Program til udregning af benzinøkonomi????
Fra : Morten Pedersen

Dato : 11-10-04 22:10

Jeg har nu skrevet ned i snart 2 år hvor jeg har tanket, hvor meget og
prisen, og det antal km tælleren stod på... findes der et enkelt
selvstændigt program skal naturligvis helst være gratis, som nemt og enkelt
kan lave div. udregninger med hensyn til km pr. L og pris pr. kørt km.
osv.... findes et sådanne program, jeg har ikke køre computer i min bil, jeg
vil gerne regne økonomien ud da jeg ligger og køre lidt med Campingvogn og
syntes at jeg må have regnet forkert da bilen en escort Stc 1,6 fra 1996
kørte ca. 17km/l med CV og 14km/l uden cv, det er målt her i sommers.... jeg
tankede da jeg kørte hjemme fra med CV og da jeg kom til destinationen
tankede jeg igen.... samme på hjem turen og de andre ture vi kørte....
derfor søger jeg et brugbart program der måske kan kaste lidt grafisk lys
over sagen.... det var en lang smørre glæder mig til at høre hvad
eksperterne her finder ud af...

Med Venlig Hilsen

Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-04 22:18

"Morten Pedersen" <mmFake27@hotMailmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
lys
> over sagen.... det var en lang smørre glæder mig til at høre hvad

Det program du efterlyser ligger med stor sandsynlighed allerede i din
PC - det hedder Excel.
Det er ret simpelt at lave et regneark der er brugbart til formålet -
men du er måske heldig at der er een fra gruppen der vil dele med dig -
jeg har desværre ikke noget til at ligge.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Pedersen

Dato : 11-10-04 22:28

> [...]
> men du er måske heldig at der er een fra gruppen der vil dele med dig -
> jeg har desværre ikke noget til at ligge.

Hej Brian jeg har godt nok ikke excel.... det var derfor jeg søgte et
selvstændigt program.... er din bil mørk grå metallic? .... jeg ville gerne
have sådan en Scorpio men konen og økonomien sagde stop så det blev til en
Escort i stedet...

Tak for hjælpen

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-04 22:44

> [...]
gerne
> have sådan en Scorpio men konen og økonomien sagde stop så det blev

Min Scorpio er sortmetallic - jeg smider lige et billede op i d.b.m
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 22:23

> [...]
> enkelt
> kan lave div. udregninger med hensyn til km pr. L og pris pr. kørt km.

Programmet hedder "min bil" og det ligger på en eller anden SAAB klubs
hjemmeside hvis jeg husker rigtigt.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-04 22:34

> Programmet hedder "min bil" og det ligger på en eller anden SAAB klubs
> hjemmeside hvis jeg husker rigtigt.

Jep, hvilket er min egen hjemmeside.

Programmet kan lave udregninger på bilens totaløkonomi med forsikring,
vægtafgift m.m.m.
Det kan hentes hér:
http://www.saabklub.dk/minbil/minbil30.zip

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Gevaldi

Dato : 12-10-04 09:51

Morten Pedersen skriblede:
> [...]
> selvstændigt program skal naturligvis helst være gratis, som nemt og
> enkelt kan lave div. udregninger med hensyn til km pr. L og pris pr.

Har smidt et excel ark i dk.binaer

--
/Gevaldi

Fra : Anders Sørensen