Motor/kabinevarmer
Fra : BjarneK

Dato : 24-09-04 11:16

Hej

Efterår igen så lige et par spørgsmål om motorvarmer.

Hvad skal man købe Eberspächer, Webasto eller?

Har nogen erfaringer med om det er billigere at købe og få monteret i
Sverige?

Hilsen
Bjarne

Fra : Jakob G.

Dato : 24-09-04 12:55

> Hvad skal man købe Eberspächer, Webasto eller?

De er vel lige gode begge to....
Jeg har bare hørt, at Webasto's fyr har en lille reserviortank til
brændstoffet, som bliver fyldt hver gang bilen kører. Med andre ord: Hvis
man har haft fyret tændt, men alligevel fortryder og ikke kommer ud at køre,
så skal man faktisk starte motoren for at få fylde den lille tank op igen.
Eberspächer har en egen pumpe og kan dermed selv hente brænsdtoffet fra
tanken.

Passer det?

--
Hilsen Jakob

Fra : ENN

Dato : 24-09-04 15:34

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eberspächer har en egen pumpe og kan dermed selv hente brænsdtoffet fra
Nej det passer ikke Webasto har også en pumpe - det er de meget gamle 8+ år
Webasto der havde dette system.

De er af lige god kvalitet - men eftermarkedsservicen er meget bedre på
webasto - eberspächer er meget vanskelig at få rep mv.

Fra : Jakob G.

Dato : 24-09-04 22:23

> Nej det passer ikke Webasto har også en pumpe - det er de meget gamle 8+
år
> Webasto der havde dette system.

Ok, så lærte jeg noget nyt idag. Tak for det.

> De er af lige god kvalitet - men eftermarkedsservicen er meget bedre på
> webasto - eberspächer er meget vanskelig at få rep mv.

Kan man ikke bare gå til forhandleren hvor man købte den?

--
Hilsen Jakob

Fra : ENN

Dato : 24-09-04 22:49

> år
>
> Ok, så lærte jeg noget nyt idag. Tak for det.

> Kan man ikke bare gå til forhandleren hvor man købte den?

Du kan jo prøve - på min arbejdsplads instalerer vi mange Webasto og
Eberspächer fyr - og servicerer dem (mest busser/Lastbiler) Webasto leverer
alt fra eget lager i rødovre og giver god uddanelse og support til os -
Eberspächer er et nicheprodukt for Bosch i Danmark - de hvarken lagerfører
dele eller har nogen nævneværdig interesse i at uddanne forhandlere og give
support.til os (vi forhandler begge mærker)

Kvalitetsmæssigt er der ingen forskel - men der er massiv forskel på den
support de yder på eftermarkedet.

Fra : BjarneK

Dato : 24-09-04 22:32

ENN wrote:
> [...]
>
> De er af lige god kvalitet - men eftermarkedsservicen er meget bedre på
> webasto - eberspächer er meget vanskelig at få rep mv.

Tak for svarene, så lærte jeg også noget.
Nu mangler jeg så kun at finde det bedste tilbud

Bjarne

Fra : ENN

Dato : 24-09-04 22:45

Prøv på www.ebay.de

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-04 08:04

ENN telepaterede følgende til sin PC:

Hvor billigt er de i forhold til www.padel.dk

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-09-04 09:02

> Hvor billigt er de i forhold til www.padel.dk

Webasto thermotop e koster 8295 hos padel
På ebay med sofort kaufen ca. 750 euro, eks.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61524&item=2490079687&rd=1
eller
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61524&item=2490697027&rd=1

Køber man dem der er på auktion er prisen endnu lavere.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-04 09:23

Niels Bengaard telepaterede følgende til sin PC:

> Webasto thermotop e koster 8295 hos padel

Niks. 5.495 kr...
http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlproductdetails.aspx?TemplateID=101&productid=48230

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-09-04 09:47

> Niks. 5.495 kr...
> http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlproductdetails.aspx?TemplateID=101&productid=48230

Det er ikke sammenligneligt det du viser.
De modeller jeg viser på ebay er med fjernbetjening og dem padel tager 8295
for.
Skal den model du viser leveres med fjernbetjening koster den dette beløb
oveni.
http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlproductdetails.aspx?templateid=101&productid=87978

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-04 10:37

Niels Bengaard telepaterede følgende til sin PC:
> Det er ikke sammenligneligt det du viser.

Hvorfra skulle jeg vide, at der var fjernbetjening med på Ebay?
Jeg stolede på dine priser, så jeg trykkede ikke på linket..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-09-04 23:23

> Hvorfra skulle jeg vide, at der var fjernbetjening med på Ebay?
> Jeg stolede på dine priser, så jeg trykkede ikke på linket..

Tja, den pakke jeg viste fra padel var sammenlignelig med den jeg viste fra
ebay, det havde jeg sikret mig inden jeg bragte det.
Jeg mener netop ikke du stolede på de priser jeg opgav, du mente jo jeg
havde fundet det forkerte hos padel.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-09-04 00:35

Niels Bengaard telepaterede følgende til sin PC:
> Tja, den pakke jeg viste fra padel var sammenlignelig med den jeg
> viste fra ebay, det havde jeg sikret mig inden jeg bragte det.

Ja, men det stod jo kun på linket...
Så hvis man nu sidder på en forbindelse, hvor man ikke kan gå på
Internettet, så kunne man ikke se, at sættet på Ebay indeholdt
fjernbetjening...

> Jeg mener netop ikke du stolede på de priser jeg opgav, du mente jo
> jeg havde fundet det forkerte hos padel.

Korrekt - fordi jeg ikke viste, at du fandt priser inkl. fjernbetjening.

--
Mvh. Morten Fruergaard