MAXI ?
Fra : Hans Olsen

Dato : 05-10-04 16:02

Hej
Efter at have "solgt" min lystkutter, har jeg i går erhvervet
mig en MAXI 87, og har i den forbindelse nogle ?
Er der nogen i NG der har et godt link til hvordan man
skifter gummipakning ved skrog/motorben MAXI 87.
og evt. hvor en sådan købes.

Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-10-04 19:27

Det er så vidt jeg husker et VP 110S drev og udskiftningen adskiller sig
ikke fra andre både med samme drev; dog med undtagelse af at det er lidt
forskelligt afhængigt af hvor godt plads der er rundt om motoren.

Du må simpelthen kende www.maximalt.dk (upartisk promovering!) og melde dig
ind i maxi klubben.

/Bjarke (tidligere Maxi87 ejer)

Fra : Hans Olsen

Dato : 05-10-04 19:32

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cjup1k$2vtj$1@news.cybercity.dk...
> Du må simpelthen kende www.maximalt.dk (upartisk promovering!) og melde
dig
> ind i maxi klubben.
> /Bjarke (tidligere Maxi87 ejer)
Hej Bjarke
Jeg har også set meget på siden, men den er meget rodet, lidt svært at se om
man er på klubsiden eller din egen private side, har forespurgt på prisen
på medlemsskab - men ikke hørt noget, lidt synd 2 sider roder sammen, ellers
fine oplysninger - burde bare adskilles lidt mere.
Hilsen
Hans

Fra : Steffen Skov

Dato : 05-10-04 19:55

"Hans Olsen" <hoNOSPAM@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ellers
> fine oplysninger - burde bare adskilles lidt mere.

Hej Hans

Som tidligere Maxi-ejer og medlem fatter jeg ikke dine ovenstående
skriftling. Du kan da bare prøve linket til:"Dansk Maxi-Klub". Bjarke har
lavet en fremragende side om Maxi-bådene, og jeg tror ikke, det er af helt
private årsager. Jeg tror "Dansk Maxiklub" her har en meget god hjemmeside.
Spørgsmålet er nok mere: "Hvem roder rundt i hvad"?
Hilsen
Steffen
Uge 42 skal bare bruges på æ´ hav!

Fra : Hans Olsen

Dato : 05-10-04 20:36

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavet en fremragende side om Maxi-bådene, og jeg tror ikke, det er af helt
> private årsager. Jeg tror "Dansk Maxiklub" her har en meget god

UHA - jeg tror sørme også nok jeg roser sidernes indhold meget, ellers må
jeg
have udtrykt mig forkert - MEN layoutet er altså det samme på begge sider og
derfor er det lidt svært at finde rundt som nybegynder, jeg plejer ellers
ikke være "tungnem" på nettet
Hilsen
Hans
PS bliver det sejlervejr i næste uge ?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-10-04 20:47

Hans Olsen skriblede og skrablede følgende:

> sider og derfor er det lidt svært at finde rundt som nybegynder, jeg
> plejer ellers ikke være "tungnem" på nettet

Du er ikke specielt tungnem, du har ganske ret i dine betragtninger vedr.
layoutet. Det kan laves langt mere overskueligt, og er et fint eksempel på,
at "frames" er noget fanden har skabt

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-10-04 20:45

Steffen Skov skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> er af helt private årsager. Jeg tror "Dansk Maxiklub" her har en
> meget god hjemmeside. Spørgsmålet er nok mere: "Hvem roder rundt i

Det ændrer ikke på det faktum, at både "maxiklubben" og "maximalt" åbner i
en frame med akkurat den samme overskrift. Det er et eklatant eksempel på,
at brugen af frames forvirrer mere end de gavner...

Hovedframe og menuer er *præcis* de samme, og det er svært at skelne, hvor
man er henne.

Så Hans Olsen har da ganske ret i sine betragtninger. Det kunne laves meget
bedre, uden det store besvær.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-10-04 22:21

www.MAXImalt.dk er min web-side hvor jeg som service for den klub, som jeg
holder meget af, også stiller klubinformation til rådighed. Klubben og
MAXImalt er altså en del af den vifte af muligheder man har som Maxi ejer
har. Klubben og jeg har nemlig samme formål: At gøre det nemt at være Maxi
ejer/sejler.

For ikke at forvirre læserne, så samarbejde Dansk Maxi Klub og jeg ganske
tæt om indholdet.

Mht til format og teknologi, så er den state-of-art fra 1999, hvor jeg
lavede den. Siden har jeg fokuseret mere på indhold end teknik. Jeg mener
det er det læserne er (burde?) være interesseret i.

Bjarke