Defekt bærearm - hvilke tegn
Fra : Bach|DK|

Dato : 11-10-04 22:30

Hvilke karakteristika er der for en defekt bærearm. Specielle lyde,
styring, bremsning osv.?

--
Michael Bach

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-04 22:34

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke karakteristika er der for en defekt bærearm. Specielle lyde,
> styring, bremsning osv.?

Der vil typisk komme *klonk*-lyde ved større ujævnheder/huller i vejen
og/eller rystelser under nedbremsning.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 22:35

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke karakteristika er der for en defekt bærearm. Specielle lyde,
> styring, bremsning osv.?

Klonk-klonk

--
Tom

Fra : Bach|DK|

Dato : 11-10-04 22:43

Klonk-klonk siger i. Men ikke noget med at den evt. trækker skævt ved
kraftig acceleration? Hvad kunne det evt. være så?

--
Michael Bach

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 22:47

> Klonk-klonk siger i. Men ikke noget med at den evt. trækker skævt ved
> kraftig acceleration? Hvad kunne det evt. være så?

Hvis den trækker skævt så er den ikke sporet rigtigt, eller også er
støddæmpere defekte.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-10-04 23:31

> Hvis den trækker skævt så er den ikke sporet rigtigt, eller også er
> støddæmpere defekte.

Det var v. acceleration, sikkert også opbremsning?, og det kan sagtens være
en gummibøsning som er gået. De skiftes tit nemmest billigst v. at skifte
hele armen, husk at få den sporet bagefter.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-04 11:03

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> [...]
> en gummibøsning som er gået. De skiftes tit nemmest billigst v. at skifte
> hele armen, husk at få den sporet bagefter.

Dvs. hvis man skifter bærearm skal bilen spores eller ?
Fordi gøjen har lige fået skiftet højre bærearm hjemme i perlegruset og den
er ikke blevet sporet - mekanikeren sagde det var som at stjæle slik fra
børn (vil godt pointere så er det kraftedme nogle lorteunger med en stor
muggert der er tale om!!! ;)) og jeg antog derfor der ikke skulle laves
andet - men har åbenbart taget fejl?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-10-04 09:50

Bach|DK| wrote:
> Hvilke karakteristika er der for en defekt bærearm. Specielle lyde,
> styring, bremsning osv.?

Jeg lånte en gang min nabos Corsa og den havde slidte bærearme. Når jeg
accelerede drejede jeg til den ene side og når jeg bremsede til den
anden. Det havde den daglige bruger (kvinde) ikke opdaget men det blev
fluks lavet da jeg nævnte det.

mvh Bernhard

Fra : KubikH

Dato : 12-10-04 11:28

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse
> Bach|DK| wrote:
>>
> Jeg lånte en gang min nabos Corsa og den havde slidte bærearme. Når jeg
> accelerede drejede jeg til den ene side og når jeg bremsede til den
> anden.

Købte en Thansen bærearm til min Corolla Ae82
DÅRLIG IDE.
Den er for blød i den "fastmonterede" bøsning, og tappen til den "løse"
bøsning er for lang, så der skal lægges noget imellem for at spænde den
sammen.
Sidst men ikke mindst måtte jeg dreje en ny bolt.
Hullet i den "faste" bøsning var for stort til den originale bolt.
Nu kører den, men de ovennævnte symptomer lever jeg med dagligt

Har tænkt på at jeg ville købe en original for kr. 1185,-, men har lige
"arvet" en meget nyere bil, så "Rolla'en" bliver nok solgt i stedet

Mvh
niels