Erfaringer med '86 Sierra 2,0iS. ---> ?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 18:00

Hej med jer.

Okey, har lidt idéer på hjernen(Der må grines).

Kunne godt tænke mig en bil til lidt "rally" på de små veje her ude omkring
Århus.
Jeg har tænkt lidt på at købe en ældre Sierra(3-dørs) og hive ALT ud af den,
pånær instrumentbræt og kontakter.
Polyurethan-bøsninger hele vejen rundt og 40mm sænkning + Tar-Ox bremser
eller lign..
Hvordan er reglerne med bur i gadebiler?

Men inden jeg smider kontanterne efter en Sierra 2,0iS fra midtfirserne, vil
jeg vide om nogen har erfaringer med denne motor / bil.

Den jeg har kigget på er fra udlandet, rustbeskyttet og 100% uden rust.

-M

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-10-04 18:21

> [...]
> vil jeg vide om nogen har erfaringer med denne motor / bil.
>
> Den jeg har kigget på er fra udlandet, rustbeskyttet og 100% uden rust.

Hej morten

Her grines ikke, hvorfor skulle der dog det, (kører selv sierra)

tag et kig på www.powerpage.dk under tuningsprojekter der er en der har haft
en 2.0 is under kærlig behandling, det kunne jo vare at der var nogle
guldkorn du kunne bruge.

hilsen Hernik

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 18:42

"Henrik Pedersen" <hp79@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej morten
>
> Her grines ikke, hvorfor skulle der dog det, (kører selv sierra)

Me 2. - 1993 Sierra GLX Sedan(Den 3. i rækken :) )

> tag et kig på www.powerpage.dk under tuningsprojekter der er en der har
> haft en 2.0 is under kærlig behandling, det kunne jo vare at der var nogle
> guldkorn du kunne bruge.

Ja, men det er mest turbo. - Det skal jeg ikke have i første omgang.(bilen
skal kunne synes)

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 18:47

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det er mest turbo. - Det skal jeg ikke have i første omgang.(bilen
> skal kunne synes)

Og dog. - fundet : http://powerpage.dk/ford/ford.htm#21

-M

Fra : Olesen

Dato : 10-10-04 18:43

> Den jeg har kigget på er fra udlandet, rustbeskyttet og 100% uden rust.

Seriøst ???

Hvis bilen skal bruges til leg, så er ovennævnte da fløjtende ligegyldigt
*S*.
-og du vil endda splitte den ad invendigt !..

Der er noget som ikke hænger sammen mener jeg.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 18:47

> Seriøst ???

Ja, den er i orden.

> Hvis bilen skal bruges til leg, så er ovennævnte da fløjtende ligegyldigt
> *S*.

Nej, den skal kunne synes.

> -og du vil endda splitte den ad invendigt !..

Jaja. - mindre vægt er det bedste tuningsmiddel.

> Der er noget som ikke hænger sammen mener jeg.

Jo da. Lav vægt + rimelig mængde hk + afstemt undervogn = god underholdning.

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-04 18:50

Morten Lorenzen wrote:

> Men inden jeg smider kontanterne efter en Sierra 2,0iS fra
> midtfirserne, vil jeg vide om nogen har erfaringer med denne motor /
> bil.

2,0is er bare en almindelig OHC'er med indsprøjtning.
Den har "kun" 115 HK.
Jeg har haft 2 Ford'er med den type maskine, og de var begge helt
problemfri.
Maskinen kender du jo stort set (fra din tidligere Sierra).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 10-10-04 19:12

> Kunne godt tænke mig en bil til lidt "rally" på de små veje her ude
> omkring Århus.

Tilmeld dig HMS og kør på en bane i stedet for! Det andet lyder til at være
farligt - at du vil lave en banebil til gaden??

> [...]
> Polyurethan-bøsninger hele vejen rundt og 40mm sænkning + Tar-Ox
> bremser eller lign..
> Hvordan er reglerne med bur i gadebiler?

Hvorfor køber du dog ikke noget ordentlig?? Cosworth som du altid taler
om?? Det ender sikker deroppe af alligevel med den 86'er Sierra der!!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 20:12

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tilmeld dig HMS og kør på en bane i stedet for! Det andet lyder til at
> være farligt - at du vil lave en banebil til gaden??

? - Der er ingen der har sagt det skulle foregå uforsvarligt.

> Hvorfor køber du dog ikke noget ordentlig?? Cosworth som du altid taler
> om?? Det ender sikker deroppe af alligevel med den 86'er Sierra der!!

Vurderer stadig på at købe en Cosworth. - Men prisen er ligegyldigt hvordan
du vender og drejer det, noget højere for en Cosworth end en 2,0iS.
Forsikringen er også noget der spiller ind. - Har endnu ikke fundet et
selskab der vil forsikre en Cosworth. Ret vigtig faktor!

Selvfølgelig kunne jeg købe en uden afgift, men så kan jeg jo ikke køre i
den.

-M

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 20:27

> Har endnu ikke fundet et selskab der vil forsikre en Cosworth.
> Ret vigtig faktor!

Prøv at spørge hér:
www.ford-cosworth.dk/forum/default.asp

Ellers tag fat i Nykredit Østifternes eller Alm. Brand

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 20:38

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge hér:
> www.ford-cosworth.dk/forum/default.asp

Det gør jeg.

> Ellers tag fat i Nykredit Østifternes eller Alm. Brand

Dem hører jeg så. - Jeg har ikke prøvet Alm. Brand i 1 års tid. Fair var alt
andet end Fair. GF ville heller ikke.
Mangler også at høre Codan, måske kan visse omstændigheder hjælpe på det. :)

-M

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 20:49

> Dem hører jeg så. - Jeg har ikke prøvet Alm. Brand i 1 års tid.

Ellers kan vi da hjælpe med en kontakt.
Kein problem!

> Fair var alt andet end Fair. GF ville heller ikke.

Selvfølgelig ikke.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-10-04 21:51

> Ellers kan vi da hjælpe med en kontakt.
> Kein problem!

Du hører fra mig.

-M

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-10-04 11:36

Morten Lorenzen wrote:

> [...]
> pånær instrumentbræt og kontakter.
> Polyurethan-bøsninger hele vejen rundt og 40mm sænkning + Tar-Ox bremser

Folk der stripper deres biler ned er sgu ikke for kloge, hehe...

> Hvordan er reglerne med bur i gadebiler?

Det må du gerne. Der er dog det at sige til det, at hvis du regner
med at have brug for bur, dvs. du vurderer at der er mulighed for
at du ender på taget, så hører bilen altså til på lukkede baner,
ikke på vejene. Putter du bur i en gadebil udfra devicen om
"better safe than sorry", så er et racersæde og min. 4 punkt seler
også et must, for hvis du ruller rundt iført en almindelig
3-punktssele, så bliver du ikke i sædet. Af forunderlige årsager
er de danske regler skruet sådan sammen at 3-punktsseler er
obligatoriske ved kørsel på offentlig vej, også selv om du har
skippet 3-punktsselen til fordel for en 5-punkts. Eneste mulighed,
hvis du vil køre med fx. 5-punktsseler i stedet for 3-punkts, er
at lade din bil rallysyne, men det giver så nogle begrænsninger i
hvor og hvornår du må køre med den på offentlig vej.

Du kan selvfølgelig vælge at putte buret i fordi det gør bilen
stivere, ikke så meget for sikekrhedsværdien. I nogle af DASU's
klasser er der faktisk regler for hvor mange tværstivere et bur må
have, for at folk ikke skal bruge det som mulighed for at beklæde
en bil med indvendigt skelet.

Hvis du drømmer om racersæder og 4/5-punktsseler, så hav lige med
i overvejelserne at sådan nogle seler skal sidde *helt* stramt.
Løsner du selerne bare en smule for komfortens skyld, risikerer du
at pådrage dig grimme skader (fra selerne alene) hvis du kører ind
i noget. Selerne giver sig ikke og kunne i princippet udskiftes
med "jernrør", hvis ikke det var fordi at du skulle kunne komme
ind og ud af sædet. Forestil dig at du kører ned i en grøft med 80
km/t, jo længere din krop når at flyve inden den rammer
"jernrørene", des større skader vil der ske. Derfor er det vigtigt
at selerne sidder helt stramt. Når du ser motorsport i flimmeren
er der faktisk folk der lige hiver en ekstra gang i "strammerne"
når køreren sidder i sædet, det er ikke fordi de hader køreren og
synes han skal lide, tværtimod.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-10-04 19:37

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Folk der stripper deres biler ned er sgu ikke for kloge, hehe...

Har vi nogen sinde påstået det? :)

> [...]
> er der faktisk folk der lige hiver en ekstra gang i "strammerne"
> når køreren sidder i sædet, det er ikke fordi de hader køreren og

Nøøj, en omgang god information, tak for det! :)

-M