Hvilke 18" dæk?
Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-09-04 08:58

Hejsa,

Jeg skal hente nye fælge til Puggen idag, og skal i den forbindelse have
bestilt nogle dæk. Det bliver nok hos daekonline.dk. Jeg så at Nankang ikke
koster det store, men har tidligere fået at vide at de har en lidt for blød
karkasse. Betyder det noget i 215/35-18, eller skal jeg tage nogle andre?

--
Claus Fabritius

Snart med 18" Superturismo på 405'eren

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 09:34

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> blød
> karkasse. Betyder det noget i 215/35-18, eller skal jeg tage nogle andre?

Hold dig fra Nankang!

Køb Continental ContiSportContact selvom de er dyre og hvis du vil have
nogle billigere så tag Toyo Proxes T1-S...

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-09-04 09:42

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Hold dig fra Nankang!

Du lyder næsten som om, at du har personlige erfaringer

> Køb Continental ContiSportContact selvom de er dyre og hvis du vil have
> nogle billigere så tag Toyo Proxes T1-S...

Toyo'erne var også mit nummer 2 valg, da jeg kun har hørt godt om dem og
prisen ikke er videre høj.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 10:10

Jeg har 215/35-18 Nankang på min Corrolla 1,8 T Sport og er godt tilfreds ,
også på våd vej ?

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 10:38

On Sat, 25 Sep 2004 11:09:46 +0200, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

>Jeg har 215/35-18 Nankang på min Corrolla 1,8 T Sport og er godt tilfreds ,
>også på våd vej ?

Har du da ikke været ude at køre, mens det har regnet?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 20:28

Manden spørger om et special dæk i en meget speciel str har du kørt med den
str. ? eller er det noget du har læst i Se & Hør

Jeg tror nu at jeg bruger lidt flere dæk end de fleste (Se lige min side )

Nu skriver du ikke hvilken Fiat 127 du kører i , men det er måske L udgaven

Ja jeg ved godt at det er et BILLY dæk , men til en Peugeut 405 er det fint
nok

Men selfølgelig findes der meget finere dæk , som ikke kommer til sin ret
hvis ikke resten af undervognen er i top

Ps Og forøvrigt er str. 215/35-18 den laveste profil man kan få i %

PSS jeg så godt din smiley :)

Psss Og hvis i vil køre drag ræs så meld jer i ind i en klub og lær det
rigtigt , det andet er simpel hen for farligt ( og for langsomt)
--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 21:16

On Sun, 26 Sep 2004 21:27:44 +0200, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

[snip en gang bralder!]

Før du hælder lort ud af ørene så læs lige dit indlæg igen!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-04 16:56

Øhhh var det ikke dig der burde læse dit inlæg igen , eller hvad var det du
ville sige med dit indlæg ?

Og hvad er det du er uenige i

Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-09-04 20:47

On Mon, 27 Sep 2004 17:55:40 +0200, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

>Øhhh var det ikke dig der burde læse dit inlæg igen , eller hvad var det du
>ville sige med dit indlæg ?

Du skrev: (...) også på våd vej ?

Og så læs min kommentar igen.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 26-09-04 10:21

> Køb Continental ContiSportContact selvom de er dyre og hvis du vil have
> nogle billigere så tag Toyo Proxes T1-S...

Puha.... Jeg har desværre haft et sæt T1-S. Ikke noget at råbe hurra for,
mener jeg... Jeg har aldrig haft et sæt dæk, der har larmet så meget! Jeg
skiftede tilbage til vinterhjulene, da jeg ikke længere kunne holde støjen
ud.

De kører fint, men jeg ville ikke anbefale dem pga den larm, men det kommer
vel an på, om den pågældende bil overdøver hjulene. Det gjorde min ikke...

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 14:12

> [...]
> blød
> karkasse. Betyder det noget i 215/35-18, eller skal jeg tage nogle andre?

Nankang?.....det lyder godt nok som kinesisk kvalitet

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-09-04 15:53

Tom wrote:
> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Nankang?.....det lyder godt nok som kinesisk kvalitet

Tja hvis hjulene kun er til pynt og tager sig bedst ud i indkørslen så
er det da et prisbilligt alternativ til rigtige dæk - det er trods alt
ikke en Ferrari de skal sidde på. Bla BigWheels pusher NanKang.
Jeg ville ikke køre med dem om jeg så fik dem gratis.

Mvh
Roberto (Bridgestone Potenza styrer!)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-09-04 16:04

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke en Ferrari de skal sidde på. Bla BigWheels pusher NanKang.
> Jeg ville ikke køre med dem om jeg så fik dem gratis.

Nu er det jo lige netop for at høre om om det er noget billigt skrammel,
eller om de faktisk er fine nok. Det eneste jeg ved om dem er, at Bigwheels
mener at de skal sælges i store mængder. Hvis folk havde gode erfaringer
med dem var der ingen grund til at ofre noget dyrere, men hvis der vindes en
del vil at tage en kendt mærkevare er det selvfølgelig det rigtige valg.
Ender det med det, så bliver det som skrevert tidligere Toyo, da jeg ikke
har råd til S03 eller lignende og på trods af prisen har hørt en masse godt
om Toyo'erne.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-09-04 11:40

Claus Fabritius wrote:

> [...]
> har råd til S03 eller lignende og på trods af prisen har hørt en masse godt

Det jeg mener er at kører man almindeligt defensivt kan man stort set
ha' hvad som helst på hjulene. NanKang ta's for hvad de er, billige
18-tommere. Hvis du kører forsigtigt i regnvejr er de sikkert fine
nok, men hvis du altid skal presse lige til grænsen så spar penge
sammen og køb et sæt mærkevaredæk.
BigWheels sælge pyntehjul (for store - som navnet på biksen) til alm
biler.

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-04 09:44

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
> Mvh
> Roberto (Bridgestone Potenza styrer!)

Enig !!!

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-09-04 22:28

> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Nankang?.....det lyder godt nok som kinesisk kvalitet
>
> --
> Tom

Det er Yokohama der ejer dem, men det er jo ikke nogen garanti for hverken
det ene eller det andet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-09-04 18:41

Claus Fabritius wrote:

Hejsa selv

Var du på striben i går aftes ?
Jeg kom selv forbi, medens at racet var i gang, det var der sådan set ikke
nogen problemer med (ingen farlige situationer der).
Jeg havde en kammerat (en af dem der bor lige ved siden af) med og vi
stoppede lige op for at se hvordan det foregår nu om dage.
Det første vi ser, det er 2 biler der bliver fyret godt af op ad bakken, men
lige i rø*en af den ene, ligger der sq en idiot på en MC !
Nå, vi står så og snakker, om hvordan det var i "gamle dage", da vi selv
holdt til ude på Avedøre.
Så kommer de 2 biler (som lige havde racet den anden vej) tilbage, lige midt
i at et nyt race skal til at starte.
Hvad gør man så ?
Jo man holder bare halvt ind til siden (det halve af bilen på cykelstien og
den anden halvdel på køre/racer banen) og slukker lygterne.
Så holder man der og afventer at de 2 'nye' racere kommer forbi, inden man
racer videre den anden vej igen.
Så var det at mig og min kammerat kom til at snakke om, om dem der kører
overhovedet tænker på sikkerhed ?
Der var højest en halv meter mellem de parkerede (ventende) biler og dem som
racede op ad vejen.
Jeg ved ikke hvor meget fart de havde nået op på da de var ud for hinanden,
men det var vist over 100 km/t (så har jeg vist været flink .
Min kammerats reaktion på det, det var at han fluks ville hjem og skrive et
brev til Politiet samt politikerne i kommunen (det er den eneste "løsning"
der er på problemet, ifølge Politiet, som ikke kan/vil køre ud til det), så
det kan blive stoppet, og det kan ikke gå hurtigt nok.
Og jeg forstår ham sq godt, vi har godt nok selv været unge en gang (jo jo,
det har vi sq ), men det vi så, det var jo på grænsen til vanvid.

BTW, var der så ikke rimeligt mange "afbrydelser" i aftes ?
Jeg var til en reception/fest i den anden ende af Baldersbuen, og der var
vel omkring 300 - 500 mennesker, som skulle hjem i løbet af aftenen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-09-04 00:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa selv

Davs davs

> Var du på striben i går aftes ?

Nej, det var jeg ikke. Kommer der ikke så tit at det gør noget :)

> [...]
> Jeg havde en kammerat (en af dem der bor lige ved siden af) med og vi
> stoppede lige op for at se hvordan det foregår nu om dage.

Det er jo også den bedste måde at danne sig et indtryk af det. Så ved man
hvad der foregår og kan bedre bedømme om det er godt eller skidt.

> Det første vi ser, det er 2 biler der bliver fyret godt af op ad bakken,
men
> lige i rø*en af den ene, ligger der sq en idiot på en MC !

Jeg har før haft fat i en af de badehjerner på MC derude før, da han mente
at han sagtens kunne ligge mellem to biler der kørte race, og bestemt ikke
kunne se noget problem i det. Staklen var slet ikke til at tale fornuftigt
med.

> Nå, vi står så og snakker, om hvordan det var i "gamle dage", da vi selv
> holdt til ude på Avedøre.

Det har jeg desværre aldrig selv oplevet, men jeg kan kun forestille mig at
forholdene har været bedre. Mere sikre veje og mindre hurtige biler = En
mere sikker afhvikling af racet.

> [...]
> den anden halvdel på køre/racer banen) og slukker lygterne.
> Så holder man der og afventer at de 2 'nye' racere kommer forbi, inden man

Det skulle lige læses et par gange, men ja, det er (desværre) sådan det
foregår.

> Så var det at mig og min kammerat kom til at snakke om, om dem der kører
> overhovedet tænker på sikkerhed ?

Nogle gør. Andre gør desværre ikke. Når jeg en sjælden gang selv kører race
sker det ikke, hvis der er nogen mere end 5-10 meter foran bilen.

> Der var højest en halv meter mellem de parkerede (ventende) biler og dem
som
> racede op ad vejen.

På ingen måde optimalt.

> Jeg ved ikke hvor meget fart de havde nået op på da de var ud for
hinanden,
> men det var vist over 100 km/t (så har jeg vist været flink .

Det kan jeg godt bekræfte, hvis de har holdt ved starten af bakken.

> [...]
> der er på problemet, ifølge Politiet, som ikke kan/vil køre ud til det),

> det kan blive stoppet, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Jeg synes at det er sjovt at beboerne får at vide at politiet ikke har
resourcer til at gøre noget ved det, når de alligevel kommer forbi. Et mere
ærligt svar ville være at de kom derud, når de havde en bil ledig. Jeg ved
også at Per (En meget berygtet betjent inden for "miljøet") ofte bruger sine
aftener derude og tager et par kørekort en gang imellem.

> Og jeg forstår ham sq godt, vi har godt nok selv været unge en gang (jo
jo,
> det har vi sq ), men det vi så, det var jo på grænsen til vanvid.

Forholdene er på ingen måde optimale. Det er jeg helt enig i. Jeg har også
prøvet at tale andre til fornuft, især efter jeg fandt ud af hvor tæt den
nærmeste beboelse lå, men desværre uden held.

> BTW, var der så ikke rimeligt mange "afbrydelser" i aftes ?
> Jeg var til en reception/fest i den anden ende af Baldersbuen, og der var
> vel omkring 300 - 500 mennesker, som skulle hjem i løbet af aftenen.

Jeg ved det som sagt ikke, da jeg ikke var der.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-09-04 14:37

Claus Fabritius wrote:

> [...]
> mente at han sagtens kunne ligge mellem to biler der kørte race, og
> bestemt ikke kunne se noget problem i det. Staklen var slet ikke til

I de ca. 10 minutter vi var der, der nåede han da også at køre frem og
tilbage en del gange, og vel ca. halvdelen foregik på baghjul i høj fart.

> Det har jeg desværre aldrig selv oplevet, men jeg kan kun forestille
> mig at forholdene har været bedre.

Jeg tror såmænd ikke forholdene var meget bedre (bortset fra at der ikke
boede nogen i nærheden).
Det var bare lige som om at folk havde mere respekt for faren.

> Mere sikre veje og mindre hurtige
> biler = En mere sikker afhvikling af racet.

Der var nu ellers også nogle ret heftige biler dengang (det var mest US
V8'ere), men det er jo selvfølgeligt ikke noget i forhold til alle
"Brian'erne" med deres T-Hansen stylede turbo biler

> Det skulle lige læses et par gange, men ja, det er (desværre) sådan
> det foregår.

OK, jeg synes bare ikke det levner ret meget plads til en evt. korrektion af
retningen for dem som racer
Jeg turde sq ikke holde halvt inde på en "racer bane", mens naboens Brian
kommer tonsende med alt hvad remmer og tøjler kan holde, i sin hjemme
skruede bil

> Nogle gør. Andre gør desværre ikke. Når jeg en sjælden gang selv
> kører race sker det ikke, hvis der er nogen mere end 5-10 meter foran
> bilen.

Lyder fornuftigt.

> På ingen måde optimalt.

Nope

> Det kan jeg godt bekræfte, hvis de har holdt ved starten af bakken.

Vi stod lige ved den vej der går på tværs, og det var ca. der de holdte.

> Jeg synes at det er sjovt at beboerne får at vide at politiet ikke har
> resourcer til at gøre noget ved det, når de alligevel kommer forbi.

Der er ovenikøbet ringet indtil flere gange, med samme resultat hver gang

Øv

Per
www.perbeer.ninja.dk