Spørgsmål ang. golf2
Fra : bgpetersen

Dato : 17-10-04 17:58

Jeg har en Golf 2 GTD, men når jeg kører danner der sig tryk i kølerslanger.
De udvider sig ikke men bliver bare "hårde", og så blinker kontrol lampen
for vandstands måleren. Og når jeg så åbner for vandbeholderen fosser der ud
med vand, og så er alt godt igen indtil næste gang.

Hvad kan det skyldes ???

Mvh. Brian Petersen.

Fra : Mikael Andresen

Dato : 17-10-04 18:29

jeg tror der er luft i systemet som skal ud.. du skal skrue låget af
beholderen, starte motoren og lade den blive varm... når den er det kan man
godt give lidt gas så skulle den gerne skubbe luften ud... men hav vand klar
til at fylde efter, når vandstanden falder. jeg vil mene det er det der skal
til..

Mvh. Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 18:51

> [...]
klar
> til at fylde efter, når vandstanden falder. jeg vil mene det er det der

I så fald skal det være så varm at termostaten åbner - og varmeapperattet
køre på fuld skrald.
Hælder du vand i skal det være varmt vand, 5 gr. "koldt" vand ned i et varmt
topstykke = knæk.

Luft i vandet kommer dog ikke af sig selv, kun hvis man har skiftet køler,
slanger eller lign.
Så er ovenstående nødvendigt.
Jeg tror desværre mere på toppakning/topstykke defekt.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 18:34

> [...]
ud
> med vand, og så er alt godt igen indtil næste gang.

Måske defekt toppakning (eller revnet topstykke).

Prøv at lade vandet blive koldt (eller bare lunkent).
Start motoren kig ned i beholderen og giv lidt gas, hvis der kommer luft
bobler i vandet laver din motor kompression ud i vandet og derfor kommer der
tryk på. Hvis du er tvivl om der kommer bobler kan du stikker en finger ned
i vandet - hvis du kan mærke pulserende stød i vandet som stiger i hastighed
og tryk når du giver gas er det ganske sikkert kompression i vandet.

Af med toppen.

Hvorfor blinker lampen, fordi der er for lidt vand på eller fordi den bliver
varm ?

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : bgpetersen

Dato : 17-10-04 20:18

den blinker pga af tryk i slangerne så vandet ikke kommer op i beholderen
igen så der ingen vand er ved føleren.

Mvh. Brian Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 18:36

Kommer der varme i kabinen? Åbner termostaten? Check dette første, mærk på begge
slanger som går til køler er de begge varme når bilen er driftsvarm og der burde
være varme i bilen!

Hvis termostat virker, så få checket om der skulle være gået en toppakning, dette
gøres på dit lokale værksted og bør ikke koste den store herregård!

Jes

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.72.180.217)

Fra : bgpetersen

Dato : 17-10-04 20:20

ja der er varme i kabinen og slangerne bliver varme. Men snakkede med en
kammerat ang. problemet. Og han regnede også med at det var toppakningen.
Men hvad kan det koste at få skiftet ??? bor i haderslev.

Mvh. Brian Petersen.

Fra : PP

Dato : 17-10-04 22:23

> Men hvad kan det koste at få skiftet ??? bor i haderslev.

Det er ca. en dags arbejde ialt. Så gange det med timelønnen + toppakning +
nye bolte + nogle pakninger. + evt. moms + evt. olieskift + kølevæske. Og
ikke at glemme trykprøvning af topstykket når det er afmonteret.
Tror på 4000,- -5000 kr. hos et værksted.

mvh DerGolf

---