Ak, ja....
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-09-04 09:00

Ak, ja...

Hvad skal man sige - det er ikke let at køre bil længere..

Måske skal vi have Det Radikale Venstre frem på banen med en række forslag
om nye forbud for de onde bilister..??

Undersøgelse: Musik i bilen påvirker førerens kørsel
En undersøgelse af den israelske forsker Warren Brodsky viser, at tempofyldt
musik får bilister til at køre hurtigere og mere aggressivt. Jo flere
taktslag, der er i musikken, jo flere chancer tør føreren tage, og derfor
opfordrer Warren Brodsky bilister til at slukke for musikken eller lytte til
musik med færre taktslag. En svensk musikforsker, Carin Öblad tilføjer, at
det ikke kun er hurtig musik, der har indflydelse på kørslen. Således kan
rolig musik have en søvndyssende effekt, mens musik, der ikke falder i
bilistens smag, kan virke stressende.
Politiken Lørdagsliv side 10
/Jan W NIelsen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-09-04 10:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ikke kun er hurtig musik, der har indflydelse på kørslen. Således kan
> rolig musik have en søvndyssende effekt, mens musik, der ikke falder i

Øøh -- det er da ikke noget nyt. Det hørte jeg også for 15 år siden.

Jesper

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-09-04 11:51

> Øøh -- det er da ikke noget nyt. Det hørte jeg også for 15 år siden.

Nej, sådan er der så meget...

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-09-04 15:10

Jan W Nielsen wrote:

> Nej, sådan er der så meget...

Det er ligesom det de snakkede om i morgen TV på TV2 i dag.
At der var en mand der havde fundet på at samle private bilsælgere samt
købere på store parkeringspladser rundt om i landet.
Det er også set før, for ca. 10-12 år siden.

Nyhederne er én stor genudsendelse

Per
www.perbeer.ninja.dk