Knuste insekter.
Fra : Jørgen

Dato : 06-10-04 11:00

I sommer (tror jeg det var) var der en lang snak i gang om den bedste måde
at fjerne knuste insekter fra bil"snuden". Jeg fulgte den desværre ikke
opmærksomt nok. Der var tale om iblødsætning og brug af coca cola og andre
fantasifulde midler.

Hvad ebbede det ud i? Fandt man det rigtige middel/metode? Nu er det
aktuelt, for jeg vil gerne rense bilen, inden jeg går til vask og
voksbehandling med den.

Mvh Jørgen

--
Ustandseligt tagdryp på en regnvejrsdag og
trættekær kvinde ligner hinanden. (Ordsp. 27,15)

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-04 12:15

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opmærksomt nok. Der var tale om iblødsætning og brug af coca cola og andre

Jeg benytter altid en omgang alm. autoshampoo i en gang MEGET varmt vand. Og
så en alm. børste. Det er meget nemt at have med at gøre.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-10-04 13:11

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad ebbede det ud i? Fandt man det rigtige middel/metode? Nu er det
> aktuelt, for jeg vil gerne rense bilen, inden jeg går til vask og

Lok et gammelt badelagen fra fruen, læg det over forruden, gennemblød det
og lad det ligge natten over. Morgenen efter kører du ruden over med en
børste lidt vand......Andet er faktisk ikke nødvendigt - Selvom jeg godt ved
at den løsning er alt for billig, og langt fra teknisk nok for en del af
gruppen brugere )))

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 15:13

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote in message

> [...]
ved
> at den løsning er alt for billig, og langt fra teknisk nok for en del af

Jeg bruger da blot nogle avissider, som gennemvædes, og så bruger jeg avisen
til at fjerne ligene med inden avisen bliver tør.
Tørretiden kan forlænges ved at komme noget plast over
Eller er det den bedste metode. Om det er badelagen eller aviser, er vel
hip som hap.

Har man så behandlet sine ruder med Rain-X i forvejen, så går det bare som
en leg
--
Møller

Fra : Elbarto

Dato : 07-10-04 00:00

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen brugere )))
>

> Mvh
> /Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Smør det ind i (nej ikk linolie) opvaskemiddel eller autoshampo også ellers
en tur med sprinkler/vand og gang i viskerne eller en skraber til ruden og
er det på selve bilen så en børste og masser af varm vand

Elbarto
OZ3BTO

Fra : FJ

Dato : 06-10-04 14:26

På vores firmabiler bruger vi noget man kan købe specielt til det. Det skal
sprøjtes på og sidde i 5min., så kan man ligefrem se hvordan dyrene skyller
ned ad ruden/fronten.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 15:28

> [...]
> opmærksomt nok. Der var tale om iblødsætning og brug af coca cola og andre

Hej Jørgen

Der er mange måder at klare det problem må - herunder at dække bilen med
våde aviser og andet godt.

Du kan imidlertid købe en særlig slags "stål-svamp", der ikke kan ridse
lakken, men som meget effektivt fjerner alle insekter så let som ingenting.

Den er fra Sonax - som så meget andet af det bedste til bilen:

http://tinyurl.com/3r95g

....og nej, jeg er ikke ansat ved Sonax. Men deres produkter rykker...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : L

Dato : 06-10-04 17:09

Hej
Brug ruderens, sprøjt det på og lad det sidde lidt. Herefter er skidtet nemt
at få af.

Mvh. Torben

Fra : koolberg

Dato : 06-10-04 18:14

Hej Jørgen

Jeg så slet ikke den tråd dengang, men har fået et fif ved en
klargørings mand, som i alt enkelthed gik ud på en avisside blødet op
i sprinklervæske, og det skal være en avis, da sprinkler og tryksværte
giver resultatet.

Hvis det er på din lak, vil jeg nok foreslå at ligge avisen stille på,
og lade den blive nogle timer, så er insekterne opløste og kan tages
væk med en blød børst. PÅ glas vasker du bare med avisen og sprinkler.

/koolberg.