mangler en metaldimsen til selen i Mercede~
Fra : Lone

Dato : 03-10-04 11:06

er den en der har en gammel en liggende?
bilen er fra 2003 og jeg skal bare bruge en til at stikke ned i holderen så
bilen ikke brokker sig når jeg kører uden sele!

og det skal jeg en gang imellem......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 11:15

Lone skrev:

> er den en der har en gammel en liggende? bilen er fra 2003 og jeg skal
> bare bruge en til at stikke ned i holderen så bilen ikke brokker sig når
> jeg kører uden sele!

Besøg en hugger og find et defekt selearrangement og klip den af.

> og det skal jeg en gang imellem......

Må man spørge hvorfor?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lone

Dato : 03-10-04 12:51

pga mit arbejde

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-10-04 13:21

Lone wrote:
> pga mit arbejde

Og hvilket arbejde forhindrer dig i at køre med sele?

Mvh
Roberto

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-10-04 13:33

Roberto Saldo wrote:

> Og hvilket arbejde forhindrer dig i at køre med sele?

Taxachaufførere er undtaget selereglen.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lone

Dato : 03-10-04 13:49

nemli
og gravide kan vist også få dispensation

Fra : Christian

Dato : 03-10-04 20:34

Lone griflede den 03-10-2004 14:48:
> nemli
> og gravide kan vist også få dispensation

Postbude og vinduespudsere kan vist også..

--
/Christian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-10-04 13:57

Anders Houmark wrote:

> Taxachaufførere er undtaget selereglen.

Det er mere end en regel det er loven.
Hvis Lone kører taxa må hun få sin mekaniker til at klippe en ledning
eller 2.
Ellers er hun ude i forkert ærinde.

Mvh
Roberto (det er sq for dumt ikke at bruge sele)

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 14:03

> Mvh
> Roberto (det er sq for dumt ikke at bruge sele)

Er man "heldig" så opdager man ikke engang at det er for dumt før det er for
sent.

--
Tom

Fra : Diesell

Dato : 03-10-04 15:04

> Er man "heldig" så opdager man ikke engang at det er for dumt før det er
for
> sent.

....og er man "uheldig" så har man da "heldigvis" resten af livet til at
tænke over det.....

Tja, det er da en win-win situation.

Jesper

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-10-04 10:29

Tom wrote:

> Er man "heldig" så opdager man ikke engang at det er for dumt før det er for
> sent.

Det er selvf. korrekt, men en ringe trøst.

Man kan også skulle skumme sig rundt i en stol med hjul resten af
tilværelsen.

Så ser den lille sorte stribe ned over dellen lige pludselig helt
overkommelig ud.

Mvh
Roberto

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 15:03

Lone skrev:

> pga mit arbejde

Taxa?

Fra : Aksel

Dato : 03-10-04 21:01

"Lone" <lonekyhl"fjerndette"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> bilen ikke brokker sig når jeg kører uden sele!

Er taxachaufører så tykhovedede at de ikke tager skade af at banke hovedet
ind i ruden eller blive slynget ud af bilen?

Det er for åndssvagt at køre uden sele, jeg køber ikke undskyldningen om at
det er besværligt, det er os andre der skal betale din invalidepension hvis
du da overlever.

Hilsen Aksel

Fra : Christian

Dato : 03-10-04 21:09

Aksel griflede den 03-10-2004 22:00:

det er os andre der skal betale din invalidepension hvis
> du da overlever.
>
> Hilsen Aksel

Interessant ny kampagne > spænd selen og smid livremmen...

--
/Christian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 21:34

Aksel skrev:

> Det er for åndssvagt at køre uden sele, jeg køber ikke undskyldningen
> om at det er besværligt, det er os andre der skal betale din
> invalidepension hvis du da overlever.

Det er skam heller ikke besværligt. Det er et spørgsmål om vane og
dovenskab og dumhed.

Jeg kan slet ikke køre bil uden sele.. det virker så møgforkert at jeg
bare må have den på. Alt sammen pga. jeg som barn altid fik selen på.
Det mærkes så nu. Tak til de gamle for det

Fra : Christian

Dato : 03-10-04 21:53

Martin Johansen [6000] griflede den 03-10-2004 22:34:

> Jeg kan slet ikke køre bil uden sele.. det virker så møgforkert at jeg
> bare må have den på. Alt sammen pga. jeg som barn altid fik selen på.
> Det mærkes så nu. Tak til de gamle for det

Er nu også selv 'selemand' men har til tider læst om tilfælde hvor selen
var årsagen til dødsfaldet. Igen..statistikken taler vel trods alt for
seler.

--
/Christian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 22:02

Christian skrev:

> Er nu også selv 'selemand' men har til tider læst om tilfælde hvor
> selen var årsagen til dødsfaldet. Igen..statistikken taler vel trods alt
> for seler.

Tja. Kvases bilen fuldstændig vil jeg nok foretrække uden sele så jeg
kan blive kastet ud inden og lande på marken. Kvases den ikke så
foretrækker jeg at have sele på så jeg ikke skal flyve en tur på
marken

Det afhænger helt af uheldet hvad der er sikrest.

Fra : Christian

Dato : 03-10-04 22:09

Martin Johansen [6000] griflede den 03-10-2004 23:02:

> [...]
> marken
>
> Det afhænger helt af uheldet hvad der er sikrest.

Min hjernes gemmer frembragte noget med en mor som fik en pæl igennem
hjertet (nej hun var ikke vampyr) ifbm. med et tragisk uheld som hun
kunne ha´undgået hvis hun havde haft muligheden for at flytte sig.
--
/Christian

Fra : Basil

Dato : 06-10-04 21:34

Christian wrote:
> [...]
> hjertet (nej hun var ikke vampyr) ifbm. med et tragisk uheld som hun
> kunne ha´undgået hvis hun havde haft muligheden for at flytte sig.

Jeg har en lægeerklæring sammen med mit kørekort der fritager mig for sele.
Jeg bliver simpelthen dårlig af at være spændt fast (og har en laaaang
sygejournal).
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 21:38

> Jeg har en lægeerklæring sammen med mit kørekort der fritager mig for
> sele.
> Jeg bliver simpelthen dårlig af at være spændt fast (og har en laaaang
> sygejournal).

Havde min far også sidste år pga. en operation.
Han døde formegentlig pga. han ikke havde sele på da han røg ud af
forruden....

--
Tom