motorstørrelse/motornummer
Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 18-10-04 18:18

Hej NG!!

Jeg tænkte på om man kan regne størrelsen af motoren ud vha motornummeret,
eller hvordan skal det gøres

På forhånd tak

Roar

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-10-04 20:46

"Roar Hinrichsen" <roar_bibs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!!
>
> Jeg tænkte på om man kan regne størrelsen af motoren ud vha motornummeret,
> eller hvordan skal det gøres

Det kommer vist an på hvilken bil der er tale om. På f.eks. gamle Ford
Mustang´er kan du både aflæse motorens størrelse, samt kaburator-"layout" og
dermed hestekræfter udfra bilens stelnummer.

På min Corolla kan man såvidt jeg ved ikke tyde motoren udfra stelnummeret,
og motornummeret aner jeg faktisk ikke engang hvor sidder.

Men altså....gruppen må ha lidt flere oplysninger at arbejde med

MVH Peter C:\

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-10-04 21:56

"Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> skrev :

>og motornummeret aner jeg faktisk ikke engang hvor sidder.

Monstro på motoren ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter C:\\

Dato : 19-10-04 07:05

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Monstro på motoren ?

JOjo....Så langt havde jeg dog regnet det ud

MVH Peter C:\

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 19-10-04 14:53

Det er en vw transporter fra 83, jeg har fundet motornummeret men kan ikke
se hvor stor selve motoren er, det er ikke den originale motor der sidder i!
og derfor så spørgsmålet om man kan regne det ud vha motornummeret

mvh

Roar

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 15:18

> [...]
i!
> og derfor så spørgsmålet om man kan regne det ud vha motornummeret

Det kan du ikke, du er nødt til at have PR-informationerne enten fra
servicehæftet eller fra PR-sedlen som normalt er placeret i nærheden af
reservehjulet, derpå står informationer omkring motor gearkasse.

Den ser sådan her ud.

http://vwfanatic.dk/Info/PR-seddel.html

På en 21 år gammel bil er der nok stor chance for at den er ulæselig eller
helt væk, så kan et opkald til importøren (SMC) hjælpe dig.
De kan ud fra stelnummeret fremkalde de samme informationer.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk