Peugeot "hakker" ved kørsel
Fra : Kim Jensen

Dato : 05-10-04 18:19

Min Peugeot 307 2,0 benzin "nygger" "hakker" når hastigheden har stabliseret
sig helt.
Det føles ekstra meget, når jeg f.eks kører i 4. gear ved ca. 2000-2400
omdrejninger.
Men det er der i hele hastighedsområdet/omdrejningsområdet men særligt ved
lave omdrejninger. Den gør det at motoren føles som om den sætter ud i nogle
spilt seconden hele tiden. Og i ret stor udstrekning. Nogle der har et bud
hvad det kan være.

mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 18:22

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle
> spilt seconden hele tiden. Og i ret stor udstrekning. Nogle der har et bud

Der er mange elektroniske ting i sådan en bil og sikkert en af disse har en
defekt, så du skal derfor kontakte et værksted som kan udmåle fejl på bilen!

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-10-04 18:53

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Min Peugeot 307 2,0 benzin "nygger" "hakker" når hastigheden har
stabliseret
> sig helt.

Sjovt, det gjorde min 106´er også. Hverken importør, værksted eller FDM
kunne komme med en diagnose. Så må man erkende, at Peugeot er noget hø.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 19:25

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> stabliseret
>
> Sjovt, det gjorde min 106´er også. Hverken importør, værksted eller FDM
> kunne komme med en diagnose. Så må man erkende, at Peugeot er noget hø.

Mon ikke sådanne tilfælde findes hos ALLE bilmærker om så det er Toyota, BMW
mv. og så må man erkende at alle bilmærker er noget hø!!!

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-04 02:32

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Mon ikke sådanne tilfælde findes hos ALLE bilmærker om så det er Toyota,
> BMW mv. og så må man erkende at alle bilmærker er noget hø!!!

Nogle mærker er blot væsentlig mere hø end andre.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Janner

Dato : 06-10-04 07:25

Lige mine ord ....... Har godtnok selv haft 205,206 samt 307 HDI men aldrig
mere !

Havde dog selv samme fejl flere gange på 206'eren, det var en eller anden
tacho føler der var defekt

Hygge

Jan

Fra : Mr. Nobody

Dato : 05-10-04 19:52

Det er lige netop det min 405 er gør,men det skal ikke være sådan for den
gamle 405er jeg havde gjorde det ikke,så det må kunne laves.

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)
www.wanted-more.dk
www.wanted-more.dk/udlejning

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-10-04 20:26

"Mr. Nobody" <mr-nobody@pc.dk> wrote in message

> Det er lige netop det min 405 er gør,men det skal ikke være sådan for den
> gamle 405er jeg havde gjorde det ikke,så det må kunne laves.

I vores tidligere 405 SRi havde vi samme problem, peugeot kunne ikke finde
fejlen, men et lille lokalt værksted fandt den :) Det var noget med en
luftmåler/ventil dims som blev skiftet, og så fungerede den igen. Det er ca
16 år siden så jeg kan desværre ikke huske 100% hvad der var galt, men løses
det kunne det altså, så gå værkstedet på klingen :)

Fra : bilr

Dato : 06-10-04 11:13

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> wrote in message news:<4162d736$0$220$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> spilt seconden hele tiden. Og i ret stor udstrekning. Nogle der har et bud

Jeg oplevede ca. det samme med min Peugeot. Men kun ved lave omdr. i
5. gear.
Men så opdagede jeg, at jeg havde en trailer hængt på, og det var så
vinden, der tog i den.

Spøg tilside. Det lyder som for mager blanding.

bilr

Fra : Rasmus

Dato : 06-10-04 12:53

> [...]
nogle
> spilt seconden hele tiden. Og i ret stor udstrekning. Nogle der har et bud

luftmassemåler, styrebox, tændrør, en defekt føler.......Der skulle være en
chance for at et pug værksted, kan udlæse fejlen fra computeren. Hvis du på
din motor, har et dæksel over tændrørene med at stik i siden, kan der være
kommet fugt i dækslet. Har selv prøvet det på en 306 1.8 16v ´98, efter at
pug havde motorvasket den, gik den som en gammel 2cv !! Vi fik et andet på,
og vores lå til tørre weekenden over, og så var det så godt som nyt !!

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-10-04 14:45

Ja det lyder som mange kender denne bil. Nu er jeg ikke såå interesseret i
at høre fra dem som aldrig vil købe Peugeot mere. fordi i har en dårlig
erfaring

Men mere om hvordan eller hvad der kan være galt.

For når nu det er en så populær bil, er det vel heller ikke alle der har de
problemer. For så kunne Peugeot vel ikke sælge dem i så et stort antal.

mvh Kim

Fra : Olesen

Dato : 06-10-04 16:39

> [...]

de
> problemer. For så kunne Peugeot vel ikke sælge dem i så et stort antal.

206 sælges, selvom flere siger, de ikke er SÅ fandens stabile, mekanisk,
og sæderne er for korte.
Ved ikke om der er noget om snakken, så jeg ringer af nu )