Ubehageligt
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 02-10-04 22:58

Kommer kørende gennem en lille by. Pludselig kommer 2 Puch maxier uden lys
ud foran mig. Jeg dytter. I samme øjeblik kommer "Brian" og hans venner
bagfra hvilket jeg ikke havde set. De misforstår situationen og tror det er
dem jeg dytter af. Herefter kommer der et T-kryds hvor de stopper op og 2
personer stiger ud af bilen. Jeg får "kantet" mig udenom - mente ikke jeg
havde noget at snakke med dem om... Havde trods alt min 7 mdr gamle datter
med. Så den får gpdt med gas væk derfra til nabobyen. Men de følger sgu med.
De overhaler og "Blinker" mig ind til siden, men jeg tager en bag/sidevej
ind i byen. Den kendte de åbenbart og kom kort efter fra den modsatte side
af denne meget smalle vej. Parkerer sig på midten af vejen...

Hmmm... eftersom jeg både havde dame og barn med havde jeg absolut ingen
interesse i at snakke med dem. så jeg gør et desperat forsøg på at slippe
udenom alligevel. Hvilket heldigvis kostede dem et side spejl.

Det skumle er så at de åbenbart må have kendt nogen der kender bilen for 45
min senere kom der en bil kørende ved mit hus som kørte mistænkeligt og
lignede den anden (oldgamle Volvo 340) på en prik.

Det sg uvildt at em simpel misforståelse kan acceclerere så voldsomt, pga
sådan nogle fuck-hoveder. Nå men de skal bare nærme sig min adresse så
ringer jeg til panserne med det samme.

Ved sgu ik om de blev sure over det med sidespejlet men de kan jo la vær at
holde i vejen. Man ved jo ikke hvad sådanne psykopater kan finde på!

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 23:46

Ok - hvis du overlever natten så meld dig igen i morgen.
Sov godt!

"Martin Nielsen / Fårevejle" <mailto:Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.72.180.217)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-10-04 00:08

> Ved sgu ik om de blev sure over det med sidespejlet men de kan jo la vær
at
> holde i vejen. Man ved jo ikke hvad sådanne psykopater kan finde på!

Nej, nogle folk er bare idioter. Det bedste er helt klart at undgå
konfrontation.
En dag da jeg var på vej hjem, skulle jeg foretage et venstresving ind af
den sidevej jeg bor på. På sidevejen (hvor der er hajtænder) holder en ung
fyr i sin Polo. Han er allerede godt ude på vejen, da jeg nærmer mig mit
sving. Da jeg så orienterer mig inden svinget, begynder han at køre helt ud,
og kigger provokerende på mig - jeg ryster lidt på hovedet, og kører ind -
og kommer så til at vifte med fingeren på vejen. Det får ham så til at smide
bilen ind til siden og hoppe ud og begynde at stå og fægte med armene efter
mig. Idiot - det var bare en skide vigepligt han ikke havde tålmodighed til.
Jeg valgte lige at tage en tur rundt om blokken - jeg skulle ikke nyde noget
af at vise ham at min bil skulle parkeres 25 m derfra.

Men det er sjovt hvad det er ved trafikken, der får folk til at hidse sig
sådan op. Jeg tager da også mig selv i at bande over folk jævnligt - men
derfra er der nu også langt til at køre folk ned, eller tæske dem.

/Kasper Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-10-04 00:56

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er sjovt hvad det er ved trafikken, der får folk til at hidse sig
> sådan op.

Etellerandet med jagt,vinderinstinkter, du kan bolle en mands kone, men
gudnådetrøstedig hvis du fortæller ham at han ikke kan køre bil ;).

Fra : Pia

Dato : 03-10-04 15:10

> [...]
> sådan op. Jeg tager da også mig selv i at bande over folk jævnligt - men
> derfra er der nu også langt til at køre folk ned, eller tæske dem.

Det eneste bøller har respekt for er større bøller.

Knippel og tåregas ligger i bilen.

Desværre har de to gange det kunne være på tale at stige ud, været med konen
i bilen og hun gik jo amok på mig fordi jeg ville stige ud forklare et par
sandheder.

VH

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-10-04 15:16

> [...]
> konen
> i bilen og hun gik jo amok på mig fordi jeg ville stige ud forklare et par

Du lyder som en hidsig lebbe, Pia

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Se en masse gode tilbud her: http://www.bokstuning.dk/Tilbud.htm

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 15:52

Thomas Landberg skrev:

> Du lyder som en hidsig lebbe, Pia

ROFL

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 03-10-04 15:17

"Pia" <KHSalvesen@fjernesget2net.dk> wrote in message
..
> [...]
konen
> i bilen og hun gik jo amok på mig fordi jeg ville stige ud forklare et par

Er det mig der ikke forstår? Du hedder Pia er 185 cm høj, vejer 110kg og har
en kone? Eller HAR jeg misforstået?

Lisbeth

Fra : Per O.

Dato : 03-10-04 07:21

Jeg har prøvet at være på vej hjem fra arbejde, og køre et sted med to
vejbaner. Jeg er på vej i venstre vejbane, og kører noget hurtigere end dem
i inderste vejbane. Pludselig svinger en lyseblå majaffa taxi ud foran mig,
uden at blinke eller på anden måde at gøre tegn til vognbaneændring. Bilen
endte max en meter foran min kofanger, og jeg blinkede så til knoldhovedet,
da jeg blev sur over at han havde taget min sikkerhedsaftand. Hvad gør han
så .. jo han bremser ! Det var jeg så forberedt på, når jeg tog den
tidligere manøvre i betragtning. Jeg bliver liggende, og han vil altså ikke
ind i den indre bane igen ... vi kører på den måde to-tre hundrede meter, så
skal vi til venste begge to, viser det sig, for igen blinker han ikke, men
drejer bare ind i venstresvingsbåsen. Da der bliver grønt, kører han frem
med 20-25 kilometer i timen helt hen til næste lyskryds. Efter næste
lyskryds fortsætter han med samme fart, og jeg gearer ned, og kører udenom
.... hvilket han forsøger ved at give fuld gas ! Desværre for ham, var det
mere udseendet end kræfterne han havde, så han kunne ikke forhindre mig i at
komme foran, hvorefter jeg trækker ind igen, da der jo nu kun var en vejbane
i hver retning ! Jeg var nødt til at trække ind inge, da der jo efterhånden
kom modkørende, og vi nærmede os de næste kryds. Det tændte poden helt af,
og han fortsatte efter mig helt hjem til min parkeringsplads. Så rullede han
vinduet ned og spurgte hvor jeg havde lært at køre bil ??? Jeg turde ikke
spørge ham hvor HAN havde lært det .. da det helt sikkert ville sætte mindst
en kørerlærer i en pinlig situation .....
Jeg nøjedes med at fortælle ham at hans mening jo heldigvis ikke betød noget
nævneværdigt i mit univers, hvorefter jeg gik ind til mig selv.

Per O.

Fra : Peter Weis

Dato : 03-10-04 09:25

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

> Så rullede han vinduet ned og spurgte
> hvor jeg havde lært at køre bil ??? Jeg turde ikke spørge ham hvor HAN
> havde lært det ..

Han ville vel bare have en henvisning til en god kørelærer. Det er da al
ære værd

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-10-04 16:02

"Per O." wrote:

> [...]
> ... hvilket han forsøger ved at give fuld gas ! Desværre for ham, var det

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor du gerne vil om foran ham? Når
jeg møder sådan nogle spader i trafikken, så forsøger jeg at få så
stor afstand som muligt til dem, også selv om det kræver at jeg
stopper op eller tager en anden rute end jeg egentlig havde
planlagt. Når nu han allerede er åbenlyst igang med at chikanere
dig, så fatter jeg ikke en meter af at du prøver at komme om foran
vedkommende. Dels er hans manøvre med fuld gas forudsigelig og
farlig, men hvis du var nået om foran, hvad havde du så ikke kunne
forvente af ham?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per O.

Dato : 03-10-04 21:50

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> vedkommende. Dels er hans manøvre med fuld gas forudsigelig og
> farlig, men hvis du var nået om foran, hvad havde du så ikke kunne

Jeg nåede jo netop forbi ham, og der var i øvrigt ikke nogen anden vej
derhen til hvor jeg skulle, så det valg havde jeg desværre ikke.

Per O.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-10-04 18:31

"Per O." wrote:

> Jeg nåede jo netop forbi ham, og der var i øvrigt ikke nogen anden vej
> derhen til hvor jeg skulle, så det valg havde jeg desværre ikke.

I kørte på en blind vej og du skulle ned for enden? Der er altid
en anden vej..

Du skriver selv at din overhaling resulterede i gutten fulgte
efter dig helt til din endestation, heldigvis kun for at tale om
tingene, men det kunne sagtens have endt på alle mulige andre
måder. Jeg fatter ikke du gider løbe den risiko, i stedet for blot
at blive bagved vedkommende indtil du har en mulighed for at dreje
fra, tage en lille omvej og ankomme et par minutter senere uden at
blive fulgt til dørs af en hidsigprop..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Th. Madsen

Dato : 03-10-04 08:38

hejsa der er kun et af gøre og det er tage bilens nummer og derefter ringe
og sige til politiet at man føler sig truet de kommer med det samme, for
sådan nogle fuckhoveder skal stoppes " det var vel PERK.. de havde bare ikke
fået bistandskontoret til at købe dem en BMW endnu "

mvh Thomas

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 03-10-04 09:30

"Th. Madsen" <th2@madsen.tdcadsl.FJERNDETTEdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke
> fået bistandskontoret til at købe dem en BMW endnu "

Pu-ha da
Man bli'r jo helt forpustet af sådan en lang sætning......

Ironi filter til !
Kan en "Brian" mon have anden etnisk baggrund ???
Ironi filter fra !
Det er IMO lidt hurtigt at drage små racistiske konklusioner.....

Der findes med garanti, procentuelt, ligeså mange båtnakker i trafikken med
dansk som med anden etnisk baggrund

/Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 09:53

Lars Hørlyck Sørensen skrev:

> Der findes med garanti, procentuelt, ligeså mange båtnakker i trafikken
> med dansk som med anden etnisk baggrund

Jep men dem med etnisk baggrund har som regel en lidt kortere lunte og
skal altid vise sig lidt mere... måske de tror pigerne synes det er sejt?

Wolla!

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 03-10-04 11:03

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Jep men dem med etnisk baggrund har som regel en lidt kortere lunte og
> skal altid vise sig lidt mere... måske de tror pigerne synes det er sejt?

I get ur point

/Lars

Fra : Klaus A

Dato : 03-10-04 09:32

> [...]
ikke
> fået bistandskontoret til at købe dem en BMW endnu "

LOL - Politiet gider sgu da ikke bruge tid på sådan noget fis.

Jeg blev engang jagtet af en HA type på E45. Chikanekørsel og trusler var
ikke deres bord sagde de. Jeg var endda tæt på at få en fartbøde, fordi jeg
fortalte politiet at jeg forsøgte at køre fra ham. Nej du må klare dig selv.
Enten slår du først og meget hårdt (kør idioten af vejen), eller se at komme
væk (her gælder alle kneb).

Klaus

Fra : Ncc

Dato : 03-10-04 09:42

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
> selv.
> Enten slår du først og meget hårdt (kør idioten af vejen), eller se at

Dobbelt lol - en HA type på en E45 - er vel mere en Wannabee HA´er ?

Nc
Der ikke vil forklejne at det sikkert var ubehageligt - wanabee eller ej

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-10-04 10:05

> Dobbelt lol - en HA type på en E45 - er vel mere en Wannabee HA´er ?
>
> Nc
> Der ikke vil forklejne at det sikkert var ubehageligt - wanabee eller ej

Hvad tror du en E45 er?

Manden skrev ikke noget om "en E45", men at han blev jagtet på E45, hvilket
er en motorvej, der mig bekendt ikke er rockerfri zone.

Fra : Ncc

Dato : 03-10-04 13:57

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:415fc0ae$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvad tror du en E45 er?
>
> Manden skrev ikke noget om "en E45", men at han blev jagtet på E45,
> hvilket er en motorvej, der mig bekendt ikke er rockerfri zone.

Hov for Sørensen - jeg læste det som en EU45 - altså en wanabee scooter.

Undskyd min dermed forkerte og antydningsvis forhastede kommentar - men
_hvis_det havde været en EU45 havde det stadig været et sjovt billede.
Men en rocker på E45 er ikke at spøge med

Ncc

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 09:56

Klaus A skrev:

> fordi jeg fortalte politiet at jeg forsøgte at køre fra ham. Nej du må
> klare dig selv. Enten slår du først og meget hårdt (kør idioten af
> vejen), eller se at komme væk (her gælder alle kneb).

Det "sjove" er næsten at hvis man reagerer hurtigt og fx. kører manden
af vejen så er han slet ikke så sej længere. Slige typer opfører sig
ud fra devisen at hvis de viser sig fra en aggressive side så bøjer de
andre sig - bøjer de sig ikke men slår igen så krakkelerer deres hårde
facade.

Det er samme type der mobbede de andre i skolen - en sky person med
mindreværdskomplex som er vant til at de andre er bange for ham. Er man
ikke bange så har manden et problem for hans eneste våben var/er netop
det at man skal være bange for ham.

Fra : HKN

Dato : 04-10-04 07:54

Som "Pia" skrev - ha' en peberspray, tåregas eller tazer-gun (min. 50.000V)
i handskerummet!
Sidstnævnte kan også bruges kørende......

-HKN

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 21:46

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Som "Pia" skrev - ha' en peberspray, tåregas eller tazer-gun (min.
50.000V) i handskerummet!

Ja og alle tre ting er en overtrædelse af våbenloven, hvilket ikke kan
anbefales.

Dannie

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-04 22:35

Dannie skrev:

> Ja og alle tre ting er en overtrædelse af våbenloven, hvilket ikke kan
> anbefales.

Sagtens. Til selvforsvar og beskyttelse af familien vil jeg til enhver
tid skide våbenloven et stykke.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-10-04 08:06

> Sagtens. Til selvforsvar og beskyttelse af familien vil jeg til enhver
> tid skide våbenloven et stykke.

Hvorfor så ikke have en 99mm liggende i handskerummet eller et jagtgevær
stående mellem sæderne?

Problemet er når både dig og ham den anden har et bat stående i bilen og i
begge mener det er den anden der har skylden. Kan du hvor hvor det så kører
hen?
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 09:11

Claus Fabritius skrev:

> Hvorfor så ikke have en 99mm liggende i handskerummet eller et jagtgevær
> stående mellem sæderne?

Hvem siger jeg ikke har det?

> Problemet er når både dig og ham den anden har et bat stående i bilen
> og i begge mener det er den anden der har skylden. Kan du hvor hvor det
> så kører hen?

Sagtens. Men kommer der en forbryder hen og truer mig med en kniv fx..
så vil jeg da skide højt og flot på at våbenloven siger at jeg ikke
må bruge våben... det drejer sig om mit liv og førlighed og så kan jeg
ærligt talt ikke bruge den lov til noget.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-10-04 09:27

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> må bruge våben... det drejer sig om mit liv og førlighed og så kan jeg
> ærligt talt ikke bruge den lov til noget.

Det er den holdning der gør at gud og hver mand (også forbryderne) i USA
har våben. Om det så er godt eller skidt skal jeg lade være usagt.

Mvh.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 11:26

Lars L. Hansen skrev:

> Det er den holdning der gør at gud og hver mand (også forbryderne) i USA
> har våben. Om det så er godt eller skidt skal jeg lade være usagt.

Det er både godt og skidt ja. Men trækker en forbryder et våben så
trækker jeg et større - det handler om overlevelse.

Ville du bare sige "åh nej det er ulovligt med våben jeg må hellere
lade ham slå mig ihjel"

??

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-10-04 22:14

On Tue, 05 Oct 2004 12:26:02 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Det er både godt og skidt ja. Men trækker en forbryder et våben så
>trækker jeg et større - det handler om overlevelse.

Jeg kan nemt se en ond cirkel her, "når nu forbryderne opruster, så må
jeg også". Det kan gå rent galt, hvis man som her har en liberal
våbenlov. Hørte fornyligt et interview i radioen med ældre våbenejere,
som barrikaderer sig derhjemme med revolvere, shotguns og den slags.

>Ville du bare sige "åh nej det er ulovligt med våben jeg må hellere
>lade ham slå mig ihjel"

Vi vil jo alle forsvare os, hvis vi bliver truet, og så kommer
våbenloven naturligvis i anden række. Men jeg skal godt nok trues
meget, før jeg hiver en pistol frem.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-04 10:14

Lars Ehlers skrev:

> Vi vil jo alle forsvare os, hvis vi bliver truet, og så kommer
> våbenloven naturligvis i anden række. Men jeg skal godt nok trues meget,
> før jeg hiver en pistol frem.

Præcis. Du har netop understreget min pointe med dit indlæg der som bare
viser at vi er enige alligevel

Fra : No1

Dato : 05-10-04 11:51

> Det er den holdning der gør at gud og hver mand (også forbryderne) i USA
> har våben. Om det så er godt eller skidt skal jeg lade være usagt.

De steder hvor der er meget gun-control er det kun forbryderne der har
våben, hvilket giver mere kriminalitet.

Forbrydere i Danmark har også skydevåben.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-10-04 15:17

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> De steder hvor der er meget gun-control er det kun forbryderne der har
> våben, hvilket giver mere kriminalitet.

Kan du give et eksempel? Det er ikke våbnene, men menneskerne der slår
ihjel, men hvis der ikke er adgang til våben er det sværere at slå hinanden
ihjel. Altså er våben ikke noget problem, så længe folks mentalitet er
rigtig, men er mentaliteten forkert gør våben kun ondt værre.

Jeg kan anbefale dig at se "Bowling for Columbine".

Fra : Peter Weis

Dato : 05-10-04 15:57

No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> De steder hvor der er meget gun-control er det kun forbryderne der har
> våben, hvilket giver mere kriminalitet.
>
> Forbrydere i Danmark har også skydevåben.

Mener du at der er mere kriminalitet i Danmark end fx i USA, hvor
våbenloven er ret fri.

mvh
Peter

Fra : No1

Dato : 05-10-04 22:50

> Mener du at der er mere kriminalitet i Danmark end fx i USA, hvor
> våbenloven er ret fri.

Nej. Mener du at man kan konkludere at hvis der er mere kriminalitet i
USA, så betyder det at en friere våbenlov giver mere kriminalitet?

Der er også eksempler på steder, hvor folk har mange våben og færre mord
end steder med meget våbenkontrol.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-10-04 23:22

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> Nej. Mener du at man kan konkludere at hvis der er mere kriminalitet i
> USA, så betyder det at en friere våbenlov giver mere kriminalitet?

Du skrev at guncontrol gav øget kriminalitet. Kan du ikke lige komme med
noget der understøtter den påstand?

> Der er også eksempler på steder, hvor folk har mange våben og færre mord
> end steder med meget våbenkontrol.

Selvfølgelig. Canada er et godt eksempel.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-10-04 15:13

> Hvem siger jeg ikke har det?

Jeg tvivler på at du har en 99mm liggende i handskerummet ;) (Mente
selvfølgelig 9mm)

> [...]
> må bruge våben... det drejer sig om mit liv og førlighed og så kan jeg
> ærligt talt ikke bruge den lov til noget.

Ville det ikke være bedre at se stort på at man måske taber ansigt og skynde
sig at smutte sin vej? Det andet er lidt ligesom den der "Du kan da bare
slå. Jeg skal nok tage hævn" som gutterne jeg mødte i byen for nogle år
siden kom med. Hvad hjælper det at man får hævn, hvis man først selv ligger
og bløder? Og hvad når forbryderen kommer med en kniv, du trækker et bat og
han river en 9mm op af lommen?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 21:43

Claus Fabritius skrev:

> Jeg tvivler på at du har en 99mm liggende i handskerummet ;) (Mente
> selvfølgelig 9mm)

Hehe Jeg har skam ingen af delene.

> nogle år siden kom med. Hvad hjælper det at man får hævn, hvis man
> først selv ligger og bløder? Og hvad når forbryderen kommer med en
> kniv, du trækker et bat og han river en 9mm op af lommen?

Jeg kan skam godt følge dig - det er bare ikke altid det hjælper af
flygte. Og er man i den situation så er man nødt til at gøre hvad man
kan.

Fra : Peter Weis

Dato : 05-10-04 15:57

> Hvem siger jeg ikke har det?

Siden du ikke kan se det absurde i en kaliber 99 mm, så har du nok ikke så
stort et kendskab til håndvåben.

> [...]
> må bruge våben... det drejer sig om mit liv og førlighed og så kan jeg
> ærligt talt ikke bruge den lov til noget.

Hvis du har så lidt erfaring med håndvåben som ovenstående tyder på, så er
der en god chance for at du kommer mere til skade end "forbryderen" (altså
den anden forbryder).

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-04 21:45

Peter Weis skrev:

> Siden du ikke kan se det absurde i en kaliber 99 mm, så har du nok ikke
> så stort et kendskab til håndvåben.

Mit kendskab til det er så lille at jeg knapt nok kan kende forskel på
de forskellige modeller.

> Hvis du har så lidt erfaring med håndvåben som ovenstående tyder på,
> så er der en god chance for at du kommer mere til skade end "forbryderen"
> (altså den anden forbryder).

Ja og? Du tror måske ikke hvis jeg skulle anskaffe mig et våben at jeg
ville øve og blive trænet i det?

I øvrigt så har jeg affyret våben før - det er der sq ingen ben i. Men
ang. første afsnit i posten så aner jeg intet om de forskellige
modeller, navne osv.

Bottomline er.. jeg har ikke noget våben. Og det har jeg nu heller aldrig
påstået.. jeg taler bare om at forsvare sig med hvad man nu kan/har.

Fra : Peter Weis

Dato : 06-10-04 20:13

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> Bottomline er.. jeg har ikke noget våben.

Det er meget betryggende.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-04 10:15

Peter Weis skrev:

> Det er meget betryggende.

Ja for resten tog du ikke med i dit svar... hmm det er _ikke_ betryggende.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-10-04 17:45

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Ja for resten tog du ikke med i dit svar... hmm det er _ikke_
> betryggende.

Jeg kommenterede det du kaldte bottomline. Det var vel det vigtigste du
havde at sige.

Siden du "tigger om mere" må jeg sige at jeg stadig ikke deler dine ideer
om brug af vold.
Risikoen for at man misforstår en uskyldig er simpelthen for stor.
Husk de beretninger der har været herinde, om hvordan andre trafikanter er
blevet bange, når nogen er steget ud af bilen for at give en uskyldig
besked. Mange steder skues hunden på hårene.
Hvis disse forskrækkede mennesker havde våben liggende i handskerummet,
ville nogle af dem formodentlig sidde og klapre lidt med det for lige at
vise at de kan forsvare sig. Det uværgerligt føre til nogle vådeskud.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 00:33

Peter Weis skrev:

> Siden du "tigger om mere" må jeg sige at jeg stadig ikke deler dine ideer
> om brug af vold.

Jo du gør - du forstår bare ikke hvad det er jeg skriver/siger - eller
rettere det håber jeg dælme for ellers er du et nemt offer... :-/

> Risikoen for at man misforstår en uskyldig er simpelthen for stor. Husk

Er den? Forestil dig en person står overfor dig med en kniv og truer dit
på livet.. hvad er det du vil misforstå der? At han i virkelighedden vil
indbyde til kaffe og kage?

> [...]
> formodentlig sidde og klapre lidt med det for lige at vise at de kan
> forsvare sig. Det uværgerligt føre til nogle vådeskud.

Det er heller ikke det jeg er inde på. Se ovenfor.

Og nej jeg tigger ikke om mere men når folk, her dig, ikke forstår hvad
jeg skriver og bare antager at det er betryggende jeg ikke går med våben
så kræver der sq lidt mere diskution - du får det til at lyde som om
det ville være noget farligt noget.....

Fra : Peter Weis

Dato : 08-10-04 08:01

> Jo du gør - du forstår bare ikke hvad det er jeg skriver/siger - eller
> rettere det håber jeg dælme for ellers er du et nemt offer... :-/

Vel gør jeg ej. Hold venligst den slags antagelser så meget for dig selv at
du ikke udtaler dem.

> Er den? Forestil dig en person står overfor dig med en kniv og truer
> dit på livet.. hvad er det du vil misforstå der? At han i
> virkelighedden vil indbyde til kaffe og kage?

I mange tilfælde skal de snakkes ud af det.

> Det er heller ikke det jeg er inde på. Se ovenfor.

Og fordi du ikke er inde på det, så mener jeg at du er galt på den. Truende
situationer er sjældent så entydige som du vil gøre dem til. Og det synes
jeg jeg gør rede for med henvisning til nogle situationer der har været
beskrevet her i gruppen.

> [...]
> med våben så kræver der sq lidt mere diskution - du får det til at
> lyde som om det ville være noget farligt noget.....

Det tror jeg også det vil være. Du lyder som om du er alt for villig til at
bruge et eventuelt våben.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 13:29

Peter Weis skrev:

> Vel gør jeg ej. Hold venligst den slags antagelser så meget for dig selv
> at du ikke udtaler dem.

Nånå ? Det bestemmer jeg da heldigvis selv. Ellers må jeg da bede dig
om at holde dine for dig selv også...

> I mange tilfælde skal de snakkes ud af det.

Øhh jamen værsågo. Hvilke blomster ønsker du på hospitalsstuen i det
tilfælde at han ikke vil snakke?

> Og fordi du ikke er inde på det, så mener jeg at du er galt på den.

Nej men du tillæger mig noget jeg ikke er...

> Truende situationer er sjældent så entydige som du vil gøre dem til. Og
> det synes jeg jeg gør rede for med henvisning til nogle situationer der
> har været beskrevet her i gruppen.

En mand med en kniv.. trusler på livet... er det ikke entydigt?

> Det tror jeg også det vil være. Du lyder som om du er alt for villig til
> at bruge et eventuelt våben.

Næh... men du vil ikke forstå hvad jeg mener/skriver.

EOD Peter. Vi kommer ingen vegne.

Fra : Peter Weis

Dato : 11-10-04 15:11

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> Øhh jamen værsågo. Hvilke blomster ønsker du på hospitalsstuen i det
> tilfælde at han ikke vil snakke?

Rødvin.

> En mand med en kniv.. trusler på livet... er det ikke entydigt?

Nej.

mvh
Peter

Fra : Claus Fabritius

Dato : 08-10-04 12:40

> [...]

> Er den? Forestil dig en person står overfor dig med en kniv og truer dit
> på livet.. hvad er det du vil misforstå der? At han i virkelighedden vil

Hvad hjælper det at have et våben i bilen eller i lommen for den sags skyld,
hvis han allerede står med en kniv? Du er hugget ned inden du når at trække
pistol, bat eller kniv alligevel.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 13:30

Claus Fabritius skrev:

> Hvad hjælper det at have et våben i bilen eller i lommen for den sags
> skyld, hvis han allerede står med en kniv? Du er hugget ned inden du når
> at trække pistol, bat eller kniv alligevel.

Hellere forsøge at gøre noget end opgive på forhånd i den tro alle er
velopdragne og snakker om tingene som Peter vist er overbevist om

Skoven er så vidt jeg ved endnu ikke grøn året rundt.