Fjerne cigaretlugt i bil?
Fra : Cosworth POWER

Dato : 07-10-04 22:41

Hej,

jeg har købt ny bil, men den lugter lidt røget - hvordan fjerner jeg denne
lugt?

--
Thomas Krath

1984 VW Polo 1,3 Hit, 165 km/t på toppen ;)

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 07-10-04 22:54

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Thomas Krath
>
> 1984 VW Polo 1,3 Hit, 165 km/t på toppen ;)

Ny bil
Fra 84?

En skål eddike i bilen natten over, har jeg hørt.

Bo

Fra : Cosworth POWER

Dato : 07-10-04 22:57

> Ny bil
> Fra 84?

Jep :) Faktisk købt gennem dk.marked.privat.bil. Synet i mandags ;)

> En skål eddike i bilen natten over, har jeg hørt.

Det prøver jeg.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Brizz

Dato : 08-10-04 02:07

> Det prøver jeg.

Prøv evt også med noget kaffegrums. har fjernet fiskeluft fra en varevogn.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : koolberg

Dato : 08-10-04 07:48

Ska du så også til at skifte nick til Hit-Power...

165 i toppen er sq da fint for sådan en Polo. Har selv lige invisteret
i en Corsa fra 84 til konen, og den går dælme også godt, ca. det samme
i topfart, og følger ellers fint med i trafikken. Syntes altså at de
gl. motorer har en meget bedre trækkraft end de nye flerventilede,
selvom de på papirene har meget fære HK.

/koolberg

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 08-10-04 09:03

"koolberg" <jesper-k@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gl. motorer har en meget bedre trækkraft end de nye flerventilede,
> selvom de på papirene har meget fære HK.

HK er kun et salgsargument, fordi det slet ikke lyder sexet med
en momentkurve.

En japanerkværn har jo også 100+ hk for en 600 kubik, men
har jo ingen trækkraft.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-10-04 04:58

Cosworth POWER telepaterede følgende til sin PC:
> jeg har købt ny bil,

Vinterbil eller?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Troels Pedersen

Dato : 08-10-04 06:28

Cosworth POWER wrote:
> jeg har købt ny bil, men den lugter lidt røget - hvordan fjerner jeg
> denne lugt?

Tillykke med den lille ny! Den skal du nok blive glad for
Jeg har med succes fjernet lugten med en god gang vask af hele bilens
interiør, altså sæderensning og vinylpleje. Det ser pænt ud, og lugten
forsvinder

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC

Fra : LL

Dato : 08-10-04 10:32

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg har købt ny bil, men den lugter lidt røget - hvordan fjerner jeg denne
> lugt?

Vask bilen indvendig med Rodalon... Det fjerne lugt/bakterier...

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 18:12

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg har købt ny bil, men den lugter lidt røget - hvordan fjerner jeg denne
> lugt?

Jeg har selv haft problemet da jeg i sommers købte en Goller 3 cigarbil, som
var virkelig skummel.
Jeg fik følgende råd af en klargøringsmand i en bilforretning (Og jeg
fulgte dem med succes):

Askebægeret må ud hvis det er brugt - det holder aldrig helt op med at
stinke.
Og tro mig jeg prøvede alt - eddike, rodalon, grundrens, vinylrens,
opvaskemiddel sågar Vanish.
Jeg købte et ikke ryger ved huggeren, samt plastik stykket som askebægeret
sidder i.

Brug grundrens (fra malerforretningen) til nedenstående.
Afmonter luftdyser så du kan komme til at tørre af helt, ind i
luftkanalerne, stop kluden så langt ind du kan og tør af..
Lig luftdyserne i blød og vask dem rigtigt grundig med en opvaskebørste.
Afvask alle plast overflader med grundrens, brug evt. en forstøver flaske
til at sprøjte på med, så det kan trække et par minutter.
Gentag flere gange indtil vandet ikke længere bliver gulbrunt. Aflsut med
vinyl make up. Sonax er god, da den ikke er alt for skinnende.

Afmonter (hvis muligt) himmel, dørsider og sæder og rengør dem enten med en
højtryksrenser eller vådtæpperenser.
Jeg brugte en kombination af ovenstående
Rens tæpper og andre stofdele med tæpperensen
Dørsiderne og hattehylden rensede jeg med højtryksrenseren, først sprøjtede
jeg noget textilrens på med en forstøver flaske, jeg brugte det som skulle i
tæpperensen, de kom til at se ud som nye.
Sæder og himmel fik en tur med tæpperenseren, kraftige skjolder på himmelen
fik en tur med forstøverflasken først.
De kom også til at se ud som nye, alle gul/brune skjolder er væk nu,
Solskærmen var dog ikke til at rede - nogle fine ikke ryger er fundet ved
huggeren.

Og det hele kom til at se ud som nyt, og lugtfri - lige med undtagelse af
parfumeduften fra textilrensen, den er dog helt fortaget nu.

Til sidst kommer der så meget udluftning som overhovedet muligt, har du
garage så lad den stå med vinduerne åbne.

- Og så lige til sidst, der var noget der blev ved med at lugte når der blev
varmt i bilen. min kones næse fandt ud af at det var højtaler gitrene, eller
retter stoffet på bagsiden. Af med dem, i blød, skylle skylle skylle. Nu
lugter de ikke mere.

Det kan altså lade sig gøre. Den samme fremgangsmåde kan bruges hvis der
lugter af stor fed våd skt. Bernhards hund :)

--
Mvh Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 08-10-04 18:43

> [...]
>
> Det kan altså lade sig gøre. Den samme fremgangsmåde kan bruges hvis der
> lugter af stor fed våd skt. Bernhards hund :)

En ordentlig omgang, hvis bilen, som Thomas skriver, lugter lidt røget
Jeg håber da, at et enkelt eller 2 af de andre - mindre arbejdskrævende -
råd er nok til
at skabe et tilfredsstillende resultat

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 09:01

> En ordentlig omgang, hvis bilen, som Thomas skriver, lugter lidt røget
> Jeg håber da, at et enkelt eller 2 af de andre - mindre arbejdskrævende -
> [...]

Nu er jeg også en grundig mand :) og som jeg skrev var min Golf virkelig
skummel.
Hvis den kun er lidt røget er en udluftning måske nok.
Men min erfaring er at tobaksluften hænger ved, og specielt når kabinen
varmes op forstærkes "stanken".

Det er jo selvfølgelig også et spørgsmål om hvad man vil leve med, mit
udgangspunkt var sådan set at der ikke måtte kunne ses og lugte at bilen
havde tilhørt en storryger. Og målet blev nået, og det tog faktisk ikke lang
tid, jeg startede ved formiddagstid, og inden aftensmaden var bilen klar
igen, kun sæderne og stoffet på dørsiderne var lidt fugtige og skulle tørre
en dags tid inden man kunne køre i den.

Så jeg synes ikke at arbejdsindsatsen er værd at tale om, og stumperne ved
huggeren løb såmænd kun op i en 100 mand.

--
Claus.

www.vwfanatic

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 09-10-04 09:23

> [...]
> Hvis den kun er lidt røget er en udluftning måske nok.
> Men min erfaring er at tobaksluften hænger ved, og specielt når kabinen

*LOL* Prutter lægter også værre i den situation

> [...]
>
> Så jeg synes ikke at arbejdsindsatsen er værd at tale om, og stumperne ved
> huggeren løb såmænd kun op i en 100 mand.

Selvfølgelig har du ret, jo mere grundig man er, jo bedre bliver resultatet.
Måske kunne en 'Wunderbaum' få bilen til at lugte anderledes (med vilje, jeg
ikke skriver 'bedre')!

Jeg vil i øvrigt tilråde forsigtighed med grundrensen, den kan på nogle
biler tage farven
fra plastic, vinyl m.m.
Som de altid skriver: "Prøv på et ikke synligt sted først".

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : *trads*

Dato : 08-10-04 21:55

Brug evt Eddike eller som jeg R-10 . 1fl til Mange gange = 50kr

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-10-04 22:22

> jeg har købt ny bil, men den lugter lidt røget - hvordan fjerner jeg
> denne lugt?

Tak for jeres råd :)

Fra : John Sahl

Dato : 08-10-04 23:21

Cosworth POWER wrote:

> Tak for jeres råd :)

Smid den i handskerummet på Cossien, så skal den nok
lugte bedre efter en uges tid

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-10-04 13:09

> Tak for jeres råd :)

Jeg har prøvet det med eddiken, men det virker ikke. Derfor må sæderne ha'
noget rens. Askebæret har jeg kylet ud.