Klik lyde fra håndbremse
Fra : Christian Catu

Dato : 22-09-04 21:25

Hejsa

Jeg har lige fået nye fælge på min BMW E36, og efter jeg satte dem på, er
der en klik lyd når jeg kører. Jeg fik at vide, at jeg skulle regne med at
det rust vi havde løsnet ved hjulskiftet lige skulle sætte sig/pulverisere,
og at det ville ske efter ca 50-100 km. Nu har jeg kørt 150 km i den, og
lyden er fværre end nogensinde. Jeg fandt ud af, at hvis jeg bare hiver en
anelse i håndbremsen, så forsvinder den totalt. Er det rust, eller er det
håndbremsen jeg har ødelagt?

Christian

Fra : Martin Bak

Dato : 22-09-04 21:40

"Christian Catu" <c@slet-catu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anelse i håndbremsen, så forsvinder den totalt. Er det rust, eller er det

Du kan ikke sådan bare ødelægge håndbremsen... Så det er nok en masse
(rust-)partikler i tromlen. Hvorfor det så lige kommer af et hjulskift skal
jeg ikke kunne sige. Hvis det er voldsomt, skulle du måske overveje at tage
tromlerne af og blæse dem rene.

Martin

Fra : phk

Dato : 23-09-04 05:59

> [...]
> der en klik lyd når jeg kører. Jeg fik at vide, at jeg skulle regne med at
> det rust vi havde løsnet ved hjulskiftet lige skulle sætte

Tror du ikke nærmere det er fælgen der går på bremsekaliberen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian Catu

Dato : 23-09-04 07:58

On Thu, 23 Sep 2004 06:59:29 +0200, phk wrote:

> "Christian Catu" <c@slet-catu.dk> skrev i en meddelelse

> sig/pulverisere,
>
> Tror du ikke nærmere det er fælgen der går på bremsekaliberen?

Ja, det ved jeg ikke. Er det noget jeg kan rette, hvis det er tilfældet?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-09-04 09:41

Christian Catu wrote:
> [...]
> ud af, at hvis jeg bare hiver en anelse i håndbremsen, så forsvinder
> den totalt. Er det rust, eller er det håndbremsen jeg har ødelagt?

Kan du lokalisere fra hvilkeet hjul lyden kommer fra, prøv at kontrolere
hjulboltene for slid på enden af bolten, da du skriver at en lille
tilspænding af håndbremsen fjerner lyden tror jeg at der er tale om en af
hjulboltene rører ved noget af håndbremsemekanikken.

Et kendt fenomen hvis hjulboltene er uoriginale (lidt for lange).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Christian Catu

Dato : 23-09-04 12:30

On Thu, 23 Sep 2004 10:40:52 +0200, Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> hjulboltene rører ved noget af håndbremsemekanikken.
>
> Et kendt fenomen hvis hjulboltene er uoriginale (lidt for lange).

Der tror jeg du har ret. Det er nemlig uoriginale hjulbolte vi har brugt