kan jeg smide fælge fra en opel vectra
Fra : Christopher Stein

Dato : 01-10-04 11:53

kan jeg smide fælge fra en opel vectra '91 på en sierra '89 ?

på forhånd tak

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-10-04 11:57

"Christopher Stein" <news@stein-it.dk> skrev i en meddelelse
> kan jeg smide fælge fra en opel vectra '91 på en sierra '89 ?

Nope...
Vectra= 4x100
Sierra=4x108

> på forhånd tak

Selv tak
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Olesen

Dato : 01-10-04 17:06

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sierra=4x108

Gælder det alle modeller ?

Hvad 'mål' skal man nævne, hvis man skal ud og købe nyt/brugt fælg mht.
indpresningdybde, boltafstand osv. ?

Fra : Aksel

Dato : 01-10-04 17:41

"Christopher Stein" <news@stein-it.dk> skrev i en meddelelse
> kan jeg smide fælge fra en opel vectra '91 på en sierra '89 ?
>
> på forhånd tak

Her er en liste med fælgdata på næsten alle bilmodeller.

http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Hvis du skal købe nye fælge skal du kun opgive bilmodel og årgang, så er det
fælgpusherens job at finde den rigtige, men det er alligevel en god ide at
kende målene fra den liste jeg henviste til, der er også tåber i
fælgbranchen.

Altså:
PDC= boltcirkelmål og antal bolte
ET= Indpresningsdybde
Navcenter= Hullet i midten, der skal medfølge en plastbøsning der tilpasser
fælghullet til dette mål

Hilsen Aksel