Dingleting i bakspejlet.
Fra : Hans Christian

Dato : 26-09-04 11:05

Hej

Min far har lige været til syn med sin Xantia.
Den gik igennem uden en anmærkning.
På vejen hjem blev mekanikeren standset af politiet
Og de ville udskrive ham en bøde for en lille bamse min far havde
hængende i bakspejlet.

Mekanikeren fik dog ikke en bøde da bilen var på vej hjem fra syn
og bilen ikke var hans men en kundes. Fik bare at vide den skulle pilles af
inden
han måtte køre videre ellers kostede det en bøde på 500kr.
Bamsen er mindre end de der wunderbaums.

Mekkeren fik at vide det skyldes, at ved en katastrofe opbremsning at så
ville
bamsen dingle og fratage opmærksomheden.

Nogle der ved om det passer at sådan en størrelse virkelig ikke må hænge
der?

Venlig Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 11:15

"Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> wrote in message
> [...]
> bamsen dingle og fratage opmærksomheden.
>
> Nogle der ved om det passer at sådan en størrelse virkelig ikke må hænge

Læs selv:

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap10.pdf

10.03.003 side 19
--
Møller

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-09-04 13:22

On Sun, 26 Sep 2004 12:15:21 +0200, "Møller" <eam_host_g2n_dot_dk>
wrote:

>"Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> wrote in message

> [...]

Mon det ikker er:
10.03.002 Synsfelt
(1) Der må ikke i førerens synsfelt være anbragt genstande, der
reducerer udsynet unødigt.

Og Politi / bilinspektion bestemmer hvor synsfeltet er. Det er nemlig
ikke "dit" sysnfelt, det er derimod, en hvilken som helst
(stor/lille/høj/lav/tyk/tynd) førers synsfelt.

/Hans

Fra : Basil

Dato : 26-09-04 14:42

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> ikke "dit" sysnfelt, det er derimod, en hvilken som helst
> (stor/lille/høj/lav/tyk/tynd) førers synsfelt.

En helt i orden lov, for en gangs skyld.
Har selv haft sådan noget hængende i min første bil, da jeg overtog den, og
det blev fjernet omgående, for det tog netop udsynet og min opmærksomhed.
Kai

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-09-04 18:48

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> det blev fjernet omgående, for det tog netop udsynet og min opmærksomhed.

Så burde de også forbyde bakspejlet, for hold da
kæ.. hvor har det pisset mig af i konens hedengangne
firmapotte. Det sad nemlig herre langt nede på ruden
efter min mening, og når det så er klisteret fast på
ruden er der intet at gøre.
I min (endnu mere) hedengangne P7'er sad det i
loftet og kunne løftes op så det nærmest sad oppe
i loftet, og desuden langt tilbage fra ruden....fedt.

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-04 19:04

> [...]

> og
> det blev fjernet omgående, for det tog netop udsynet og min opmærksomhed.

Ja, det kan undre, hvordan så lastbiler kan køre rundt med bamser, flag,
juletræer, løbelys og 1000 andre ting i forruden, uden at blive standset...

--
M.v.h.