|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hydralik-olie lækker. Fra : Michael Petersen |
Dato : 03-10-04 15:43 |
|
Hej NG.
Jeg har en Citroén Xantia StationCar fra 11/'97.
....i højre side af motorrummet, påfylder man olien, men der ligger altid en
lille sø af hydralik-olie.
Jeg hæver bilen til det højeste, og ser nu at 'svømmeren' er nede under den
første røde streg.
Proppen er HELT på - så hvorfor spilder den olien ?
....nogle der kan hjælpe ?
Med venlig hilsen,
Michael Petersen.
| |
Kim Olsen (03-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 03-10-04 16:04 |
|
> Proppen er HELT på - så hvorfor spilder den olien ?
> ...nogle der kan hjælpe ?
>
>
> Med venlig hilsen,
> Michael Petersen.
Hej Michael
Jeg havde en Xantia fra 1994, og der var problemet, at plastictanken til
hydralikolie var revnet i den svejsede samling øverst på tanken.
Jeg prøvede flere ting, men fik aldrig løst problemet.
Hilsen
Kim
| |
Morten Jensen (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Jensen |
Dato : 04-10-04 10:35 |
|
"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> wrote in message
news:41600fe0$0$22712$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har en Citroén Xantia StationCar fra 11/'97.
> ...i højre side af motorrummet, påfylder man olien, men der ligger altid
en
> lille sø af hydralik-olie.
I det område, under LHM-tanken er der også en del hydraulikrør til bl.a.
bremsesystemet.
Prøv evt. at få en hjælper til at træde på bremsepedalen, mens du kigger
efter om der kommer LHM ud et eller andet sted.
Hvis et af højtryksrørene er sprunget læk, kan der stå en meget fin stråle
ud af det.
Husk at fjerne trykket fra systemet, hvis du skulle få lyst til at adskille
noget af systemet.
Selve LHM-tanken kan naturligvis også være utæt, som det nævnes i et andet
svar.
/Morten
Xantia 1.8i 1999 @ 173.000 km
| |
|
|