> Vil jo ikke begynde at lave alt muligt andet klar på bilen, hvis den
> alligevel ryger på en KÆMPE reparation, som jeg ikke har råd til lige

kør til syn. Så får du besked om hvad der skal laves. kør på et værksted og
få et tilbud på netop det. Så kan du overveje om det er pengene værd.
At gøre en bil "synsklar" der har den alder din har, er i mine øjne spild af
penge... Lav hvad der behøves og nix weiter...
bare min pointe...

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 20:02

"tb" <no_mail@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> penge... Lav hvad der behøves og nix weiter...

Enig i at der er fornuft i det du siger - men jeg ville stadig gerne høre
noget input omkring selve mine spørgsmål....

Tak igen

Finn

Fra : Aksel

Dato : 18-10-04 20:22

> [...]
> At gøre en bil "synsklar" der har den alder din har, er i mine øjne spild
> af penge... Lav hvad der behøves og nix weiter...

Hvis du kører til syn og de mener den har mange fejl, og det er tydeligt at
du íkke har gjort noget for at klargøre den, bliver du kasseret uden at de
gennemgår det hele.

Du risikerer også at den bliver totalt kasseret så den ikke kan synes
senere.

Sørg i det mindste for at den kan bremse og lyse, at dækkene er i orden og
at der ikke er alt for meget slør i styretøjet, det er heller ikke nogen god
ide at møde op med en bil der er alvorligt rusten.

Hilsen Aksel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-10-04 23:21

Aksel wrote:

> Du risikerer også at den bliver totalt kasseret så den ikke kan synes
> senere.

Aldrig - "Godkendelse nægtet" betyder blot at der har været så mange fejl
ved køretøjet at det ikke har været muligt at gennemgå alt på den afsatte
tid.

Du kan altid derefter lave køretøjet og bestille et nyt fuldt syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-10-04 00:17

Aksel wrote:

> Hvis du kører til syn og de mener den har mange fejl, og det er tydeligt at
> du íkke har gjort noget for at klargøre den, bliver du kasseret uden at de
> gennemgår det hele.

Det er bestemt en mulighed, ja..

> Du risikerer også at den bliver totalt kasseret så den ikke kan synes
> senere.

Det er så ikke en mulighed, selv om de ikke laver synet færdigt
fordi der er for mange fejl, så har man altid muligheden for at
komme tilbage en anden gang.

> Sørg i det mindste for at den kan bremse og lyse, at dækkene er i orden og
> at der ikke er alt for meget slør i styretøjet, det er heller ikke nogen god
> ide at møde op med en bil der er alvorligt rusten.

Det giver til gengæld rigtigt god mening.

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-10-04 21:49

"tb" <no_mail@cybercity.dk> skrev :

>kør til syn. Så får du besked om hvad der skal laves.

Eller også får man en seddel, hvor der står "ikke udførligt" - så er
man ligevidt.

>kør på et værksted og få et tilbud på netop det.

Der er sgu' så mange der giver bud på at lave en bil synsklar, så
hvorfor ikke bare lade dem gennemgå æsken og give et bud på hvad de
mener skal laves.

>At gøre en bil "synsklar" der har den alder din har, er i mine øjne spild af
>penge... Lav hvad der behøves og nix weiter...
>bare min pointe...

Den pointe deler jeg ikke med dig - som et minimum, gennemgår man sin
bil, for de mest elemæntære fejl/mangler, så man er rimeligt sikker på
at bilen egentligt burde klare synet nogenlunde

at møde op med en uklargjort bil, er det samme som at pisse
synsfolkene op og ned ad ryggen - tro mig, så bliver de først ivrige

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-10-04 20:18

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i en meddelelse

> Har en ca 20 år gammel Golf, som jeg overvejer at få gjort klar til syn,
da
> jeg er pisseglad for den...

Sådan!

> Mit problem er selvfølgelig nu, at HVIS den første har ret - kan de så
koste
> så meget?

Næppe...

> Hvad er risikoen for at det er DET, der gør at bilen ikke klarer synet. Er
> det SÅ alvorligt? - Er der en sikkerhedsrisiko ved det, hvis de er
defekte?

Dårlige bøsninger betyder dårlige køreegenskaber.
Husk på, at du IKKE skal syne bilen for Bilsyns skyld,
men for din egen og medtrafikanternes skyld!

> Vil jo ikke begynde at lave alt muligt andet klar på bilen, hvis den
> alligevel ryger på en KÆMPE reparation, som jeg ikke har råd til lige
nu....

Bilen skal være i en teknisk god stand - ellers pil pladerne af !

> Kan nogen hjælpe med nogle svar?

Jeg kigger i øjeblikket efter en billig bil til min yngste
søn, og jeg er lettere rystet over at se, hvorledes biler
fra sidst 80'erne ser ud. I guder for nogle nysynede vrag,
man "møder" rundt omkring!

Søndag gjaldt det en '87 Golf GTI - hvilken spand.
Man er jublende glad, når man triller hjem i sin kun
4 år yngre Omega efter sådan et møde!

Der er en verden til forskel -> set med de tekniske øjne...

Fra : koolberg

Dato : 21-10-04 14:44

> Jeg kigger i øjeblikket efter en billig bil til min yngste
> søn, og jeg er lettere rystet over at se, hvorledes biler
> fra sidst 80'erne ser ud. I guder for nogle nysynede vrag,
> man "møder" rundt omkring!

Helt rigtigt, og nogle folk der tror rust er guld når de prissætter

> Søndag gjaldt det en '87 Golf GTI - hvilken spand.
> Man er jublende glad, når man triller hjem i sin kun
> 4 år yngre Omega efter sådan et møde!

Ville også gerne kører hjem i din 3000'er

/koolberg

Fra : Mogens

Dato : 21-10-04 16:39

"koolberg" <jesper-k@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Helt rigtigt, og nogle folk der tror rust er guld når de prissætter

LOL

> Ville også gerne kører hjem i din 3000'er

He, he - også en fornøjelse :)

Fra : peter

Dato : 18-10-04 22:30

> [...]

> Tak
>

> Finn
>
> Helt ærligt de må da tage pis på dig 6-7000 kr

skift af bagbro bøsninger på en golf 2 tager max 2 timer
ca 800-1000 kr i arbejdsløn + 2 uorginale bøsninger til ca 150 kr = ca 1200
resten må da være tilskud til deres julefrokost

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 23:41

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Tusinde tak for Jeres input!!
Det har faktisk hjulpet mig UTROLIGT MEGET....

Nu er jeg for det første mere motiveret for at få lavet dyret (for den
holder bare derned med klippede plader fordi jeg ikke nåede at få den synet
til tiden)

Desuden her jeg også fået et indblik i, hvad det MÅ koste med det jeg var
MEST bange for, nemlig bagbrosbøsningerne...

Så vidt jeg kan forstå på de venner jeg har, som har en del mere forstand på
biler end jeg selv har, så skulle den med en smule held kun mangle at få nye
bremser, nye støddæmpere og en motorvask (for at glæde synsfolkene)
Det vil jeg nu få lavet og så prøve at sende den til syn. Hvis jeg så
undervejs støder på en der kan lave de bagbrosbøsninger for resten af de
penge jeg har liiiige nu, så kan jeg jo få det ordnet med det samme....

Takker takker og tak for hjælpen

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 08:14

> Det vil jeg nu få lavet og så prøve at sende den til syn.

Sådan en G2 er fandeme taknemmelig, nem at skrue på, og rummelig, og køre
godt, hvis den lige bliver sænket en lille smule.. bare 40mm kan gøre det og
så nogle 195/50/15 på, så er den super..

Kun et minus, den fås ikke med en 6cyl motor....

Mvh
Morten
325iA

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 12:53

Juel skrev:

> Kun et minus, den fås ikke med en 6cyl motor....

Jorw.... smid en VR6 i rummet så skal du høre/se løjer

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : PP

Dato : 19-10-04 17:39

> [...]
> gå
> igennem syn. De fortæller mig desuden at jeg skal regne med, at det koster

Selvom de er dårlige er det nok billiger at købe en bagbro med fornuftige
bøsninger i. Den koster vel 700-800 her hos min lokale hugger....
mvh PP

---

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 23:12

"PP" <NONE@SERVER.COM> skrev i en meddelelse
> Selvom de er dårlige er det nok billiger at købe en bagbro med fornuftige
> bøsninger i. Den koster vel 700-800 her hos min lokale hugger....
> mvh PP

Lyder osse som en god ide - hvor ligger den hugger?

Finn

Fra : PP

Dato : 21-10-04 23:18

> Lyder osse som en god ide - hvor ligger den hugger?
Sdr. Jylland, Kastrup, Udsigsvejen Nr. ?
Navnet er Krogh eller Krog

mvh PP

---

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 12:45

> Sdr. Jylland, Kastrup, Udsigsvejen Nr. ?
> Navnet er Krogh eller Krog

Øv det var langt væk når man bor ved København...

Anyway, så er det planen at "Golfie" skal en tur på værksted i den kommende
uge og gåes igennem, så jeg får svar på om det kan betale sig at lave de
ting jeg umiddelbart er nødvendige eller om der lurer nogle katastrofer man
ikke kan se som "ikke-fagmand".....

Så må jeg bare krydse fingre

Tak igen

Finn