/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hurra, hurra, hurra
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 09-10-04 09:51

Historisk dom:

Landsretten har lige stadfæstet at afgift skal beregnes af den faktiske
importpris, og ikke at et (højere) beløb, fastsat af den danske stat.
Det skulle angiveligt gøre et parti Fiat'er, som sagen drejede sig om, 23%
billigere. Vil det så komme til at gælde alle biler med samme høje %?
Hvilket røre kan vi forvente der bliver i andedammen, og over hvor lang tid?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Per Beer Hansen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-10-04 10:12

Preben Riis Sørensen wrote:
> Historisk dom:
>
> Landsretten har lige stadfæstet at afgift skal beregnes af den
> faktiske importpris, og ikke at et (højere) beløb, fastsat af den
> danske stat.
> Det skulle angiveligt gøre et parti Fiat'er, som sagen drejede sig
> om, 23% billigere. Vil det så komme til at gælde alle biler med samme
> høje %? Hvilket røre kan vi forvente der bliver i andedammen, og over
> hvor lang tid?

Er det ikke "kun" på nye biler det kommer til at gælde ?
Har du evt. et link ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mark Sandberg (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-10-04 11:09

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke "kun" på nye biler det kommer til at gælde ?
> Har du evt. et link ?

Jo, det er "kun" på spritnye biler.

Den faktiske indkøbspris skal afgiftes efter de sædvanlige regler og 20.000
kr. i prisafslag på tilbudsvarer, giver ca. 60.000 Kr. lavere pris.

Endnu bedre ser regnestykket ud, hvis du som privatmand selv køber bilen i
Tyskland til 16% tysk moms, istedet for den danske 25% moms.

Der vil være en ekstra besparelse på 9% af indkøbsprisen x 3, da momsen
tillægges inden afgiftberegningen. Ved et privatkøb betales momsen i
købslandet og der sker ikke yderligere momsafregning med de danske told og
skattemyndigheder.

De autoriserede bilimportører får lidt konkurrence

/Mark.



Mark Sandberg (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-10-04 11:20

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> > Er det ikke "kun" på nye biler det kommer til at gælde ?
> > Har du evt. et link ?
>
> Jo, det er "kun" på spritnye biler.
>
> Den faktiske indkøbspris skal afgiftes efter de sædvanlige regler og
20.000
> kr. i prisafslag på tilbudsvarer, giver ca. 60.000 Kr. lavere pris.
>
> Endnu bedre ser regnestykket ud, hvis du som privatmand selv køber bilen i
> Tyskland til 16% tysk moms, istedet for den danske 25% moms.

Klip fra Told&Skat:

Oktober 2004:
103,08 % af værdien op til kr. 61400 og 178,08 % af værdien herover


Værdien kan vel her sidestilles med den faktiske dokumenterede indkøbspris,
såvidt jeg forstår det.....

/Mark.



anders majland (09-10-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 09-10-04 12:29

> Værdien kan vel her sidestilles med den faktiske dokumenterede
> indkøbspris, såvidt jeg forstår det.....

Incl transport/import-omkostninger til dk (sådan plejer det ihvertfald
at være)
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Mark Sandberg (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-10-04 14:19

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse

> Incl transport/import-omkostninger til dk (sådan plejer det ihvertfald
> at være)

Det koster ikke mange penge, selv at hente den på en autotrailer.

Er det så tilmed i forbindelse med et andet ærinde som indkøb af afgiftfri
øl og spiritus, er det kun merforbruget af benzin der er udgiften på den
importbil

/Mark.



anders majland (11-10-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 11-10-04 09:14

>> Incl transport/import-omkostninger til dk (sådan plejer det
>> ihvertfald at være)
>
> Det koster ikke mange penge, selv at hente den på en autotrailer.

1000km ud og 1000km hjem for du nok ikke accept på at det har kostet
100kr ....

Men det åbner bestemt mulighed for et interessant nykøb i udlandet... I
bla tyskland og england er der forhandlere der i årevis har
specialiseret sig i at finde og opkøbe rester som de kan sælge til gode
priser. Godt vi også får den mulighed herhjemme ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Juel (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 09-10-04 10:48

> Landsretten har lige stadfæstet at afgift skal beregnes af den faktiske
> importpris, og ikke at et (højere) beløb, fastsat af den danske stat.
> Det skulle angiveligt gøre et parti Fiat'er, som sagen drejede sig om, 23%
> billigere. Vil det så komme til at gælde alle biler med samme høje %?
> Hvilket røre kan vi forvente der bliver i andedammen, og over hvor lang
tid?

Kilde ?? der står INTET i nyhederne, INTET på landsrettens hjemmeside..
Og mon dog ikke kun det er for nye biler ?

Mvh
Morten



Henrik Daae (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Daae


Dato : 09-10-04 10:51

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:ck8c52$2tf1$1@news.cybercity.dk...
> Kilde ?? der står INTET i nyhederne, INTET på landsrettens hjemmeside..
> Og mon dog ikke kun det er for nye biler ?

http://www.jp.dk/login?url=erhverv/artikel:aid=2659576

Det gælder kun for nye, parallel-importerede biler.

Artiklens tekst:

De første billigere biler på vej

Af MATTIAS GRØNDAL

En kendelse i Landsskatteretten i april åbnede mulighed for, at danske
bilforhandlere kunne tilbyde billige parallelimporterede biler til danske
købere. Men de første eksemplarer begynder først at komme nu.

En afgørelse i Landsskatteretten i april viser sig nu at kunne blive et
hårdt slag i ansigtet på de autoriserede bilimportører. De første
parallelimporterede biler dukker op på det danske marked i næste uge, og
prisen er mere end 20 pct. lavere end hos de autoriserede forhandlere.
Retskendelsen slog fast, at parallelimportørere ikke længere skal betale en
på forhånd fastsat afgift på en given bilmodel. Derimod skal de nu betale en
afgift, der modsvarer den lavere pris, som de har betalt for bilen. Det
betyder, at de parallelimporterede biler kan blive solgt i butikken til en
tilsvarende lav pris.
Besparelse på 23 pct.
I Viborg har Lindholm Biler fået fingrene i et parti Fiat Stilo'er fra
Tyskland til en favorabel pris. Foreløbig har medindehaver af Lindholm
Biler, Henrik Bollerslev, regnet sig frem til en salgspris på lige i
underkanten af 200.000 kr. Den eksakte model, Stilo 1,9 JTD Active med 115
HK, findes ikke i forvejen på det danske marked, men ud fra listepriserne på
de øvrige modeller, anslår han, at den ville koste omkring 260.000 kr. Altså
en besparelse i omegnen af 23 pct.
»Der er en overproduktion af biler på verdensmarkedet i øjeblikket, og
derfor er det muligt at finde særdeles billige partier rundt omkring, som
ikke kan blive afsat. Og vi er i Danmark begunstiget med et afgiftssystem,
der ganger forskellen op med 3,5, hvilket forstærker effekten yderligere,«
siger Henrik Bollerslev, der regner med, at få de første biler hjem i
begyndelsen af næste uge.

Mvh. Henrik



Juel (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 09-10-04 10:56

> http://www.jp.dk/login?url=erhverv/artikel:aid=2659576

SKOD som altid... suk... hvorfor helvede kan det ikke være ens for nye og
brugte !! SUk..

Mvh
Morten



Preben Riis Sørensen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 09-10-04 12:23


"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:ck8ck6$2tu3$1@news.cybercity.dk...
> > http://www.jp.dk/login?url=erhverv/artikel:aid=2659576
>
> SKOD som altid... suk... hvorfor helvede kan det ikke være ens for nye og
> brugte !! SUk..

På brugte privatimporterede skal du ikke svare moms. På nye skal der lægges
9% oveni den tyske moms, så man kommer op på de danske 25.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Per Beer Hansen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-10-04 12:27

Preben Riis Sørensen wrote:
>
> På brugte privatimporterede skal du ikke svare moms.

Det gælder vel kun hvis bilen kommer fra et andet EU land ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Preben Riis Sørensen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 09-10-04 12:40


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4167caed$0$271$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Preben Riis Sørensen wrote:
> >
> > På brugte privatimporterede skal du ikke svare moms.
>
> Det gælder vel kun hvis bilen kommer fra et andet EU land ?

Ja, og egentlig er der jo allerede betalt tysk 16%. Udenfor EU skal der slet
ikke betales moms.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Mark Sandberg (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-10-04 12:32

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> På brugte privatimporterede skal du ikke svare moms. På nye skal der
lægges
> 9% oveni den tyske moms, så man kommer op på de danske 25.

Såvidt jeg kan læse, er der kun krav om at der skal være 9% avance til
forhandleren:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=211395&vID=0&search=import

/Mark.



Preben Riis Sørensen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 09-10-04 12:38


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4167cb88$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> > På brugte privatimporterede skal du ikke svare moms. På nye skal der
> lægges
> > 9% oveni den tyske moms, så man kommer op på de danske 25.
>
> Såvidt jeg kan læse, er der kun krav om at der skal være 9% avance til
> forhandleren:
>
>
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=211395&vID=0&search=import

Det gider jeg simpelthen ikke læse. Som sædvanlig skal der gøres en
lovjungle ud af noget meget simpelt. Det burde kunne stå på en linie. Og som
sædvanlig blandes en hel masse begreber sammen. Men de 9% skal altså mindst
oveni.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Mark Sandberg (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-10-04 13:53


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Det gider jeg simpelthen ikke læse. Som sædvanlig skal der gøres en
> lovjungle ud af noget meget simpelt. Det burde kunne stå på en linie. Og
som
> sædvanlig blandes en hel masse begreber sammen. Men de 9% skal altså
mindst
> oveni.

Forhandleren kan vel også være den tyske, hvis bilen købes der som
privatkøb. Om tyskeren så lige har 9% avance incl. den tyske 16% moms, tror
jeg T&S får svært ved at få oplyst.

Man må gå ud fra at en tysk forhandler kun sælger biler med fortjeneste,
ellers sælger han vel ikke biler ret længe......

Derfor mener jeg stadig at prisen ved et privatkøb i Tyskland, af en spritny
ikke tidligere indregistreret bil. Skal sidestilles med værdien der skal
betales afgift af, ifølge disse afgiftsatser fra oktober 2004:

103,08 % af værdien op til kr. 61400 og 178,08 % af værdien herover

/Mark.




Steen D. Pedersen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 09-10-04 21:25

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev

> Forhandleren kan vel også være den tyske, hvis bilen købes der som
> privatkøb. Om tyskeren så lige har 9% avance incl. den tyske 16% moms,
> tror
> jeg T&S får svært ved at få oplyst.
>
> Man må gå ud fra at en tysk forhandler kun sælger biler med fortjeneste,
> ellers sælger han vel ikke biler ret længe......

Hvis du nu lige læser det igennem igen, måske lidt langsommere :), så står
der desværre at afgiftberigtigelsen "kan ske på grundlag af en
parallelimportørs faktiske indkøbspris tillagt minimum 9 pct.
forhandleravance". Så der er importørens indkøbspris der skal tillægges 9%.

Men mon ikke vi får nogle billigere biler at se ?

--
/Steen



Mark Sandberg (10-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 10-10-04 02:17


"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse
news:4168493a$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev
>
> > Forhandleren kan vel også være den tyske, hvis bilen købes der som
> > privatkøb. Om tyskeren så lige har 9% avance incl. den tyske 16% moms,
> > tror
> > jeg T&S får svært ved at få oplyst.
> >
> > Man må gå ud fra at en tysk forhandler kun sælger biler med fortjeneste,
> > ellers sælger han vel ikke biler ret længe......
>
> Hvis du nu lige læser det igennem igen, måske lidt langsommere :), så står
> der desværre at afgiftberigtigelsen "kan ske på grundlag af en
> parallelimportørs faktiske indkøbspris tillagt minimum 9 pct.
> forhandleravance". Så der er importørens indkøbspris der skal tillægges
9%.

4. Praksisændring

I praksis betyder kendelsen, at ToldSkat vil acceptere afgiftsberigtigelse
af fabriksnye køretøjer, hvis forbrugere/erhvervsdrivende importerer et
eller flere køretøjer, som er erhvervet til en lavere pris end den anmeldte
standardpris (herunder også en lavere mindstebeskatningspris). Altså
afgiftsberigtigelse på grundlag af den fremlagte faktura tillagt 9 pct.
avance og moms. Hvis køretøjet videresælges, er det en forudsætning for
afgiftsberigtigelse på grundlag af den lavere værdi, at køretøjets salgspris
ikke overstiger dette beløb.


> Men mon ikke vi får nogle billigere biler at se ?

Jo, men jeg vil godt se det i praksis når der skal tillægges 9% avance incl.
moms til en privat forbruger der importere et stk. bil til sig selv uden at
være momsregistreret

Han skal lægge 9% oveni indkøbsprisen, før der beregnes afgift, for bagefter
at stå med en fortjeneste på sig selv, som igen kan fratrækkes den endelige
pris. Skal den fortjeneste på så beskattes som indkomst eller hvad ? Det
virker lidt hjemmestrikket af T&S og lyder helt ude af trit med
EU-lovgivningen.

Det åbner for underlige aftaler med specielle lave priser og efterbetalinger
af fortjeneste til den tyske forhandler på særskilte kontrakter.

/Mark.



Steen D. Pedersen (10-10-2004)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 10-10-04 19:39

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>

>> Så der er importørens indkøbspris der skal tillægges 9%.
> 4. Praksisændring

Jeg kan ikke se noget i det du har citeret som gør andet end at underbygge
min påstand.

> Det åbner for underlige aftaler med specielle lave priser og
> efterbetalinger
> af fortjeneste til den tyske forhandler på særskilte kontrakter.

Netop samme tanke har jeg. Hvordan vil de (T&S) kontrollere at den reelle
købspris er den som står på fakturaen?

/Steen



Mark Sandberg (10-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 10-10-04 21:30

"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse

>
> >> Så der er importørens indkøbspris der skal tillægges 9%.
> > 4. Praksisændring
>
> Jeg kan ikke se noget i det du har citeret som gør andet end at underbygge
> min påstand.

O.K. - Det virkede blot som du ikke var opmærksom på T&S også nævner
forbrugeren, der importere et køretøj til sig selv. Da du kommenterede med
importør og forhandleravance.

Det er jo ikke nødvendigvis en momsregistreret importør, der vidresælger i
DK med forhandleravance.

Private kan også købe en ny bil i et andet EU-land, for at beholde den til
eget brug. Der er det ikke muligt at tale om dansk forhandleravance og
momsafregning.

Måske T&S er på lidt tynd is med den bekendtgørelse. Jeg tror ikke EU
lovgivningen vil godkende, at fortjenesten på en bilhandel absolut skal
ligge ved en dansk momsregistreret virksomhed. Hvis købet er gjort privat
ved en tysk forhandler, er fortjeneste og momsafregning et anliggende mellem
den tyske forhandler og de tyske myndigheder..

/Mark.



Steen D. Pedersen (10-10-2004)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 10-10-04 21:47

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev

>> Jeg kan ikke se noget i det du har citeret som gør andet end at
>> underbygge
>> min påstand.
> O.K. - Det virkede blot som du ikke var opmærksom på T&S også nævner
> forbrugeren, der importere et køretøj til sig selv. Da du kommenterede med
> importør og forhandleravance.

Importøren er vedkommende som importerer køretøjet. Det kan være sig en
forhandler eller en alm. forbruger.
Forhandleravancen benyttes kun til at fastsætte indregistreringsafgiften
med. Der er ikke, hvis jeg har forstået det korrekt, et krav om at en
forhandler skal 'score' 9% i avance. Blot skal afgiftes udregnes med
baggrund i 'kostprisen' + 9%.

> Private kan også købe en ny bil i et andet EU-land, for at beholde den til
> eget brug. Der er det ikke muligt at tale om dansk forhandleravance og
> momsafregning.

Jvf. ovenstående, så mener jeg godt man kan bruge ordene forhandleravance og
momsafregning. Der skal svjv. betales dansk moms hvis sælger eksporterer for
mere end 250k (jeg er usikker på dette beløb). Det kan hurtigt anses for
muligt hvis det bliver mere normal at hente nye køretøjer syd for grænsen
(det lyder stadig helt forrykt i mine ører :) ). Ellers er momsen vel den
moms du har givet i det pågældende land.

> Måske T&S er på lidt tynd is med den bekendtgørelse. Jeg tror ikke EU
> lovgivningen vil godkende, at fortjenesten på en bilhandel absolut skal
> ligge ved en dansk momsregistreret virksomhed. Hvis købet er gjort privat
> ved en tysk forhandler, er fortjeneste og momsafregning et anliggende
> mellem
> den tyske forhandler og de tyske myndigheder..

Jeg tror ikke vi læser teksten på samme måde. T&S bestemmer ikke hvad en
given forhandler skal tjene (avancen), men bestemmer at
registreringsafgiften skal bestå af kostprisen for køretøjet, momsen heraf
(som så kan være udenlansk) samt 9% tillagt.

--
Mvh
Steen



Aragorn25 (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn25


Dato : 09-10-04 18:23

Hurra, hvis prisen på NYE biler falder, så mister de brugte også værdien, så
selvfølgelig bliver de brugte da også billigere!!!



"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:ck8ck6$2tu3$1@news.cybercity.dk...
> > http://www.jp.dk/login?url=erhverv/artikel:aid=2659576
>
> SKOD som altid... suk... hvorfor helvede kan det ikke være ens for nye og
> brugte !! SUk..
>
> Mvh
> Morten
>
>



Gevaldi (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 09-10-04 10:53


Juel skriblede:

> Kilde ?? der står INTET i nyhederne, INTET på landsrettens
> hjemmeside.. Og mon dog ikke kun det er for nye biler ?

Da mange herinde køber *ny* bil skal de
lige mærke sig at der er forskel på *ny*
og *nye* :)





--
/Gevaldi


Henrik Thomsen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Thomsen


Dato : 09-10-04 16:34


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4167a670$0$201
> Det skulle angiveligt gøre et parti Fiat'er, som sagen drejede sig om, 23%
> billigere.

Fiat'erne er 1½ år gamle, men har godt nok ikke kørt nogle kilometre (iflg.
Jyllands Posten).
Der er problemer med graranti etc.

Det er fint nok at første køber (i Danmark) af denne bil ved at det er sådan
en overgemt satan fra en eller anden mark i Italien og at han sparer penge.
Men den næste køber ser jo bare at den er registreret i 2004!
Man bliver jo snart nødt til at tjekke stelnummer for og se hvornår en brugt
bil er produceret og ikke registreret første gang.

Henrik



Preben Riis Sørensen (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 09-10-04 19:05


"Henrik Thomsen" <Admin@touringcar.FJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:416804fc$0$301$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4167a670$0$201
> > Det skulle angiveligt gøre et parti Fiat'er, som sagen drejede sig om,
23%
> > billigere.
>
> Fiat'erne er 1½ år gamle, men har godt nok ikke kørt nogle kilometre
(iflg.
> Jyllands Posten).
> Der er problemer med graranti etc.
>
> Det er fint nok at første køber (i Danmark) af denne bil ved at det er
sådan
> en overgemt satan fra en eller anden mark i Italien og at han sparer
penge.
> Men den næste køber ser jo bare at den er registreret i 2004!
> Man bliver jo snart nødt til at tjekke stelnummer for og se hvornår en
brugt
> bil er produceret og ikke registreret første gang.

Sådan har det vel været længe. Man skal selv få at vide hvornår den er
produceret.

At betale afgift af den reelle købspris kan også lade sig gøre med helt nye
biler, men så er rabatten nok ikke så stor.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Mark Sandberg (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 09-10-04 19:59

"Henrik Thomsen" <Admin@touringcar.FJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse:


> Fiat'erne er 1½ år gamle, men har godt nok ikke kørt nogle kilometre
(iflg.
> Jyllands Posten).
> Der er problemer med graranti etc.

Hvad skulle problemet med garantien være ?

Iføgle købeloven får man 1/2 års garanti og 2 års reklamationsret.
Desuden dækker fabriksgarantien fra den dag bilen er solgt og indregistreret
første gang. Her har produktionsdatoen intet at sige.

> Det er fint nok at første køber (i Danmark) af denne bil ved at det er
sådan
> en overgemt satan fra en eller anden mark i Italien og at han sparer
penge.
> Men den næste køber ser jo bare at den er registreret i 2004!
> Man bliver jo snart nødt til at tjekke stelnummer for og se hvornår en
brugt
> bil er produceret og ikke registreret første gang.

Det er ikke anderledes end med biler fra den autoriserede danske
bilforhandler. De sælger også nye biler der er halve og hele år gamle.
Garantien hos dem gælder også fra salg og første indregistreringsdato.

Desuden gælder en fabriksgaranti også ved privatkøb i Tyskland. Den er ikke
afhængig af landegrænser i EU eller af hvilken europærisk forhandler der
tilfældigvis har solgt bilen.

/Mark.

/Mark.



Henrik Thomsen (10-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Thomsen


Dato : 10-10-04 13:58


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse news:4168341c$0$244

> Hvad skulle problemet med garantien være ?

Bilerne har været indregistrerede men har bare ikke kørt. Derfor er der
problemer med fabriksgarantien. Selvfølgelig har du stadig
garanti/reklamationsret ifølge købeloven men det er jo bare ikke helt det
samme (rust etc.)

Henrik



Jan Vennike (10-10-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 10-10-04 19:52



"Henrik Thomsen" <Admin@touringcar.FJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:416931f0$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse news:4168341c$0$244
>
>> Hvad skulle problemet med garantien være ?
>
> Bilerne har været indregistrerede men har bare ikke kørt. Derfor er der
> problemer med fabriksgarantien. Selvfølgelig har du stadig
> garanti/reklamationsret ifølge købeloven men det er jo bare ikke helt det
> samme (rust etc.)
>
> Henrik

Nu lige FIAT kan det da vist være ligemeget - er der ikke noget med at de er
MEGET svære at arbejde sammen med i garanti spørgsmål ????

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Deaster (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 12-10-04 08:35

Mark Sandberg wrote:
>
> Hvad skulle problemet med garantien være ?
>
> Iføgle købeloven får man 1/2 års garanti og 2 års reklamationsret.

Det er da så noget det er blevet ændret til for nyligt ?


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste