Sammenligning af små MPV
Fra : Mr. Mox

Dato : 16-10-04 09:21

Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger og links om de små
"Høj-Hatte-Biler" så som Citroens Berlingo?

Jeg er ikke helt klar over om hvor mange der findes, og om det er dem der
kaldes MPV?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-10-04 09:42

"Mr. Mox" <Mr.Mox@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Høj-Hatte-Biler" så som Citroens Berlingo?
>
> Jeg er ikke helt klar over om hvor mange der findes, og om det er dem der

MPV er en Multi Purpose Vehicle, og det begreb passer bedst på store biler i
4-500000 kr klassen som Renault Espace, Mazda MPV osv, men herhjemme
bruges betegnelsen nok mest om Opel Zafira, Renault Espace og den slags
biler med 6-7 sæder og smarte gemme-sæder-væk arrangementer. Priskassen er
tæt på de 300000.
Citroën Berlingo, Renault Kangoo, Peugeot Partner, Opel Combo (hedder den
vist), Fiat Doblo, VW Caddy. Det var da en del af disse biler med stort
volumen og lav pris. I mine øjne utroligt praktiske og totalt usexede, så
derfor har jeg ikke en. Biler sælges (desværre for denne biltype) oftest på
følelser frem for fornuft...

Leo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-04 09:51

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev
Biler sælges (desværre for denne biltype) oftest på
> følelser frem for fornuft...

Ja, jeg så lige på en Volvo. Det vil da kræve en del forelskelse, samt en
fornuftig bankbog, at slippe en lille million for en standardbil....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per O.

Dato : 17-10-04 13:37

Mr. Mox wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger og links om de små
> "Høj-Hatte-Biler" så som Citroens Berlingo?
>
> Jeg er ikke helt klar over om hvor mange der findes, og om det er dem
> der kaldes MPV?

Det hedder en varebil med sæder ! For dem som vil have meget plads uden at
have råd

Per O.