Sorte lister igen??
Fra : KPH

Dato : 08-10-04 08:27

Hej

Der findes flere cowboy tricks til at få sine sorte lister på kofanger og
døre sorte igen - bla.:

- Madolie
- Opvarmning med varmepistol
- Silikone
- Sort pudse ting som kan købes hos biludstyrs butikker

Men hvad virker bedst - er der nogle her i gruppen som har gode erfaringer
med nogle metoder??

Mvh
KPH

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 08-10-04 09:06

On Fri, 8 Oct 2004 09:26:38 +0200, "KPH" <spam@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>- Sort pudse ting som kan købes hos biludstyrs butikker
>
>Men hvad virker bedst - er der nogle her i gruppen som har gode erfaringer

Har ikke selv prøvet. Men har hørt at lind-olie skulle være glimrende
til den slags.

--
Beowulf Schaeffer
2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-10-04 09:09

Beowulf Schaeffer telepaterede følgende til sin PC:
> Har ikke selv prøvet. Men har hørt at lind-olie skulle være glimrende
> til den slags.

D'Leth...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 08-10-04 09:14

On Fri, 8 Oct 2004 10:08:34 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Beowulf Schaeffer telepaterede følgende til sin PC:
>
>D'Leth...

jow jow :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-04 12:10

"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> skrev i en meddelelse

> jow jow :)
> --

Hvis du blander det med VEGETABILSK terpentin, får du linolielak, som skulle
være ok. . jeg bruger selv silikone, får det til en "god" pris, det holder
1-2 md, og er mere" universelt" ;).

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-10-04 09:25

> - Sort pudse ting som kan købes hos biludstyrs butikker
>
> Men hvad virker bedst - er der nogle her i gruppen som har gode erfaringer
> med nogle metoder??

Jeg kan i hvert fald ikke anbefale den "sorte pudseting", hvis den er af det
tyske mærke Nigrin. Det tog mig en halv time at smøre på idet jeg fulgt
brugsanvisningen.
Resultatet var gruopvækkende grimt - det var fuldstændigt ujævnt og
skjoldet.
Det tog mig derefter en 4-6 timers tid at fjerne igen med masser af knofedt,
vinylrens, petroleum og sæbevand.

Mit bedste middel er stadigvæk aftørring med en petroleumsklud o derefter en
gang ArmourAll mat finish - sådan en behandling holder en måneds tid, og
hvis man vedligeholder med en omgang ArmourAll ved hver bilvask, så sparer
man afrensningen med petroleum.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 08-10-04 15:45

> [...]
> hvis man vedligeholder med en omgang ArmourAll ved hver bilvask, så sparer

ARMOR ALL, er et godt produkt, men har den 'fejl',
det forsvinder synligt efter 2 kraftige regnskyld som vi
har i disse dage. De burde lave formlen mere 'hærdende'
så det ikke er så let at 'skylle af'.

Men det er pænt, og selvom nyglansen fra produktet
forsvinder efter et par regnskyld, så formår det alligevel
at holde sorte plastdele sorte i pæn lang tid efter.

Jeg har ikke selv fundet noget bedre produkt til dato,
men vil måske se, hvad SONAX kan tilbyde (?)...

Måske det hjemmelavede linolie mv. er en mulig løsning også.

Fra : Tue

Dato : 08-10-04 11:12

On Fri, 8 Oct 2004 09:26:38 +0200, KPH wrote:

> [...]
> - Sort pudse ting som kan købes hos biludstyrs butikker
>
> Men hvad virker bedst - er der nogle her i gruppen som har gode erfaringer

Biltema har noget der hedder "Plast og gummivoks" eller "Black Wax"
(36-607). Det er nemt at bruge og jeg er tilfreds med resultatet.
--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Rasmus

Dato : 08-10-04 15:49

"KPH" <spam@nejtak.dk> wrote in message
> [...]
> - Sort pudse ting som kan købes hos biludstyrs butikker
>
> Men hvad virker bedst - er der nogle her i gruppen som har gode erfaringer

Hold dig langt væk fra det der sorte stads man kan få til at smøre på.....

Jeg har brugt silikone med et godt resultat...., jeg har hørt om andre der
har brugt en blanding af terpentin og linolie med stor success

mvh
Rasmus

Fra : LL

Dato : 08-10-04 16:48

> Hold dig langt væk fra det der sorte stads man kan få til at smøre på.....
>
> Jeg har brugt silikone med et godt resultat...., jeg har hørt om andre der
> har brugt en blanding af terpentin og linolie med stor success

Bl.a. mig... Jeg har brugt ½ terpentin og ½ linolie - det giver et pænt
resultat i ca. 6 mdr.

Fra : Mogens

Dato : 08-10-04 16:57

"KPH" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Sort pudse ting som kan købes hos biludstyrs butikker

> Men hvad virker bedst - er der nogle her i gruppen som har gode erfaringer

Jeg bruger dette fra Sonax - det er meget okay!:
www.sonax.dk/default.asp?produkt=1736

Fra : Rasmus

Dato : 08-10-04 17:24

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> Jeg bruger dette fra Sonax - det er meget okay!:
> www.sonax.dk/default.asp?produkt=1736

.....jeg prøvede faktisk lige netop den der, efter 2-3 vaske var mine
kofangere skjoldede, og så temmeligt mærkelige ud. Jeg mener jeg fik det af
med petroleum eller sådan noget....
Det har du ikke haft problemer med?

mvh
Rasmus

Fra : Mogens

Dato : 08-10-04 17:37

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ....jeg prøvede faktisk lige netop den der, efter 2-3 vaske var mine
> kofangere skjoldede, og så temmeligt mærkelige ud.
> Det har du ikke haft problemer med?

Nix - resultatet er faktisk ganske okay.
Det er ikke så længe siden, at den fik en tur - igen.
Holdbarheden er også okay, IMO.