DTC sluttede i kaos
Fra : P.Christensen

Dato : 04-10-04 16:08

Casper Elgaard (Essex-BMW) sikrede sig søndag titlen i Danish Touringcar
Championship (DTC), men der er egentlig ingen vindere: Som resten af sæsonen
blev også finalen skæmmet af kontroversielle sammenstød, der efterlod mange
med en dårlig smag i munden.

http://www.bt.dk/sport/motorsport/

Jeg kan ikke være uenig, med BT

Hilsen Palle

Fra : phk

Dato : 04-10-04 17:38

"P.Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sæsonen
> blev også finalen skæmmet af kontroversielle sammenstød, der efterlod

Team Essex er nogle svin som kun vinder ved at køre som svin. John Nielsen
råber højt om hvordan de andre kører som svin - og når det så bliver vist på
tv viser det sig at svinet er ham selv.

Lundgård er den reelle vinder af TDC.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 04-10-04 17:49

> [...]
> råber højt om hvordan de andre kører som svin - og når det så bliver vist

HØRT !!

Her er en pressemeddelselse fra sidste uge på Padborg park.....

"Efter at have set TV optagelser fra weekendens DTC løb på Padborg Park, vil
vi gerne fra Team Essex Invest si­ge undskyld for vores opførsel, som var
uden for de sportslige rammer".

Så uforbeholdent lyder undskyldningen fra det danske DTC-team, der søndag
bragte sig i fokus ved hånligt at klap­pe Henrik Lundgaard af banen, da
Toyo­ta-køreren måtet udgå.

"En stor undskyldning til kolleger, konkurrenter og pressen. Det sker ikke
igen", hedder det videre i en presse­meddelelse fra John Nielsen og co.

http://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/1346064.html

Finn Møgelmose

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-04 18:07

Finn Møgelmose wrote:

> [...]
>
> "En stor undskyldning til kolleger, konkurrenter og pressen. Det sker
> ikke igen", hedder det videre i en presse­meddelelse fra John Nielsen

Og som "sædvanligt" har pressen (TV2) klippet lidt vel rigeligt i Team Essex
Invest's pressemeddelelse.
Ret skal være ret og det eneste de undskylder er at de "kom til" at klappe
af en konkurrent, da han udgik.
Læs det hele her:
http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2665&nyhed_id=2358&pagetype=1

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-04 17:50

phk telepaterede følgende til sin PC:
> Lundgård er den reelle vinder af TDC.

I hvert fald den moralske...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-10-04 18:31

"phk" skrev i en meddelelse:

> [...]

Ja, et stort tillykke til Casper Elgaard - det var flot kørt

Casper har selv kørt nogle gode løb - hvor de andre i teamet har gjort deres
til at holde konkurrenterne i græsset.

/Mark.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-04 18:53

Mark Sandberg telepaterede følgende til sin PC:
> Ja, et stort tillykke til Casper Elgaard - det var flot kørt
>
> Casper har selv kørt nogle gode løb - hvor de andre i teamet har
> gjort deres til at holde konkurrenterne i græsset.

Enig. Casper Elgaard har virkelig kørt flot i år! Han har vist sig at være
en sand racerkører som godt kan vinde uden at lave buler og skrammer. Han
har blot ikke været så heldig med sine teamkollegaer...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-10-04 18:56

meddelelse news:41618e18$0$59392$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
Han
> har blot ikke været så heldig med sine teamkollegaer...

Det ved jeg nu ikke - han har da været *heldig* med at de har kørt hans
modstandere af banen efter behov.......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-04 19:03

Brian Sørup telepaterede følgende til sin PC:
> Det ved jeg nu ikke - han har da været *heldig* med at de har kørt
> hans modstandere af banen efter behov.......

Det har kun noget med den samlede stilling at gøre...

Hvis man tager hver enkelt løb for sig og kigger på C. Elgaard præstationer,
synes jeg de har været yderst gode. Den mand(knægt) kan finde ud af at
starte...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-10-04 19:09

meddelelse news:4161906a$0$59395$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
præstationer,
> synes jeg de har været yderst gode. Den mand(knægt) kan finde ud af at

Du mener vel : Røvskubbere kan starte

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : phk

Dato : 04-10-04 19:29

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener vel : Røvskubbere kan starte

Jeg undrer mig i den forbindelse over at ... som jeg forstod det .. så
lavede John Nielsen dagens bedste tid om lørdagen i øsende regnvejr??

Hvis røvskubbere overhovedet er skabt til noget - så er det da normalt ikke
regnvejr?

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-04 20:00

Brian Sørup telepaterede følgende til sin PC:
> Du mener vel : Røvskubbere kan starte

De kan de så også... Men jeg synes bare at C.E. gør det bedre end andre...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 04-10-04 20:14

Morten Fruergaard wrote:
> De kan de så også... Men jeg synes bare at C.E. gør det bedre end
> andre...

Det har jo været tydeligt hele året. Eminente starter fra den mand!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-04 20:58

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> Det har jo været tydeligt hele året. Eminente starter fra den mand!

Nemlig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Babba-Papa

Dato : 08-10-04 09:25

Der var engang en bruger ved navn "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> der skrev:

>Det ved jeg nu ikke - han har da været *heldig* med at de har kørt hans
>modstandere af banen efter behov.......

Ja, det er vel også grunden til at Team Essex fortsætter med 3
vogne i næste sæson.... 1 vinderbil og 2 bulldozere.
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-04 17:48

P.Christensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> resten af sæsonen blev også finalen skæmmet af kontroversielle
> sammenstød, der efterlod mange med en dårlig smag i munden.

Enig. Det var en sørgelig slutning :-|

Det var lidt for pussigt at det var en Essex bil der skubbede Lundgaard
af...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TGD

Dato : 04-10-04 17:54

> [...]
sæsonen
> blev også finalen skæmmet af kontroversielle sammenstød, der efterlod

Gider slet ikke og se det de skaber sig altid de skulle blive lidt voksne -
de spassere :)

Fra : P.Christensen

Dato : 04-10-04 19:15

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sæsonen
> mange
>
> Gider slet ikke og se det de skaber sig altid de skulle blive lidt

Nææ, kalde dem spassere er da pænt, så hellere bruge speakeren på
Jyllandsringens udtryk:

Casper Elgaard kan fand'me det der med at køre bil, det er værre med de
andre landsbotosser i teamet!!!

Palle

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-04 18:08

P.Christensen wrote:
> [...]
> resten af sæsonen blev også finalen skæmmet af kontroversielle
> sammenstød, der efterlod mange med en dårlig smag i munden.

Ja det er ikke en rigtig måde at vinde et mesterskab på
I mine øjne er Lundgaard også den moralske vinder.
Håber heller ikke at hele den historie får Toyota til at trække sig ud af
DTC.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 20:39

Kloge håndværker kører Toyota

--
Per Emborg i Toyota T.Sport når jeg må låne den af konen

x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-10-04 23:52

Per Emborg wrote:

> Kloge håndværker kører Toyota

Det er fordi de ikke har råd til en VW.

mvh
Henning

Fra : BJ

Dato : 04-10-04 23:53

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er fordi de ikke har råd til en VW.

Nej, de tænker på kundernes regninger.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-04 00:32

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Nej, de tænker på kundernes regninger.

*SLAM* Tag dén.... )))

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Juel

Dato : 04-10-04 21:15

SUK nu også her.. poster med glæde mit indlæg fra dk.sport.motorsport:

Hold nu op med jeres forpulede tuderi !!
Og der er sq intet galt med John Nielsen, han går til den, og tager chancer,
så der bliver spænding alle andre gør det samme, jeg synes ikke at jeg høre
nogle af jer brokke jer over magnussen, og han gjorde da det samme igår med
Edmann..
Watt har kørt på samme måde nogle af de andre sessonner, og mange af de
andre kørere ligeså..
Og Møller er Privat kører for ham gælder det om sponsor kroner, så han SKAL
fremad, så ville jeg også tage chancer, Lundgaard kunne sq ha bremset da han
så at den bimmer lå på hans inderside..
han kunne da ha tænkt sig til at møller ikke gir sig når han nu er helt oppe
på siden af ham, jeg synes det var fair kørt, møller prøver at trække ind,
men idet han gør det slår hans bagende Lundgaard ud, sådan er det nu engang,
svinger man en bil slår bagenden ud...

Casper Elgaard er mesteren så fat det dog.. og lad være med at hoppe på den
"uha essex er så slemme" trend, for satan folk er dumme i masser...

/Juel

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-10-04 21:55

Når du skriver dit indlæg, så må du da studse over, at du indtil videre er
ene om din holdning.
Du har lov til at mene, at det er fair og helt i orden, men at kalde dem
der ikke har samme mening som dig for dumme, det er mildt sagt for dumt.

For mig at se er Team Essex ikke for kloge, de udtalelser der kommer fra
enten Halvorsen eller John Nielsen vidner ikke om at de er professionelle.
De er mildt sagt ikke særligt sympatiske, men til tider barnlige at høre på.
I visse situationer tænker de sig ikke om før de udtaler sig og opfører sig
tåbeligt.

Et andet problem, som ikke er til at komme udenom er, at lederen af serien
er far til vinderen, det er ikke særligt smart.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 06:57

> [...]
> Du har lov til at mene, at det er fair og helt i orden, men at kalde dem
> der ikke har samme mening som dig for dumme, det er mildt sagt for dumt.

Synes bare at folk hopper med på bølgen.. istedet for at tænke
selvstændigt..

> Et andet problem, som ikke er til at komme udenom er, at lederen af serien
> er far til vinderen, det er ikke særligt smart.

Hvad har det med sagen at gøre ??

Mvh
Morten

Fra : Thomas Johansen

Dato : 05-10-04 11:26

> Synes bare at folk hopper med på bølgen.. istedet for at tænke
> selvstændigt..

Aha... og har de din mening, så har de ikke hoppet med på bølgen, men tænkt
selvstændig ???

Den kan du så lige tænke over...

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 11:49

> Aha... og har de din mening, så har de ikke hoppet med på bølgen, men
tænkt
> selvstændig ???
>
> Den kan du så lige tænke over...

hehe, smask, men det virker bare som om at folk ikke har set og kigget
ordenligt efter..

Fra : phk

Dato : 05-10-04 12:05

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> hehe, smask, men det virker bare som om at folk ikke har set og kigget
> ordenligt efter..

Jeg så HELE udsendelsen i TV og jeg var for en sjælden gangs skyld temmelig
forarget over speakernes fjollede forsøg på at lave en præstation ud af
Elgårds sejr. Hvis jeg havde 2 andre biler på banen til at køre konkurrencen
af banen så kunne selv jeg have vundet uden at træne hjemmefra

--
Per, Esbjerg

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-10-04 12:30

On Tue, 5 Oct 2004 13:05:18 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>Elgårds sejr. Hvis jeg havde 2 andre biler på banen til at køre konkurrencen
>af banen så kunne selv jeg have vundet uden at træne hjemmefra

Jeg synes ikke, vi skal lade det gå ud over Elgaard. Han har sq kørt
flot og lavet nogle imponerende starter. Han kom først over stregen og
fik pointene, det er jo det der tæller. Jeg føler med Lundgaard, det
var nok ikke hans yndlingsscenario og ligge og rode nede i feltet med
John i bakspejlet. Kan godt forstå han trak til side frivilligt -
ellers skulle John jo nok have lært ham det. Han havde bare overset,
at der var en BMW mere bagefter, som jeg ikke var imponeret af, kan
da godt ske han drejede, men ikke før der var nul plads til rabatten.
--
Ivan Madsen,
Saxo 1.4 i SX.

Fra : phk

Dato : 05-10-04 16:20

"Ivan Madsen" <ivma01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke, vi skal lade det gå ud over Elgaard. Han har sq kørt
> flot og lavet nogle imponerende starter. Han kom først over stregen og
> fik pointene, det er jo det der tæller.

Og han kom kun først over fordi han en helt masse gange tilfældigvis fik en
hel masse hjælp af hans teamkollegaer til at skubbe konkurrenterne af.

Hvis da ikke han tudede over at han selv blev skubbet lidt til.
Efterfølgende viste det sig så at det var ham selv der var den formastelige.

--
Per, Esbjerg
Lundgård!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-10-04 17:23

> Hvad har det med sagen at gøre ??

Han har jo indtil flere gange udtalt sig negativt om dommernes afgørelser.

Niels

Fra : phk

Dato : 05-10-04 01:59

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
SKAL
> fremad, så ville jeg også tage chancer, Lundgaard kunne sq ha bremset da

Ja, Lundgård er godt dum. Han burde have vist at Essex-svinene ville lave
sådan en svinestreg, det har jo været deres varemærke igennem hele sæsonen.

> [...]
> på siden af ham, jeg synes det var fair kørt, møller prøver at trække ind,
> men idet han gør det slår hans bagende Lundgaard ud, sådan er det nu

Du har set helt forkert, Møller kører lige ud (midt i et sving!!) og Lundgår
bliver kørt af. Ikke fordi der ikke er plads nok til 2 biler men fordi der
bliver lavet for lidt plads.

> Casper Elgaard er mesteren så fat det dog.. og lad være med at hoppe på
den
> "uha essex er så slemme" trend, for satan folk er dumme i masser...

Jeg håber det Team Essex har lavet i år bliver umuligt ved næste års
reglement.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 06:59

> Du har set helt forkert, Møller kører lige ud (midt i et sving!!) og
Lundgår
> bliver kørt af. Ikke fordi der ikke er plads nok til 2 biler men fordi der
> bliver lavet for lidt plads.

Øhh de er Begge på asfalt lige indtil at møller prøver at dreje !! se
sekvensen igen..

> Jeg håber det Team Essex har lavet i år bliver umuligt ved næste års
> reglement.

Synes ikke de har gjort noget forkert, de andre hold har også kørt folk af
banen..

Mvh
Morten

Fra : phk

Dato : 05-10-04 10:29

> Lundgår
>
> Øhh de er Begge på asfalt lige indtil at møller prøver at dreje !! se
> sekvensen igen..

Møller fortsætter altså ligeud i stedet for at dreje!

> Synes ikke de har gjort noget forkert, de andre hold har også kørt folk af
> banen..

Så det er altså helt ok at køre konkurrenterne af banen?

Og hvem er det lige der har kørt flest konkurrenter af banen? Endda efter
først at have brokket sig over at det forholdt sig modsat :(

Tudejohn!

Suk!
--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-10-04 16:38

Juel wrote:
> [...]
> nogle af jer brokke jer over magnussen, og han gjorde da det samme igår med
(snip)
Jan Magnussen kører Edman af banen, og UNDSKYLDER det bagefter hvor han
bliver interviewet om episoden.
Han indrømmer ganske simpelt at han "tabte" bilen for at bruge hans eget
udtryk.
Han er nemlig mand nok til at stå ved det når han har begået en fejl, og
giver ikke bare de andre skylden..

--
mvh Anders Christensen
Som var på Ringen i søndags.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-10-04 17:00

Anders Christensen telepaterede følgende til sin PC:
> Han er nemlig mand nok til at stå ved det når han har begået en fejl,
> og giver ikke bare de andre skylden..

Hvad taler du om?
Det var da et "racing"-uheld - i hvert fald hvis det var John. N, der skulle
forklarer...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-10-04 21:44

Morten Fruergaard wrote:
> Anders Christensen telepaterede følgende til sin PC:

> Hvad taler du om?
> Det var da et "racing"-uheld - i hvert fald hvis det var John. N, der skulle
> forklarer...

Ikke helt forstået?
Ja, det er et uheld, og det siger Jan jo netop også, og at det er hans
skyld da han tabte sin bil i svinget, og han indrømmer jo netop at det
er hans skyld.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-04 06:46

Anders Christensen telepaterede følgende til sin PC:
> Ikke helt forstået?

Jeg henviste blot til J. Nielsen, der efter havde havde påkørt i Fordkurven
på JR blot sagde, at det var et Racing-uheld....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-10-04 15:10

"P.Christensen" wrote:

> Casper Elgaard (Essex-BMW) sikrede sig søndag titlen i Danish Touringcar

Til orientering diskuteres emnet allerede på livet løs i
dk.sport.motorsport..

--
Hygge..
Thomas