Jeg hader nye cykler...
Fra : Claus Rittig

Dato : 14-05-01 00:28

Jeg hader nye cykler.
Det er ligesom at få nye sko - de ser godtnok skide flotte ud, men de skaver
og de føles helt forkert, indtil de er gået til.
Hvordan får man lige lært sin nye velocipede at kende? Et par trackdays?
Jeps, og det var der jo lejlighed til, da nr.pladen ikke var kommet
(toldvæsenet er ikke just danmarks hurtigst fungerende institution). Ved
første tur på banen (Dall motocross bane), stod næsten alt under vand, og
jeg fik kun lallet rundt i omkring en halv time. Alt føltes forkert, men så
fik jeg da ordnet småting som at få flyttet greb og pedaler, så de passede
til min kørestilling. Anden bane-udflugt gik bedre, men jeg kan kun køre
100% i 5-10 min., så er jeg totalt tappet for kræfter, og selvom den styrer
en hel del bedre end min gamle racer og selvom affjedringen er en klasse
bedre, så føler jeg mig slet SLET ikke hjemme på jernet endnu.
Torsdag kørte jeg på den til St.Bededags optoget i Aalborg. Det var
naturligvis kun for at vise den frem for alle vennerne, og det gør jeg
ALDRIG mere! Jeg forsøgte at køre stille og roligt, men så kunne motoren
ikke brænde rent (stor to-takter), og den hoppede afsted som var den på
kængurubensin. Hvis jeg gav lidt gas, så den brændte rent, røg forhjulet til
vejrs og jeg lignede en kludedukke i modvind. Og optoget blev kørt med 10-15
km/t, så jeg kørte hele vejen på koblingen. Nørj, hvor var det anstrengende!
Da jeg kørte hjemad, fik den noget gas, så da jeg kom hjem var der
skorstensbrand i et kvarter, fordi alt det olie der ikke var blevet
forbrændt under mit koblingsfileri tidligere på dagen blev antændt.
Underholdende.
Så i dag havde klubben den årlige Trial i grusgraven. Genialt til at lære
sin nye dims at kende. Så nu sidder jeg her med et solskoldet ansigt, og
føler jeg er lige ved at kunne finde ud af at køre på dyret.
Minusser: Der er ikke meget styrudslag, og det er noget lort til Trial. Det
er heller ikke for smart i Enduro, og da det er det den skal bruges til,
skal jeg vist lige have justeret mine styr-stop (jeps, de kan justeres på
sådan en moderne cikel). Den er slet ikke vild med at køre langsomt, den vil
gerne bare gå i stå, hvis den skal arbejde i meget lave omdrejninger. Der
kan jeg nok ikke gøre meget ved, men det er rart at være klar over - de der
kørte Yamaha WR200 (min racer sidste sæson) havde nogle fordele her, for den
er bare perfekt til at køre de langsomme sektioner.
Plusser: Kanon affjedring! Kanon ergonomi! Styrer helt fantastisk, og hop er
legende let. Og sikke da en motor! Masser af bund, og en top der får alle
konkurrenter til at stå stille. Mit næste løb er Wild West Enduro i
Holstebro, og jeg tror jeg kan nå at lære cyklen rimeligt at kende inden da,
men der skal jeg også køre i 6 timer - det er dælme ikke et løb for
tøsedrenge.

Jeg ved godt off-road og gade ikke altid kan sammenlignes, men alligevel:
Hvad gør i andre for at lære en ny cykel at kende?

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 14-05-01 14:03

> Hvad gør i andre for at lære en ny cykel at kende?

Kører?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-05-01 15:17

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> Jeg hader nye cykler.
> Jeg ved godt off-road og gade ikke altid kan sammenlignes, men alligevel:
> Hvad gør i andre for at lære en ny cykel at kende?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Bronze kursus !, var på et sidste år på den " gamle " cykel, og har meldt
mig på et nyt kursus i år, det bliver sjovt

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-05-01 19:57

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message

> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Bronze kursus !, var på et sidste år på den " gamle " cykel, og har meldt
> mig på et nyt kursus i år, det bliver sjovt

Ditto!

--
Adam
SV650S (Bronze-jomfru)