Spørgsmål til Citröen ZX 1,8 '93
Fra : Christian M-Lissau

Dato : 24-09-04 17:30

Hej NG.

Jeg overvejer at købe sådan en bil, som min første bil.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil? Er det en bil der går
ofte i stykker, og skal repareres på?

--
Mvh. Christian

Fra : L.L

Dato : 25-09-04 12:00

Jeg tror ikke der er noget specielt du skal kigge efter ved denne Citroen.
Jeg har haft en zx 1,8 furio 94', og var meget glad for den. Der var aldrig
noget galt med den,
velkørende og ingen rust. Det selvom den havde kørt ca. 250000 km. 1,8
motoren virker solid,
og giver bilen god accelerationskraft.
Mvh Lars

Fra : Christian M-Lissau

Dato : 25-09-04 12:31

Det er netop sådan en bil jeg har kigget på, bare en model fra '93.
Takker for feedback'en.

Mvh. Christian

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-09-04 21:53

Christian M-Lissau wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg overvejer at købe sådan en bil, som min første bil.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil? Er det en bil der går
> ofte i stykker, og skal repareres på?

Olieforbruget kan være stort, hvis den ikke har fået skiftet stempler
under garantien for mange år siden.
Bagbroen kan blive/være slidt så den skræver med baghjulene

Motor og gearkasse er iøvrigt solide nok og kan køre mange kilometre,
husk at kontrollere hvornår den sidst har fået skiftet tandrem, da et
brud kan resultere i totalhavari af motoren

--
Keld Rasmussen

Fra : Christian M-Lissau

Dato : 28-09-04 16:47