Peugeot 206 1.6 - kører på literen?
Fra : Jesper G

Dato : 07-10-04 09:48

Hej ..

Jeg har en Peugeot 206 1.6 - og jeg har undret mig lidt over
benzinforbruget - det ligger relativt lavt - ca. 9 km/l - det skal
siges jeg primært kører korte ture på 10 km som ta'r ca. 30 min pga kø
ind til københavn.

Men er det normalt 9 km/L? Andre der har 206'ere som kan fortælle hvad
jeres kører på literen?

Mvh Jesper

Fra : Janner

Dato : 07-10-04 10:14

> Men er det normalt 9 km/L? Andre der har 206'ere som kan fortælle hvad
> jeres kører på literen?

Hvis det en gammeldags 1.6'er 8 v har jeg haft en magen til .... kørte langt
til og fra job hver dag og fik den sjældent over 10-12 km./L .....

Den næste bil blev så en 307 HDI'er som sjældent kom over 14-15 på literen
.... skod bil som var opgivet til 19.2 tror jeg.

Hygge

Jan
Ovtavia TDI med 19-20 på literen ... lækkert

Fra : JC

Dato : 11-10-04 09:48

"Janner" <mailto:jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Peugeot 206 1.6 - kører på literen?"

> [...]

Min 206 S16 fra sidste år kører normalt omkring 13 km/liter ved blandet kørsel,
dog primært bykørsel.

Mvh.
JC

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:213.173.228.106)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 13:53

JC skrev:

> Min 206 S16 fra sidste år kører normalt omkring 13 km/liter ved blandet
> kørsel, dog primært bykørsel.

Hvordan målte/måler du forbruget? 13 km/l med primær by lyder som en
and.. desværre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-04 10:53

Jesper G skrev:

> Men er det normalt 9 km/L? Andre der har 206'ere som kan fortælle hvad
> jeres kører på literen?

Ja det er helt normalt. Med mindre man har diesel så er det hvad en
benziner nogenlunde kører i ren bykørsel uanset som det er en 1-liter
eller en 2-liter maskine der ligger i hullet.

Fra : Lars

Dato : 07-10-04 12:00

Heysa,

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Ja det er helt normalt. Med mindre man har diesel så er det hvad en
> benziner nogenlunde kører i ren bykørsel uanset som det er en 1-liter
> eller en 2-liter maskine der ligger i hullet.

Hmm.. Diesel er vel heller ikke exceptionelt økonomisk ved ren bykørsel? Men
til gengæld kører diesel vel generelt bare lidt længere på literen end
tilsvarende benzin gør.

Ved tæt kø-kørsel i København får jeg ikke mere end 6-7 km på en liter
diesel... *phew* Cirka 14 km ved blandet motorvej/landevej med pæn fart. Det
er en bmw 530dA touring / 193 hk, det koster vel en sjat diesel at hive små
to ton tysk automobil igang i køerne i København... Til gengæld syntes jeg
ikke landevejsforbruget er specielt slemt, selv om jeg havde håbet at kunne
snige mig op på de 15 km/L. Måske det hjælper i næste uge hvor jeg får nye
dæk på, forhjulene er mildest talt slidte og kantede!

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-04 12:17

Lars skrev:

> Heysa,

Heysan

> Hmm.. Diesel er vel heller ikke exceptionelt økonomisk ved ren bykørsel?

Nej.

> Men til gengæld kører diesel vel generelt bare lidt længere på literen
> end tilsvarende benzin gør.

Netop

> [...]
> fart. Det er en bmw 530dA touring / 193 hk, det koster vel en sjat diesel
> at hive små to ton tysk automobil igang i køerne i København... Til

Nice car!

> [...]
> havde håbet at kunne snige mig op på de 15 km/L. Måske det hjælper i
> næste uge hvor jeg får nye dæk på, forhjulene er mildest talt slidte

Det er ikke langt den triller pr. liter. Er det generelt for disse
voldsomme maskiner?

Fra : Lars

Dato : 07-10-04 13:04

Hej Martin,

> Nice car!

Tark Vi er også svært glade for den!

> Det er ikke langt den triller pr. liter. Er det generelt for disse
> voldsomme maskiner?

Jeg tror det desværre... Den nye 530d er opgivet til 12.5 ved blandet kørsel
og automatgear, 14.3 hvis du har manuelt. En Audi A6 Avant 2.5 TDI 14.5 ved
blandet kørsel (den har 163 hk mod den nye BMW 5's 218 hk). Sparsommelige
kan man nok ikke kalde dem - men kører lækkert!

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 00:38

Lars skrev:

> Hej Martin,

Hay!

> Tark Vi er også svært glade for den!

Det forståes. Jeg er imponeret over dens præstationer.. savler stadig
over de mange anmeldelser jeg har læst - har endnu tilgode at prøve en

> Jeg tror det desværre... Den nye 530d er opgivet til 12.5 ved blandet
> kørsel og automatgear, 14.3 hvis du har manuelt. En Audi A6 Avant 2.5 TDI
> 14.5 ved blandet kørsel (den har 163 hk mod den nye BMW 5's 218 hk).

Ja okay. Så er det de "små" 2-liter 4-cylle som kører en del længere.

> Sparsommelige kan man nok ikke kalde dem - men kører lækkert!

Nu skal alt jo heller ikke gøres op i kroner/øre

Fra : Lars

Dato : 08-10-04 07:29

Halløjsa igen!

> Det forståes. Jeg er imponeret over dens præstationer.. savler stadig
> over de mange anmeldelser jeg har læst - har endnu tilgode at prøve en

Du kommer bare forbi, så gi'r jeg en tur

> Ja okay. Så er det de "små" 2-liter 4-cylle som kører en del længere.

Ja, nogen af dem. Jeg havde Xsara før og har et par gange haft en af deres
2.0 HDI'ere som lånebil, den kørte lidt længere - men så vidt jeg husker
ikke mere end 16-17 km/L...

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 13:31

Lars skrev:

> Du kommer bare forbi, så gi'r jeg en tur

Du er bosiddende i Sverige right?

> Ja, nogen af dem. Jeg havde Xsara før og har et par gange haft en af
> deres 2.0 HDI'ere som lånebil, den kørte lidt længere - men så vidt
> jeg husker ikke mere end 16-17 km/L...

Hmm det er squtte meget hellere. Jeg synes alle snakker om mindst 20 på
literen..

Fra : Lars

Dato : 08-10-04 13:36

Heysa,

> Du er bosiddende i Sverige right?

Jo-jo... Hehe.. Men jeg er da i København stort set dagligt

> Hmm det er squtte meget hellere. Jeg synes alle snakker om mindst 20 på
> literen..

Ja-det... Lad os bare sige det - at det fik jeg ihvertifælde ikke ud af den.
Og det var nu ikke fordi jeg kørte den specielt råddent eller noget - men
nok 130 eller deromkring på motorvejen...

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 13:53

Lars skrev:

> Jo-jo... Hehe.. Men jeg er da i København stort set dagligt

Stadig langt for mig Ellers tak for tilbuddet!

> Ja-det... Lad os bare sige det - at det fik jeg ihvertifælde ikke ud af
> den. Og det var nu ikke fordi jeg kørte den specielt råddent eller noget
> - men nok 130 eller deromkring på motorvejen...

Det er skuffende må jeg indrømme. Min gamle 2-liter benziner gik 12km/l
på motorvej med hastighed op mod 160km/t. At en ny Diesel så ikke gøre
det meget bedre er skuffende.

Nuvel sådan skal det nok være