/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pave eller Dinitrol
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-04 12:36

Hej.
Jeg skal have givet dytten en omgang rustbeskyttelse, men hvad skal jeg vælge ?
Kom med jeres erfaringer/anbefalinger ?

Flemming

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.162.192.11)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Per Beer Hansen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 28-09-04 12:51

Flemming wrote:
> Hej.
> Jeg skal have givet dytten en omgang rustbeskyttelse, men hvad skal
> jeg vælge ? Kom med jeres erfaringer/anbefalinger ?
>

Ja hvis valget står mellem de to, så tror jeg nu nok jeg ville vælge
Dinitrol

Spøg til side, så afhænger det (IMHO) mere af omhyggeligheden det bliver
udført med, end det gør af produktet.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Olesen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 28-09-04 15:51


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41595003$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Spøg til side, så afhænger det (IMHO) mere af omhyggeligheden det bliver
> udført med, end det gør af produktet.

Ja sådan mente jeg også, men nu hører jeg,
visse mærker tørrer helt ind og sprækker,
og der helst skal være 'bitumen' voks i produktet ??



Ukendt (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-04 16:47


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41597a7c$0$241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:41595003$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> Spøg til side, så afhænger det (IMHO) mere af omhyggeligheden det bliver
>> udført med, end det gør af produktet.
>
> Ja sådan mente jeg også, men nu hører jeg,
> visse mærker tørrer helt ind og sprækker,
> og der helst skal være 'bitumen' voks i produktet ??

De tørrer da ALLE ind, det er kun et spørgsmål om tid
Der hvor behandlingen er mest udsat (skærmkanter, side-samlinger og
styretøj), der tørrer dinitrol, pava, tectyl og hvad jeg ellers har prøvet
med, i løbet af 1-2 år.
Muligt nogen vil modsige dette, men JEG kører altså også i bil om vinteren
.......


--
Tom



Olesen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 28-09-04 17:27


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41598715$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Muligt nogen vil modsige dette, men JEG kører altså også i bil om vinteren
> ......

Netop derfor undrede det mig også, at
de billeder jeg i fordums tid postede
af min bund vagte mild harme over
det fede lag der var smurt på.
Jo federe lag, jo længere tid
er det inderste om at tørre helt ind,
og slidlagte selvsagt større 'ovenpå'.



Ukendt (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-04 19:03


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:415990e9$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:41598715$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> Muligt nogen vil modsige dette, men JEG kører altså også i bil om
>> vinteren
>> ......
>
> Netop derfor undrede det mig også, at
> de billeder jeg i fordums tid postede
> af min bund vagte mild harme over
> det fede lag der var smurt på.
> Jo federe lag, jo længere tid
> er det inderste om at tørre helt ind,
> og slidlagte selvsagt større 'ovenpå'.


Måske fordi du har en bil som SKAL have et slidlag. Mange nyerer biler har
plastskærme og lign. på udsatte steder. Men alligevel er der nogle steder
hvor 1 lag behandling er nok til at holde i 20 år og andre steder der skal
have hvert 1-2 år.

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-09-04 17:43


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

og
> styretøj), der tørrer dinitrol, pava, tectyl og hvad jeg ellers har prøvet
> med, i løbet af 1-2 år.
> Muligt nogen vil modsige dette, men JEG kører altså også i bil om vinteren
> ......
Det gør de fleste bilejere vel? ;). Forskellen er at Dinitrol og beslægtede
produkter, ikke tørre ind og bliver helt hårde så de knækker,skaller af. De
bliver bare seje, men er stadig fleksible, min erfaring med Pava er at, det
er gl. Pava ikke :(.



Ukendt (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-04 18:59


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:415994a8$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
> og
>> styretøj), der tørrer dinitrol, pava, tectyl og hvad jeg ellers har
>> prøvet med, i løbet af 1-2 år.
>> Muligt nogen vil modsige dette, men JEG kører altså også i bil om
>> vinteren ......
> Det gør de fleste bilejere vel? ;). Forskellen er at Dinitrol og
> beslægtede produkter, ikke tørre ind og bliver helt hårde så de
> knækker,skaller af.

Hmm så burde jeg næsten tage billeder af de NYE bærearme som jeg gav
dinitrol.
Det er lige så tørt som nogle af de andre steder som jeg gav tectyl.
Jeg køber ikke de påstande som jeg ofte kan læse her med forskellene. JEG
har ikke kunnet se nogen forskel, om det så skyldes at jeg kører mondeo
eller 25.000 Km sommer/vinterkørsel osv skal jeg ikke kunne sige. Men går
jeg ud og kigger på de forskellige steder på mondeo'en så kan man ikke se
forskel på hvad der er behandlet med hvad.
(Gummihud har jeg dog ikke forsøgt med, da jeg har negative erfaringer med
dette når det bliver over 6-7 år gammelt)

Men OK vi gør sikkert alle forskellige erfaringer.

---
Tom



Ukendt (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-04 07:24


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hmm så burde jeg næsten tage billeder af de NYE bærearme som jeg gav
> dinitrol.

Hjælper ikke meget, man skal mærke ;).

> Jeg køber ikke de påstande som jeg ofte kan læse her med forskellene.

Jeg vil heller ikke have betaling, du kan få dem gratis ;).

JEG
> har ikke kunnet se nogen forskel,

Igen, du skal mærke hvor tørt det er. På overfladen ser bitumen-produkter
tørre ud, men når du bryder "skorpen" kan du tydelig se,mærke,LUGTE der er
forskel. Du kan heller ikke sammenligne fx. et svært produkt beregnet til
udsatte steder på undervognen,skærme, med et tyndere til fx. hulrum etc. .

så kan man ikke se
> forskel på hvad der er behandlet med hvad.

Man skal passe på med at "blande",smørre over, de kan opløse hinanden :(.
Jeg har ikke god erfaring m. Tectyl på Mercansol, et andet bitumen produkt.




Roberto Saldo (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 29-09-04 07:43

Tom wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:415994a8$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>>
>>og
>>
>>>styretøj), der tørrer dinitrol, pava, tectyl og hvad jeg ellers har
>>>prøvet med, i løbet af 1-2 år.
>>>Muligt nogen vil modsige dette, men JEG kører altså også i bil om
>>>vinteren ......
>>
>>Det gør de fleste bilejere vel? ;). Forskellen er at Dinitrol og
>>beslægtede produkter, ikke tørre ind og bliver helt hårde så de
>>knækker,skaller af.
>
>
> Hmm så burde jeg næsten tage billeder af de NYE bærearme som jeg gav
> dinitrol.
> Det er lige så tørt som nogle af de andre steder som jeg gav tectyl.

Er det sprækket? Ruster dine bærearme?

Nåh men der var een der fortalte at han gav delene en gang god
zinkgrunder først og så en gang Dinitrol.
Det kan jeg forestille mig er noget af det mest holdbare.

Mvh
Roberto

Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 19:12


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4159a5f4$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det gør de fleste bilejere vel? ;). Forskellen er at Dinitrol og
>> beslægtede produkter, ikke tørre ind og bliver helt hårde så de
>> knækker,skaller af.
>
> Hmm så burde jeg næsten tage billeder af de NYE bærearme som jeg gav
> dinitrol.
> Det er lige så tørt som nogle af de andre steder som jeg gav tectyl.

Og du gav dem den tynde Dinitrol-olie først?

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-04 19:18


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:415afade$0$299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4159a5f4$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Det gør de fleste bilejere vel? ;). Forskellen er at Dinitrol og
>>> beslægtede produkter, ikke tørre ind og bliver helt hårde så de
>>> knækker,skaller af.
>>
>> Hmm så burde jeg næsten tage billeder af de NYE bærearme som jeg gav
>> dinitrol.
>> Det er lige så tørt som nogle af de andre steder som jeg gav tectyl.
>
> Og du gav dem den tynde Dinitrol-olie først?

Jeps og de fik IKKE tectyl det er kun de "gamle" dele i mondeo'en der har
fået dette.

--
Tom



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 19:12


<Flemming> skrev i en meddelelse
news:012301c4a54f$49c39390$3a4d82d4@autoatlas.local...
> Hej.
> Jeg skal have givet dytten en omgang rustbeskyttelse, men hvad skal jeg
> vælge ?
> Kom med jeres erfaringer/anbefalinger ?

Dinitrol...Dinitrol...og Dinitrol.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Hans L. Jørgensen (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 29-09-04 19:56

Henrik B. wrote:
>
> Dinitrol...Dinitrol...og Dinitrol.


Efterbehandlet mede Páva.. pava... og så lige en gang til pava så holder
det nok



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Henrik B. (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-04 19:58


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:LyD6d.6233$%D1.2971@news.get2net.dk...
> Henrik B. wrote:
>>
>> Dinitrol...Dinitrol...og Dinitrol.
>
>
> Efterbehandlet mede Páva.. pava... og så lige en gang til pava så holder
> det nok

Naaaah....Dinitrol efterbehandling.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Olesen (30-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 30-09-04 16:54


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:415afafa$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> <Flemming> skrev i en meddelelse
> news:012301c4a54f$49c39390$3a4d82d4@autoatlas.local...
> > Hej.
> > Jeg skal have givet dytten en omgang rustbeskyttelse, men hvad skal jeg
> > vælge ?
> > Kom med jeres erfaringer/anbefalinger ?
>
> Dinitrol...Dinitrol...og Dinitrol.


Så hellere SUVO, der er een gang al rigelig pr. behandling...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste