afgift told skat
Fra : akj

Dato : 26-09-04 22:33

Hvordan tyder man vurderinger på .

http://modep.toldskat.dk/

når der står

Endeligt vurderet pr 04/03-2004
Afgiftspligtig værdi 88000
Registreringsafgift 25350
Handelspris inkl. afgift 113350

Afgiftspligtig værdi (er det en pris told skat sætter på bilen)
Handelspris inkl. afg
(pris på dk plader=indkøbspris+reg.afgift)
det vil sige, hvis jeg køber en bil til indkøbspris eks. 50.000,-
kan told skat godt sætte afg pigtig værdi til 88000,-
så bliver afgift 25350,-
pris på dk plader bliver så 50.000+25350..
ellers er det mig der er forkert på den ....

Anders

Fra : Snusken

Dato : 27-09-04 07:09

Nej, desværre - "Afgiftspligtig værdi" er IKKE din indkøbspris. Det en
"fiktiv" størrelse som bruges af told&skat til "ramme" handelsprisen.

Told&skat har interne tabeller med "Afgiftspligtig værdi", som bliver
brugt til at beregne "Registreringsafgift" således, at:
"Handelspris inkl. afgift" = "Afgiftspligtig værdi" + "Registreringsafgift"

Gør man et godt køb syd for grænsen er "Afgiftspligtig værdi" som regel
større end den aktuelle indkøbspris. Det nytter INTET at fremvise
dokumentation for EU-indkøbsprisen for køretøjet, da det er de interne
tabeller for "Afgiftspligtig værdi", som danner grundlaget for
"Registreringsafgift".

mvh eric
---------------------

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-09-04 07:37

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse

> Nej, desværre - "Afgiftspligtig værdi" er IKKE din indkøbspris. Det en
> "fiktiv" størrelse som bruges af told&skat til "ramme" handelsprisen.

[Snip - Uddybning]

Det er jo lige netop det Anders skreiver

Anders: Du har forstået det korrekt. Du skal dog også huske at tage
udgifterne til transport, klargøring, syn, nummerplader osv med i
regnestykket.
--
MVH
Claus Fabritius