3 cyl 12v 1.2 64hk <> 4 cyl 8v 1.4 68hk - ~
Fra : anders majland

Dato : 26-09-04 18:12

Jeg har idag været ude og køre i ovenstående. Umiddelbart er der ikke
stor forskel mellem de 2 motorer. Den "gamle" 1.4 har måske krafterne
ved lidt lavere omdrejninger end den "nye" 1.2. Begge motorer er vel
stort set de samme som også findes i vw polo osv.

1.2 112Nm/3000rpm 64HK/5400rpm
1.4 120NM/2500rpm 68HK/5000rpm

Men er der nogen der har en mening om forskelle i holbarhed på de 2
motorer ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-09-04 09:42

> Men er der nogen der har en mening om forskelle i holbarhed på de 2
> motorer ?

Det er umuligt at sige noget om.

Men den lille 3-cyl har fået fine anmeldelser - den tog jeg hellere fremfor
den gamle 1,4-kværn.

/Jan W Nielsen

Fra : anders majland

Dato : 27-09-04 11:24

> Men den lille 3-cyl har fået fine anmeldelser - den tog jeg hellere
> fremfor den gamle 1,4-kværn.

Det er også det blevet den. Vi har givet tilsagn i telefonen - nu
mangler vi bare at skriver under og lige få finansering og forsikring
helt på plads. Den står i landet og skal bare live have træk (vi er jo i
jylland og tagræling inden levering ...

Bliver lidt vemodigt at skille sig af med mazdaen efter at have kørt i
den i 4 år og 100000km. Den har i afskrivning og service kun kostet
omkring 25øre/km (altså plus benzin og foresikring). Men med 14år og
350000km valgte vi ikke selv at få den lavet klar til syn. Der skulle
(igen) laves noget rustarbejde og skiftes benzinrør.