Megane - nogen med en manual?
Fra : Brian Binnerup

Dato : 22-09-04 17:47

Hejsa.

Jeg har forlist servicemanualen (forhåbentligt midlertidigt) til min Renault
Megane '99. Og nu er der en lampe der lyser som jeg ikke ved hvad betyder.

Er der nogen der har en megane der kan slå det op?

Det ligner et sprinkler ikon, bortset fra at kassen er firkantet og ikke
trekantet som sprinklerikonet ellers er. Det er gult og øverst til højre i
instrumentbordet. Lampen lyser kun når jeg bremser, og samtidig lyser "serv"
lampen i midten af instrumentpanelet.

Mvh

Brian Binnerup

Fra : KASO

Dato : 22-09-04 18:01

"Brian Binnerup" <brian@NOSPAMbinnerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trekantet som sprinklerikonet ellers er. Det er gult og øverst til højre i
> instrumentbordet. Lampen lyser kun når jeg bremser, og samtidig lyser

Jeg mener, at det er mangel på sprinklervæske, hvilket også svarer til din
beskrivelse (sprinklervæsken "skvulper væk", når du bremser, og derfor lyser
lampen). Jeg er ikke klar over, hvilket symbol du mener er trekantet?!?

Fra : Brian Binnerup

Dato : 22-09-04 18:27

> Jeg mener, at det er mangel på sprinklervæske

Ok - det lyder rart - sprinklervæske ikonet i motoren er trekantet.

Jeg har dog aldrig før haft en bil der lyste for sprinkler - man bliver jo
helt paranoid når service lampen lyser samtidig.

Mvh

Brian

Fra : Claus

Dato : 22-09-04 20:12

> Jeg har dog aldrig før haft en bil der lyste for sprinkler - man bliver jo
> helt paranoid når service lampen lyser samtidig.

Du skal være opmærksom på at der er 2 beholdere i Megane, en til
forrude/bagrude og en til forlygterne. Kontrollampen i instrumentbordet er
kun til beholderen for lygterne.

Den anden beholder kan man se er tom ved at der ikke kommer nogen væske på
ruden når man sprinkler...

Vh. Claus