Q: Punto der hopper
Fra : Niels Fisker

Dato : 02-10-04 19:51

Hej NG.
Min kones Punto1.2 fra 94 hopper ved kørsel mellem 70 og 85 km/h.
Det er både vinterhjul 6 x 14 og nyindkøbte alu 7 x 15 det er galt med. Alle
hjul er afbalanceret 2 gange og har været på spinner med afbalancering 1
gang.
Intet har hjulpet, føler det kommer fra baghjul, da det er i sæde og ryg
det kan mærkes, intet i styrtøj. Puntoen har kørt 113.000.
Er der nogen i NG der har en løsning?

mvh
Fisker

Fra : Michael Holm

Dato : 02-10-04 20:44

Kør 85 km/h

--Michael

Fra : Peter Weis

Dato : 03-10-04 09:25

"Niels Fisker" <ikke@tilgængelig.dk> wrote:

> Intet har hjulpet, føler det kommer fra baghjul, da det er i sæde og
> ryg det kan mærkes, intet i styrtøj. Puntoen har kørt 113.000.
> Er der nogen i NG der har en løsning?

Få tjekket om hjulet er helt rundt. En lille ovalitet kan give sådanne
rystelser.

mvh
Peter

Fra : Martin Bak

Dato : 03-10-04 11:19

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

> Få tjekket om hjulet er helt rundt. En lille ovalitet kan give sådanne
> rystelser.

Det tænkte jeg også, -Men. Det gælder jo for 2 forskellige sæt hjul, så det
er nok ikke det. Det må være på selve bilen den er gal. Måske kan tromlen
være lidt deform?

Martin