For lidt kræfter Golf 2 1,8 monopoint
Fra : Anders Thorup

Dato : 23-09-04 22:52

Jeg har et problem med en Golf 2 1,8 monopoint fra 1991 90Hk

Den trækker tilsyneladende fint op til ca. 3500omdr. men så stagnere
kræfterne nærmest. dvs den accellere meget langsomt længere op i
omdrejninger, og det er nærmest umuligt at nå det røde felt ved. 6000omdr,
selv i første.

Hvis man accellere med bundgas i 1. kommer der sort røg ud af udstødningen
(som så vidt jeg ved betyder at der kommer uforbrændt benzin med).
Der er katalysator på den.

Hvis folk mener at vide hvad problemet kan være, så skriv gerne.

På forhånd tak

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-09-04 07:13

Anders Thorup wrote:
> [...]
> Der er katalysator på den.
>
> Hvis folk mener at vide hvad problemet kan være, så skriv gerne.

Det lyder som et tændingsproblem.
Check pløkker, kabler og spole.

Mvh
Roberto

Fra : KASO

Dato : 24-09-04 13:53

"Roberto Saldo" skrev d. 24-09-04 07:13 dette indlæg :

6000omdr,

Katalysatoren kan meget vel være klappet sammen. Så kan bilen ikke "ånde
frit" når den har meget at "puste ud", som den jo har ved høje
omdrejninger.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-09-04 07:47

KASO wrote:

> Katalysatoren kan meget vel være klappet sammen. Så kan bilen ikke
> "ånde frit" når den har meget at "puste ud", som den jo har ved høje
> omdrejninger.

Tak, det vil jeg undersøge. Det lyder som en god idé.