Ejer?
Fra : Klaus

Dato : 30-09-04 14:22

Kan man finde ejeren af en tysk bil, hvis man har stelnummeret?
Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-04 20:06

"Klaus" <klaus@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man finde ejeren af en tysk bil, hvis man har stelnummeret?
> Klaus

Jeg tror ikke det bliver nemt. Med mindre de har fået lavet deres systemer
om fornylig, så er det således, at hvert bundesland har sit eget system
svarende til det danske centralregister for køretøjer.
Derfor skal man vide i hvilket bundesland, bilen har været registreret, før
man kan starte sine forespørgsler. Når tysk politi i et bundesland stopper
en bil fra et andet bundesland, er de nødt til at ringe til nogen i det pgl.
bundesland for at få oplysninger om bilen.
Om deres systemer også kan lave stelnummersøgninger skal jeg lade være
usagt.

Kurt