/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bil "amok"
Fra : anders majland


Dato : 05-10-04 20:12

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,321452,00.html

Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich selbständig
auf 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....

Skal vi til at have et nødstop midt i ratttet istedet for et horn ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



 
 
Preben Riis Sørensen (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 05-10-04 20:29


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4162f22c$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,321452,00.html
>
> Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich selbständig
> auf 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....
>
> Skal vi til at have et nødstop midt i ratttet istedet for et horn ?

Sidder det ikke lige ved nøglen, men det virkede nok ikke, ligesom bremsen
heller ikke virkede?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Niels Skaaning (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 05-10-04 21:13

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4162f609$0$211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:4162f22c$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...
> > http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,321452,00.html
> >
> > Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich selbständig
> > auf 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....
> >
> > Skal vi til at have et nødstop midt i ratttet istedet for et horn ?
>
> Sidder det ikke lige ved nøglen, men det virkede nok ikke, ligesom bremsen
> heller ikke virkede?

Han kunne tilsyneladende ikke få kortet ud ifølge teksten og bremsen kunne
ikke standse bilen. Hvorfor han ikke bare koblede ud, må være fordi den har
haft automatgear.

NS



Michael Nielsen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 06-10-04 10:31


"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
news:4162ffb3$0$59395$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Han kunne tilsyneladende ikke få kortet ud ifølge teksten og bremsen kunne
> ikke standse bilen. Hvorfor han ikke bare koblede ud, må være fordi den
> har
> haft automatgear.

Men han kunne jo bare frikoblet ved at sætte gearet i N...

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com



Niels Skaaning (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 06-10-04 15:07

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
news:kXO8d.445$Km6.8989@news4.e.nsc.no...
>
> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
> news:4162ffb3$0$59395$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Han kunne tilsyneladende ikke få kortet ud ifølge teksten og bremsen
kunne
> > ikke standse bilen. Hvorfor han ikke bare koblede ud, må være fordi den
> > har
> > haft automatgear.
>
> Men han kunne jo bare frikoblet ved at sætte gearet i N...

Det kan man da ikke.

NS



Klaus G. (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 05-10-04 20:48

> Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich selbständig
> auf 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....
>
> Skal vi til at have et nødstop midt i ratttet istedet for et horn ?
>
Dunno, forstår ikke tysk...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Peter J (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 06-10-04 00:01

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev

> Dunno, forstår ikke tysk...

Så kan du vel læse norsk:
http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/05/410351.html

mvh
Peter



Henrik B. (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 06-10-04 02:26


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4162f22c$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,321452,00.html
>
> Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich selbständig auf
> 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....

Ikke noget overraskende dér - det er jo en fransk bil.

Og føreren er et kæmpe fjols. Der er massere af muligheder for at tage
farten af den bil.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



KASO (06-10-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-10-04 17:57


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416349a2$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:4162f22c$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...
> > http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,321452,00.html
> >
> > Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich selbständig
auf
> > 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....
>
> Ikke noget overraskende dér - det er jo en fransk bil.

Men fartpilot og øvrig elektronik er formentlig Bosch eller Siemens.....

> Og føreren er et kæmpe fjols. Der er massere af muligheder for at tage
> farten af den bil.

Jeps !

> --
> M.v.h.
> -------------------------------------
> Livet er for kort til lange overhalinger

Hmm - jeg er ikke sikker på, at din signatur er helt passende i denne tråd




Henrik B. (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-10-04 12:17


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:416423e4$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Ikke noget overraskende dér - det er jo en fransk bil.
>
> Men fartpilot og øvrig elektronik er formentlig Bosch eller Siemens.....

D.v.s. at du mener at Bosch og Siemens bevidst leverer stumper med større
fejlrate til f.eks. de franske bilproducenter? )

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



KASO (07-10-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-10-04 12:58

"Henrik B." skrev d. 07-10-04 12:17 dette indlæg :
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:416423e4$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Ikke noget overraskende dér - det er jo en fransk bil.
> >
> > Men fartpilot og øvrig elektronik er formentlig Bosch eller
Siemens.....
>
> D.v.s. at du mener at Bosch og Siemens bevidst leverer stumper med
større
> fejlrate til f.eks. de franske bilproducenter? )

Nej - dem leverer de til Saab til brug for 9-5:

Reliability Index 193
Average Age 3.4

Average Mileage 45537
Time off the Road 2.1

Average Repair Cost £354.15
Air Conditioning 6%

Axle & Suspension 18%
Braking System 1%

Cooling and Heating System 3%
Electrical 48%

Engine 14%
Fuel System 2%

Transmission 8%

En Renault Laguna ser til sammenligning således ud:

Reliability Index 96
Average Age 3.6

Average Mileage 46938
Time off the Road 2.3

Average Repair Cost £290.69
Air Conditioning 3%

Axle & Suspension 20%
Braking System 11%

Cooling and Heating System 23%
Electrical 15%

Engine 3%
Fuel System 11%

Transmission 12%

Eller Mégane:

Reliability Index 68
Average Age 3.2

Average Mileage 31037
Time off the Road 3

Average Repair Cost £240.15
Air Conditioning 0%

Axle & Suspension 28%
Braking System 8%

Cooling and Heating System 7%
Electrical 28%

Engine 15%
Fuel System 3%

Transmission 10%

Kilde: http://www.reliabilityindex.co.uk - lavere index = mere
driftsikker

Hmm - jeg tror jeg vil foretrække en driftsikker, fransk bil fremfor en
kronisk fejlbehæftet Saab

(Nå-ja - en Saab bliver vel heller ikke meget bedre end den Subaru,
Chervolet, Opel, Fiat, Isuzu, ..... den er samlet sammen af )

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-10-04 13:08


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:41652fdf$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kilde: http://www.reliabilityindex.co.uk - lavere index = mere
> driftsikker
>
> Hmm - jeg tror jeg vil foretrække en driftsikker, fransk bil fremfor en
> kronisk fejlbehæftet Saab

Det er muligt at det forholder sig sådan i England. Og nu er Renault så
heller ikke lige skudsmålet - mere Citron og Pøsjø. Som genboen der indenfor
de første 20.000 km nu har fået drejet skiver af 2 gange. Ved sidste
service, blev der efter en kamp med både værksted og importør, sat bedre
skiver på foran. Han spurgte mekanikeren der kørtae ham hjem, hvorfor man
ikke gjorde noget ved det problem, når nu man var klar over at det var et
problem. Svaret: "Man satser på kunderne ikke klager over rystelser i
rattet!".

Godt man kører i en bil, hvor bremserne holder et sted mellem 100.000 og
200.000 km.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



KASO (07-10-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-10-04 14:00

"Henrik B." skrev d. 07-10-04 13:08 dette indlæg :
>
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:41652fdf$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Kilde: http://www.reliabilityindex.co.uk - lavere index = mere
> > driftsikker
> >
> > Hmm - jeg tror jeg vil foretrække en driftsikker, fransk bil fremfor
en
> > kronisk fejlbehæftet Saab
>
> Det er muligt at det forholder sig sådan i England. Og nu er Renault

> heller ikke lige skudsmålet - mere Citron og Pøsjø. Som genboen der
indenfor
> de første 20.000 km nu har fået drejet skiver af 2 gange. Ved sidste
> service, blev der efter en kamp med både værksted og importør, sat
bedre
> skiver på foran. Han spurgte mekanikeren der kørtae ham hjem, hvorfor
man
> ikke gjorde noget ved det problem, når nu man var klar over at det var
et
> problem. Svaret: "Man satser på kunderne ikke klager over rystelser i
> rattet!".

Jeg ville også blive utilfreds, hvis jeg skulle have lavet bremser for
hver 20.000km.
Jeg mindes faktisk at have læst om en kunde, der fik monteret alufælge
uden beregning på sin 406 fordi den bedre varmeledningsevne skulle køle
skiverne bedre og forhindre at de blev skæve. Angiveligt virkede det -
men om det var "rent held" skal jeg ikke kunne sige.

> Godt man kører i en bil, hvor bremserne holder et sted mellem 100.000
og
> 200.000 km.
>

Tjah - det vil jeg trods alt ikke prale af - jeg skifter for hver
60.000km (cirka), hvilket er efter "bogen" - dvs. jeg har skiftet til
Brembo skiver og Mintex klodser - jeg ved ikke, om de holder længere end
de oprindelige - det er ikke utænkeligt - de er under alle
omstændigheder mere effektive (og de oprindelige var absolut ikke
dårlige).

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


KASO (06-10-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-10-04 23:12

"Henrik B." skrev d. 06-10-04 02:26 dette indlæg :
>
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
i en
> meddelelse news:4162f22c$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...
> > http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,321452,00.html
> >
> > Er habe einen Lastwagen überholt, als sein Auto plötzlich
selbständig auf
> > 190 Kilometer pro Stunde beschleunigt habe ....
>
> Ikke noget overraskende dér - det er jo en fransk bil.

Og elektronikken er med stor sandsynlighed leveret af tyske Bosch eller
Siemens - ligesom på stort set alle andre europæiske biler.....

> Og føreren er et kæmpe fjols. Der er massere af muligheder for at tage

> farten af den bil.

Jeps!

> --
> M.v.h.
> -------------------------------------
> Livet er for kort til lange overhalinger

Hmm - lige netop i denne tråd ved jeg ikke, om jeg synes din signatur er
passende

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


KASO (07-10-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-10-04 10:45

Rap-rap-rap......


http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3101

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste