VIL IKKE STARTE!
Fra : Morten

Dato : 01-10-04 07:59

Har en golf 3 årg 95.

De sidste 2 morgener har bilen ikke villet starte. Dog har jeg til sidst
fået liv i den. Og når den først var startet og varm, var der ingen
problemer med at starte igen. Undtagen om morgenen.
Bilen har fået en motorvask i sidste uge!

Der er rigeligt med strøm på batteriet.
Starteren kører fint.

Er det manglende benzintilførsel eller er det tændninganlægget der er
defekt?

Er der noget jeg selv kan undersøge før den skal til mekanikker?

Der har aldrig været problemer før OVERHOVEDET.

mvh
Morten

--
Med Venlig Hilsen

Morten Jansson

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-10-04 08:10

Morten wrote:
> [...]
> problemer med at starte igen. Undtagen om morgenen.
> Bilen har fået en motorvask i sidste uge!

Hvorfor?
Har den smidt olien??

> Der er rigeligt med strøm på batteriet.
> Starteren kører fint.
>
> Er det manglende benzintilførsel eller er det tændninganlægget der er
> defekt?

Det er jo nok vand et sted.

> Er der noget jeg selv kan undersøge før den skal til mekanikker?
>
> Der har aldrig været problemer før OVERHOVEDET.

Ja det er jo en ringe garanti.

Mvh
Roberto

Fra : phk

Dato : 01-10-04 08:44

"Morten" <mcjx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer med at starte igen. Undtagen om morgenen.
> Bilen har fået en motorvask i sidste uge!

Så den er nok våd i motorrummet. Sprøj en gang pronto ud over tændkablerne
og tændrørene, så er du kørende igen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 09:51

> Så den er nok våd i motorrummet. Sprøj en gang pronto ud over tændkablerne
> og tændrørene, så er du kørende igen.

NEJ_NEJ_NEJ ikke det lort, det er fint i starten, men tiltrækker skidt&fugt,
så efter et stykke tid er det meget værre. Svar fuldstændigt til at pisse i
bukserne for at få varmen ;)). Tør alle ledninger,
stik,tændrørshætter,strømfordeler etc. etc. af med en tør klud, fx. en
engangs-køkkenklud.

Fra : Morten

Dato : 01-10-04 11:52

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bukserne for at få varmen ;)). Tør alle ledninger,
> stik,tændrørshætter,strømfordeler etc. etc. af med en tør klud, fx. en

NÅ-

Det her "lorte" pronto fik da bilen til at starte første gang...

Skal jeg så tørre det hele af igen - ØV

Har lige sprøjtet hele motorrummet !

mvh
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-10-04 12:01

Morten wrote:
> [...]
>
> skidt&fugt,

> NÅ-
>
> Det her "lorte" pronto fik da bilen til at starte første gang...

Det er altså formodentlig i nærheden af tænddelene.

Har sådan en Golf statisk tænding?
Tændspoler direkte på pløkken?
eller alm fordeler?

Der er højst sandsynlig lidt fugt nede ved tændrørene.

Mvh
Roberto

Fra : Morten

Dato : 01-10-04 11:46

> Så den er nok våd i motorrummet. Sprøj en gang pronto ud over tændkablerne
> og tændrørene, så er du kørende igen.
>

> --
> Per, Esbjerg

Mange tak...

Jeg købte en dåse "pronto" sprøjtede det på og lod det stå i 10 min.

Den startede sgu første gang.....

Jubiii

mvh
Morten

Fra : Aksel

Dato : 01-10-04 17:44

> [...]
>
> Er der noget jeg selv kan undersøge før den skal til mekanikker?
>
> Der har aldrig været problemer før OVERHOVEDET.

Der er vand i tændingssystemet, Pronto eller lignende hjælper et stykke tid,
men den rigtige løsning er at tørre kabler, hætter og fordelerdæksel med en
tør klud og pensle eller spraye det hele med silicone.

Hilsen Aksel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-10-04 20:01

Aksel wrote:

> [...]
> stykke tid, men den rigtige løsning er at tørre kabler, hætter og
> fordelerdæksel med en tør klud og pensle eller spraye det hele med

Som skrevet tidligere i denn tråd "er som at tisse i bukserne", kun
løsningen på et her og nu problem.

Eneste korrekte løsning er nye tændrørsledninger og fordelerdæksel.

Når dette problem opstår er det på grund at luftens indhold af snavs og
metalpartikler (elektrisk ledende), samt at fedstof opløser isoleringen og
danner ledende overgange.

Gamle ledninger er og bliver aldrig andet end gamle ledninger, og med
forringet isolationsevne, intet "vidundermiddel" kan omstøde dette faktum, -
Basta.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-10-04 19:52

Morten wrote:
> [...]
> Bilen har fået en motorvask i sidste uge!
>
> Er der noget jeg selv kan undersøge før den skal til mekanikker?

Hvis du læser med her nu, og din bil er kold, eller måske bedre lad den stå
til omkring midnat. Få så en til at hjælpe dig med at starte bilen samtidig
med at du har motorhjelmen løftet jeg du kan se strømfordeler og kabler.

Hvis dine kabler og fordelerdækslet på strømfordeleren er ved at blive
snavsede og evt. også fedtede, vil det med en kold motor ofte kan ses
nærmest lysende spor på omtalte dele.

Da er det på høje tid at skifte strømfordelerdæklet & kabler, det er også
med til at forringe din brændstoføkonomi, udover startbesværet.

Hvis du ikke kan få skiftet her og nu kan en dåse pronto klare problemet for
en kort periode, sprøjt det på samtlige tændrørsledninger samt
strømfordelerdækslet, - men det er kun en nødløsning. Når du en gang har
brugt pronto vil problemet hurtigt genopstå.

--
Hans L. Jørgensen (alias OZ1GVJ) Horsensvej 94, Tebstrup 8660 Skanderborg
Mail.: oz1gvj@XXXqrz.dk eller oz8pac@XXXqrz.dk