Bøde for at køre uden trailer kort ( E )
Fra : Stinne & Jack

Dato : 22-09-04 14:22

Hejsa!!

håber at der er en der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.

hvad er bøden for at køre med en trailer med alm B kort hivs man nu skulle
have haft B/E kort ???

MVH
J. Volder

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-09-04 15:12

Stinne & Jack wrote:
> [...]
>
> håber at der er en der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.
>
> hvad er bøden for at køre med en trailer med alm B kort hivs man nu skulle

At føre motorkøretøj man ikke har kørekort til koster:
1. gang 5.000 kr.
2. gang 6.000 kr.
3. gang 7.500 kr.
4. gang 10.000 kr.
5. gang 7 dages hæfte

Kort sagt: Bliver du stoppet med en for stor trailer kunne det sådan
cirka have betalt sig at tage det kort til trailer.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-09-04 15:24

> [...]
>
> Kort sagt: Bliver du stoppet med en for stor trailer kunne det sådan
> cirka have betalt sig at tage det kort til trailer.

En trailer er da ikke et motorkøretøj? De bøder du nævner gælder vel kun dem
som ikke har kørekort til MOTORkøretøj.

Mvh

Emil

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-09-04 15:27

Emil Jensen [2100] wrote:

> skulle

> En trailer er da ikke et motorkøretøj? De bøder du nævner gælder vel kun dem
> [...]
Nej men den kategori du fører ved at køre en bil med en trailer som
kræver kort til kategori B/E har du ikke kørekort til, ergo kører man
uden kørekort.
Du må jo heller ikke køre lastbil på et kategori B kørekort..

Fra : phk

Dato : 22-09-04 15:46

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> At føre motorkøretøj man ikke har kørekort til koster:
> 1. gang 5.000 kr.

Da det gik op for offentligheden at bøden var så stor blev den fluks sat ned
til et mindre beløb .. ved dog ikke hvor meget.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-09-04 15:51

phk wrote:
> [...]
>

> Da det gik op for offentligheden at bøden var så stor blev den fluks sat ned
> til et mindre beløb .. ved dog ikke hvor meget.

Det vil da være spændende at høre om.
Jeg har tallene fra Rigsadvokatens hjemmeside.

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-09-04 16:00

Anders Christensen wrote:

> Det vil da være spændende at høre om.
> Jeg har tallene fra Rigsadvokatens hjemmeside.

Jeg må så hermed beklage at jeg har taget fejl.
Som phk nævnte er der en særlig lav bødetakst for at køre med for stor
trailer.
Bøden herfor er 1500 kroner, jævnfør side 88 i Rigsadvokatens
bødekatalog(færdsel).
Så kan jeg lære at kigge ordentligt efter under "formildende omstændigheder"

--
Mvh Anders Christensen

Fra : phk

Dato : 22-09-04 16:04

> Jeg må så hermed beklage at jeg har taget fejl.

Jeg drikker Tuborg

--
Per, Esbjerg

Fra : Tomas Linnet

Dato : 22-09-04 16:04

> [...]
> bødekatalog(færdsel).
> Så kan jeg lære at kigge ordentligt efter under "formildende

Tja jeg gav 3700,- for mit, så der er ikke meget sparet ved at forsøge uden
B/E kort.
Desuden er der nogle ting som er gode at vide.

-Tomas

Fra : J S L

Dato : 22-09-04 16:56

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tja jeg gav 3700,- for mit, så der er ikke meget sparet ved at forsøge
uden
> B/E kort.
> Desuden er der nogle ting som er gode at vide.

Hej!

Jeg følger meget med i dk.fritid.camping hvor der tit er en tråd omkring B/E
kort.

De fleste siger at de ikke lærer noget som helst nyt, i forhold til at køre
med trailer/campingvogn. Kun at det var fint med en opfriskning af hvordan
man forholder sig i trafikken.

Skal dog selv til at tage B/E kort. Ikke at have brug for det pt. Men ønsker
senere at udnytte bilens fulde trækvægt 1600kg. Jeg skal give 3000.-kr i
Århus.

Mvh
Jaime

Fra : phk

Dato : 22-09-04 17:34

"J S L" <jaime.s.lauritsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ønsker
> senere at udnytte bilens fulde trækvægt 1600kg. Jeg skal give 3000.-kr i

Hvem er det hos?

--
Per, Esbjerg - og Århus regelmæssigt

Fra : J S L

Dato : 22-09-04 19:18

Hej!

Citykøreskolen

www.city-ks.dk

Starter teori regelmæssigt.

Jaime

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-09-04 17:27

phk wrote:

> Da det gik op for offentligheden at bøden var så stor blev den fluks sat ned
> til et mindre beløb .. ved dog ikke hvor meget.

Var det ikke lige omvendt? I gamle dage valgte folk at undvære
E'et fordi bøderne var latterligt lave i forhold til prisen for at
erhverve sig et E. At købe et E til kørekortet render nok op i en
3-4.000 hvis man er en alm. habil bilist der ikke fumler for meget
rundt. Jeg mener at bøden for at køre uden E lå omkring 500
kroner, dvs. en del valgte at tage chancen.. Jeg mener bøderne for
nyligt blev sat op af præcis den årsag..

Apropos køre uden kørekort, så havde jeg en kammerat der havde mc
kort, men ikke kort til bil. På et tidspunkt passede han
forældrenes hus mens de var på ferie, og sådan en regnvåd morgen
gad han ikke at tage mc'en, men nappede deres bil på arbejde i
stedet. Han blev hevet ind til siden og betjenten bad om at se
førerbeviset. Min kammerat løj og sagde at han havde glemt kortet
derhjemme. Betjenten "ringede" til centralen for at checke om han
havde kørekort, de sagde "jeps". Herefter slap min kammerat med en
løftet pegefinger og beskeden om at møde op på stationen senere på
dagen og fremvise pappet. Min kammerat troppede op på stationen,
iført lædertøj og med hjelmen under armen, fremviste sit mc kort
og betalte bagatelbøden man får for at glemme kortet derhjemme..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-04 18:34

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
> iført lædertøj og med hjelmen under armen, fremviste sit mc kort og
> betalte bagatelbøden man får for at glemme kortet derhjemme..

Øjjjjjj han har dælme været heldig!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-09-04 05:35

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Øjjjjjj han har dælme været heldig!

Ja, heldigt at betjenten ikke spurgte specifikt til om han havde
kørekort til bil da han ringede ind.. Et eller andet sted er det
ved ret naturligt, hvis jeg spørger dig om du har kørekort og du
svarer ja, så antager jeg nærmest automatisk at det er til bil du
har kørekort. Gad vidst hvor mange der egentlig har mc kort uden
at have til bil også? Gad vidst om jeg burde stille spørgsmålet i
dk.fritid.mc i stedet for??

--
Hygge..
Thomas

Fra : anders majland

Dato : 23-09-04 09:26

> Øjjjjjj han har dælme været heldig!

Det må man sige - men jeg tror at langt de fleste mc'ister også har
kørekort til bil så han var bare heldig at de ikke lige tænkte over
det...
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid