èn gang til..... omregistrering
Fra : Peter

Dato : 18-10-04 16:41

Hej

Hvordan omregistrerer jeg potten fra fruens til eget navn? Altså i praksis:
hvad skal jeg bruge af papirer og penge. Er en salgsaftale nødvendig
og/eller tilstrækkeligt?

På forhånd tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Gevaldi

Dato : 18-10-04 16:57

Peter skriblede:
> Hej
>
> Hvordan omregistrerer jeg potten fra fruens til eget navn? Altså i
> praksis: hvad skal jeg bruge af papirer og penge. Er en salgsaftale
> nødvendig og/eller tilstrækkeligt?

Du går på dit lokale motorkontor medbringende
den originale registreringsattest og kr. 380,-
Udfylder en omregistrerings formular og så er
den *potte* pludselig blevet din.

(er du rigtig snedig, får du listet beløbet ind
under hendes husholdningspenge)

--
/Gevaldi

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-10-04 17:04

Peter wrote:
> Hej
>
> Hvordan omregistrerer jeg potten fra fruens til eget navn? Altså i
> praksis: hvad skal jeg bruge af papirer og penge. Er en salgsaftale
> nødvendig og/eller tilstrækkeligt?

Køretøjets registreringsatest + forsikringsbegæring (hentes ved
forsikringsselskabet eller en autohandler), derefter på motorkontoret.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Troja

Dato : 18-10-04 17:09

Peter tastede følgende
> Hvordan omregistrerer jeg potten fra fruens til eget navn? Altså i
> praksis: hvad skal jeg bruge af papirer og penge. Er en salgsaftale
> nødvendig og/eller tilstrækkeligt?

Har i boet på samme adresse i 5år eller mere, så er penge ikke nødvendigt da
det så er gratis

Fra : Peter

Dato : 18-10-04 21:43

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev i en meddelelse
> Peter tastede følgende
>
> Har i boet på samme adresse i 5år eller mere, så er penge ikke nødvendigt
> da
> det så er gratis

Hvor kan jeg læse om de 5 år?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Troja

Dato : 18-10-04 22:12

Peter tastede følgende

> Hvor kan jeg læse om de 5 år?

Ved jeg ikke, men sådan er reglerne med Toyota sikkerhed (112%) og det unset
hvad andre måtte mene, har selv gjort dette med flere biler.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-10-04 21:54

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev :

>Har i boet på samme adresse i 5år eller mere, så er penge ikke nødvendigt da
>det så er gratis

Næppe......
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Troja

Dato : 18-10-04 22:26

jan@fedtegreven.dk tastede følgende

> Næppe......

Så er du bare klogere end dem der sider på landets motorkontorer, for sådan
er reglerne nu en
gang bare...

Hvorfor ikke lige undersøge hvad det er man svarer på, gerne inden du
svarer...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-10-04 22:55

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev :

>Hvorfor ikke lige undersøge hvad det er man svarer på, gerne inden du
>svarer...

Hvorfor være flabet ?

sidst jeg omregistrerede en bil fra mit til fruens navn, kostede det
380.- på motorkontoret, og det er kun 1md. dage siden såmænd.....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Troja

Dato : 19-10-04 01:33

jan@fedtegreven.dk tastede følgende

> Hvorfor være flabet ?

Hvorfor svare mod bedre viden ?

> sidst jeg omregistrerede en bil fra mit til fruens navn, kostede det
> 380.- på motorkontoret, og det er kun 1md. dage siden såmænd.....

Så har enten ikke stået på samme adresse (folkereg) i 5+ år, eller også har
vedkommende stukket pengene i lommen... for det er som sagt gratis inden for
samme husstand, hvis altså det med de 5år overholdes.

EOD

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-10-04 06:36

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev :

>Hvorfor svare mod bedre viden ?

Hvorfor ikke svare som erfaret ?

Det er jo det de fleste gør.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-04 05:45

jan@fedtegreven.dk telepaterede følgende til sin PC:
> sidst jeg omregistrerede en bil fra mit til fruens navn, kostede det
> 380.- på motorkontoret, og det er kun 1md. dage siden såmænd.....

Så er du blevet snydt eller også har de ikke været opmærksom på, at det var
ejerskifte mellem ægtefæller...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-10-04 06:35

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Så er du blevet snydt eller også har de ikke været opmærksom på, at det var
>ejerskifte mellem ægtefæller...

Se - det kan jo så meget vel have været tilfældet, da vi ikke har
samme efternavn.... hmmmm.....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Troja

Dato : 19-10-04 09:37

Morten Fruergaard tastede følgende

> jan@fedtegreven.dk telepaterede følgende til sin PC:
>
> Så er du blevet snydt eller også har de ikke været opmærksom på, at
> det var ejerskifte mellem ægtefæller...

Det behøver ikke være mellem ægtefæller, men blot mellem folk der har boet
på samme adresse i 5+

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-04 10:30

Troja telepaterede følgende til sin PC:
> Det behøver ikke være mellem ægtefæller, men blot mellem folk der har
> boet på samme adresse i 5+

Ja, men jeg formoder, at "Fruen" er hans kone og ikke hans datter...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Troja

Dato : 19-10-04 12:56

Morten Fruergaard tastede følgende

> Troja telepaterede følgende til sin PC:
>
> Ja, men jeg formoder, at "Fruen" er hans kone og ikke hans datter...

Ja den er jeg med på, men det var bare for at præcisere et det ikke kun galt
for ægtefæller

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 17:14

Peter telepaterede følgende til sin PC:
> Hvordan omregistrerer jeg potten fra fruens til eget navn? Altså i
> praksis: hvad skal jeg bruge af papirer og penge.

0 kr.

Blot en omreg. attest, som du får på motorkontoret.
Derudover skal du bruge et forsikringsbevis.

--
Mvh. Morten Fruergaard