/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rat er ikke i vandret position efter udski~
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 08:50

Efter udskiftning af højre bærearm på 90'er BMW 320i-E30 skal jeg for at
køre lige ud dreje rattet en anelse til venstre for at køre lige ud. Det er
da ikke det man må forvente?. Det skal siges at forbindelsen mellem
udskiftningen af bærearmen blev det konstateret at holderen mellem bærearmen
og stabilisatorarmen var knækket af og blev også erstattet.

Hvad kan årsagen være til dette? Med min viden om styretøjet i en E30'er kan
jeg kke umiddelbart se sammenhængen!? Hvordan kan det afhjælpes?

Med venlig hilsen

Bo Weber



 
 
Martin Bak (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 22-09-04 08:55


"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41512ef3$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Efter udskiftning af højre bærearm på 90'er BMW 320i-E30 skal jeg for at
> køre lige ud dreje rattet en anelse til venstre for at køre lige ud. Det
er
> da ikke det man må forvente?. Det skal siges at forbindelsen mellem
> udskiftningen af bærearmen blev det konstateret at holderen mellem
bærearmen
> og stabilisatorarmen var knækket af og blev også erstattet.
>
> Hvad kan årsagen være til dette? Med min viden om styretøjet i en E30'er
kan
> jeg kke umiddelbart se sammenhængen!? Hvordan kan det afhjælpes?
>
> Med venlig hilsen
>
> Bo Weber

Det har meggeren nok lige glemt da han sporede skidtet.

Martin
>
>



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 09:00

Jeg forstår ikke dit svar. Hvad er det mekanikeren har glemt?
At spore ? Hvilket?

Bo Weber

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cirb4o$11to$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:41512ef3$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Efter udskiftning af højre bærearm på 90'er BMW 320i-E30 skal jeg for at
> > køre lige ud dreje rattet en anelse til venstre for at køre lige ud. Det
> er
> > da ikke det man må forvente?. Det skal siges at forbindelsen mellem
> > udskiftningen af bærearmen blev det konstateret at holderen mellem
> bærearmen
> > og stabilisatorarmen var knækket af og blev også erstattet.
> >
> > Hvad kan årsagen være til dette? Med min viden om styretøjet i en E30'er
> kan
> > jeg kke umiddelbart se sammenhængen!? Hvordan kan det afhjælpes?
> >
> > Med venlig hilsen
> >
> > Bo Weber
>
> Det har meggeren nok lige glemt da han sporede skidtet.
>
> Martin
> >
> >
>
>



Martin Bak (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 22-09-04 09:04

Når han har skiftet bærearmen må han vel have sporet bilen bagefter. og så
har han ikke taget højde for, i hvilken stilling rattet sad.

Martin

"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4151312f$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg forstår ikke dit svar. Hvad er det mekanikeren har glemt?
> At spore ? Hvilket?
>
> Bo Weber
>
> "Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:cirb4o$11to$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:41512ef3$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Efter udskiftning af højre bærearm på 90'er BMW 320i-E30 skal jeg for
at
> > > køre lige ud dreje rattet en anelse til venstre for at køre lige ud.
Det
> > er
> > > da ikke det man må forvente?. Det skal siges at forbindelsen mellem
> > > udskiftningen af bærearmen blev det konstateret at holderen mellem
> > bærearmen
> > > og stabilisatorarmen var knækket af og blev også erstattet.
> > >
> > > Hvad kan årsagen være til dette? Med min viden om styretøjet i en
E30'er
> > kan
> > > jeg kke umiddelbart se sammenhængen!? Hvordan kan det afhjælpes?
> > >
> > > Med venlig hilsen
> > >
> > > Bo Weber
> >
> > Det har meggeren nok lige glemt da han sporede skidtet.
> >
> > Martin
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 09:14

Ja det er jo lige det jeg ikke helt kan se sammenhængen i.
Bærearmen tager jo ikke aktiv del i styringen - eller gør den?
En udskiftning af bærearm ændrer da ikke noget på selve den "aktive" del af
styretøjet? Styrearme servo-stænger mm.

Eller tager jeg helt fejl?

Bo Weber

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cirbld$12ec$1@news.cybercity.dk...
> Når han har skiftet bærearmen må han vel have sporet bilen bagefter. og så
> har han ikke taget højde for, i hvilken stilling rattet sad.
>
> Martin
>
> "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4151312f$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg forstår ikke dit svar. Hvad er det mekanikeren har glemt?
> > At spore ? Hvilket?
> >
> > Bo Weber
> >
> > "Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:cirb4o$11to$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:41512ef3$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > > Efter udskiftning af højre bærearm på 90'er BMW 320i-E30 skal jeg
for
> at
> > > > køre lige ud dreje rattet en anelse til venstre for at køre lige ud.
> Det
> > > er
> > > > da ikke det man må forvente?. Det skal siges at forbindelsen mellem
> > > > udskiftningen af bærearmen blev det konstateret at holderen mellem
> > > bærearmen
> > > > og stabilisatorarmen var knækket af og blev også erstattet.
> > > >
> > > > Hvad kan årsagen være til dette? Med min viden om styretøjet i en
> E30'er
> > > kan
> > > > jeg kke umiddelbart se sammenhængen!? Hvordan kan det afhjælpes?
> > > >
> > > > Med venlig hilsen
> > > >
> > > > Bo Weber
> > >
> > > Det har meggeren nok lige glemt da han sporede skidtet.
> > >
> > > Martin
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Martin Bak (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 22-09-04 09:21


"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41513482$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ja det er jo lige det jeg ikke helt kan se sammenhængen i.
> Bærearmen tager jo ikke aktiv del i styringen - eller gør den?
> En udskiftning af bærearm ændrer da ikke noget på selve den "aktive" del
af
> styretøjet? Styrearme servo-stænger mm.
>
> Eller tager jeg helt fejl?
>
Både ja og nej. Når han nu har skiftet bærearmen er han nød til at justere
sporingen bagefter. Og så kan han have sporet den sådan, at "lige ud"
betyder en svag drejning på rattet. Han må bare spore den igen, og denne
gang huske, at du foretrækker at der er overensstemmelse mellem rattets
position og hjulenes stilling.

Martin



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 09:37

Aha - ja se det er tale man kan forstå.
Hvor lang tid tager sådan en operation?. Hvis det tager laang tid vil han jo
sikkert mene at enten skal jeg betale eller også at probelemet er så lille
at jeg skal leve med det.
Og det kan undre mig at han ikke var obs på dette problem da han havde
skiftet armen. Bilen blev trods alt udskiftet på et "autoriseret"
BMW-værksted (Terminalen i Egå) hvor man må forvente at sådanne "detaljer"
bliver rettet korrekt!.

Jeg påtalte det faktisk efter udskiftning af bærearm og før montering af
støtteforbindelsen mellem stabilisator og bærearm (De manglede reservedel
til det sidste så jeg kørte nogle dage uden). Mekken nævte aldrig det du
overtaler men noget med at det sikkert ville forsvinde nu hvor han havde
monteret stabilisatorforbindelsen. Det gjorde det bare ikke. Så enten er han
ikke "autoriseret" nok, fejlen skyldes noget andet eller også gider han ikke
rette fejlen og udnytter at jeg ikke har den viden der skal til at kræve en
udbedring.

Bo Weber

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:circle$136e$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:41513482$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Ja det er jo lige det jeg ikke helt kan se sammenhængen i.
> > Bærearmen tager jo ikke aktiv del i styringen - eller gør den?
> > En udskiftning af bærearm ændrer da ikke noget på selve den "aktive" del
> af
> > styretøjet? Styrearme servo-stænger mm.
> >
> > Eller tager jeg helt fejl?
> >
> Både ja og nej. Når han nu har skiftet bærearmen er han nød til at justere
> sporingen bagefter. Og så kan han have sporet den sådan, at "lige ud"
> betyder en svag drejning på rattet. Han må bare spore den igen, og denne
> gang huske, at du foretrækker at der er overensstemmelse mellem rattets
> position og hjulenes stilling.
>
> Martin
>
>



Ukendt (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-09-04 09:59


"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

Så enten er han
> ikke "autoriseret" nok, fejlen skyldes noget andet eller også gider han
> ikke
> rette fejlen og udnytter at jeg ikke har den viden der skal til at kræve
> en
> udbedring.
>
Jeg tvivler på der er en anden årsag, så er der to muligheder tilbage, du
tager den du finder mest sandsynlig ;). Men prøv at snak med ham igen, så
finder du ud af hvilken der er den rigtige.



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 10:27

Så jeg kan konstatere at konklusion er: DET ER SPORINGEN.

Mekanikeren skulle efter sigende have 10-11 års erfaring med E30'ere. Så han
er sjusket! Han burde jo vide.

Jeg takker mange gange for de vise indlæg.

Bo Weber

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41513eb8$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så enten er han
> > ikke "autoriseret" nok, fejlen skyldes noget andet eller også gider han
> > ikke
> > rette fejlen og udnytter at jeg ikke har den viden der skal til at kræve
> > en
> > udbedring.
> >
> Jeg tvivler på der er en anden årsag, så er der to muligheder tilbage, du
> tager den du finder mest sandsynlig ;). Men prøv at snak med ham igen, så
> finder du ud af hvilken der er den rigtige.
>
>



Brizz (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 22-09-04 11:38

> Mekanikeren skulle efter sigende have 10-11 års erfaring med E30'ere. Så
han
> er sjusket! Han burde jo vide.

Det siger jo mere om ham end hans viden.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 12:21

....Er der nogen der har et bud på hvor lang tid det tager. 5-10 min? ½ time?

Bo Weber

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:415155fe$0$39260$14726298@news.sunsite.dk...
> > Mekanikeren skulle efter sigende have 10-11 års erfaring med E30'ere. Så
> han
> > er sjusket! Han burde jo vide.
>
> Det siger jo mere om ham end hans viden.
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk
>
>



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 12:49

Ringede til Terminalen i Egå: Fast pris på sporing: 750,- + moms! Værkfører
sagde kort fortalt at monteringen af ny bærearm/kugle kan forårsage omtalte
problem med sporing. Han anbefalede mig at holde øje med spordybden på
forhjul?!

Bo Weber

"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41516068$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> ...Er der nogen der har et bud på hvor lang tid det tager. 5-10 min? ½
time?
>
> Bo Weber
>
> "Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> news:415155fe$0$39260$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Mekanikeren skulle efter sigende have 10-11 års erfaring med E30'ere.

> > han
> > > er sjusket! Han burde jo vide.
> >
> > Det siger jo mere om ham end hans viden.
> >
> > Mvh Brian
> > ---
> > www.gronaerten.dk
> >
> >
>
>



Morten Fruergaard (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-09-04 13:06

Bo Monberg Weber telepaterede følgende til sin PC:
> Ringede til Terminalen i Egå: Fast pris på sporing: 750,- + moms!
> Værkfører sagde kort fortalt at monteringen af ny bærearm/kugle kan
> forårsage omtalte problem med sporing. Han anbefalede mig at holde
> øje med spordybden på forhjul?!


Fordi du ved at holde øje kan se, om hjulene står forkert....

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Bo Monberg Weber (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 22-09-04 14:00

Ja det er rigtigt. Står de meget forkert skulle man i bagklogskabens klare
lys have fået justeret sporingen med det samme!!

BW

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41516ab0$0$39264$14726298@news.sunsite.dk...
> Bo Monberg Weber telepaterede følgende til sin PC:
> > Ringede til Terminalen i Egå: Fast pris på sporing: 750,- + moms!
> > Værkfører sagde kort fortalt at monteringen af ny bærearm/kugle kan
> > forårsage omtalte problem med sporing. Han anbefalede mig at holde
> > øje med spordybden på forhjul?!
>
>
> Fordi du ved at holde øje kan se, om hjulene står forkert....
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
>
>



Martin Bak (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 22-09-04 23:13


"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4151776e$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ja det er rigtigt. Står de meget forkert skulle man i bagklogskabens klare
> lys have fået justeret sporingen med det samme!!
>
> BW
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:41516ab0$0$39264$14726298@news.sunsite.dk...
> > Bo Monberg Weber telepaterede følgende til sin PC:
> > > Ringede til Terminalen i Egå: Fast pris på sporing: 750,- + moms!
> > > Værkfører sagde kort fortalt at monteringen af ny bærearm/kugle kan
> > > forårsage omtalte problem med sporing. Han anbefalede mig at holde
> > > øje med spordybden på forhjul?!
> >
> >
> > Fordi du ved at holde øje kan se, om hjulene står forkert....
> >
> > --
> > Mvh. Morten Fruergaard
> > www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> > Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
> >
> >
>
> Når han svarer sådan, er der noget der siger mig at han IKKE har sporet
bilen efter reperationen. (andre ting tidligere i tråden antydede det også)
.. Det mener jeg helt klart at han burde have gjort, og selvfølgelig taget
betaling for. Du bør få din bil sporet. Find evt. en der vil gøre det
billigere hvis du gider. Det behøver ikke at være en BMW mand.

Martin



Brian (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-09-04 16:40

Hejsa

Martin Bak skrev:

> Du bør få din bil sporet. Find evt.
> en der vil gøre det billigere hvis du gider. Det behøver ikke at være
> en BMW mand.

Bruger BMW stadig tricket med at der skal lægge lidt sandsække
i bilen, når den spores ?

Hvis de gør, ville jeg nok hellere vælge den autoriserede.....

/Brian



Torben Birk (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Birk


Dato : 24-09-04 20:58

Kan man risikere at få sporet bilen forkert eller mindre præcist hos en knap
så "autoriseret" mekaniker?
Her tænker jeg dels på det udstyr/værktøj der kræves og om det er en teknisk
krævende operation?
Der kunne måske være nogle kontrolspørgsmål man kunne stille sådan en
"½autoriseret" mekaniker så man er sikker på at at både han og mig ved hvad
der skal til.
Terminalen siger det tager 1½ time og hvis en ½automek skal bruge 2 timer
eller mere på det og resultatet har en risiko for at være tvivlsomt er der
jo ikke meget sparet tværtimod.
Jeg har fået lavet flere reparationer på Terminalen som jeg også har forhørt
mig med hensyn til tidsforbrug hos andre ikke-BMW-værksteder og hvor
Terminalen hver gang har brugt mindre tid - i snit ca. 2/3. Så den moms'ede
timeløn har næsten været den samme. Jeg fik f.eks udskiftet begge
forhjulslejer. Det tog Terminalen 1,50 timer for. En ikke autoriseret
mekaniker mente at han ihvertfald mindst skulle bruge 2 timer på det. Og det
er på trods af at han selv er E30'er-ejer og for nogle år siden har siftet
sine egne. Terminalen tog 504kr/t og den anden ville have 305kr/t uden moms.
Tankevækkende!

Med venlig hilsen

Bo Weber

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cistcl$2q66$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4151776e$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Ja det er rigtigt. Står de meget forkert skulle man i bagklogskabens
klare
> > lys have fået justeret sporingen med det samme!!
> >
> > BW
> >
> > "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> > meddelelse news:41516ab0$0$39264$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Bo Monberg Weber telepaterede følgende til sin PC:
> > > > Ringede til Terminalen i Egå: Fast pris på sporing: 750,- + moms!
> > > > Værkfører sagde kort fortalt at monteringen af ny bærearm/kugle kan
> > > > forårsage omtalte problem med sporing. Han anbefalede mig at holde
> > > > øje med spordybden på forhjul?!
> > >
> > >
> > > Fordi du ved at holde øje kan se, om hjulene står forkert....
> > >
> > > --
> > > Mvh. Morten Fruergaard
> > > www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> > > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget
andet...
> > > Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
> > >
> > >
> >
> > Når han svarer sådan, er der noget der siger mig at han IKKE har sporet
> bilen efter reperationen. (andre ting tidligere i tråden antydede det
også)
> . Det mener jeg helt klart at han burde have gjort, og selvfølgelig taget
> betaling for. Du bør få din bil sporet. Find evt. en der vil gøre det
> billigere hvis du gider. Det behøver ikke at være en BMW mand.
>
> Martin
>
>



Brian (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-09-04 21:43

Hejsa

Torben Birk skrev:
> Kan man risikere at få sporet bilen forkert eller mindre præcist hos
> en knap så "autoriseret" mekaniker?

Som sagt, så brugte BMW på et tidspunkt at lægge sandsække i
bagagerummet, så vidt jeg husker - men det var 80Kg
Om de stadig gør det ved jeg ikke, men det er ihvertfald de samme
4-hjulsudmålere de har haft de sidste 10 år
Hvor meget indvirkning de 80(?)Kg har på sporingen, ved jeg ikke.
Men ingeniørerne har næppe udtænkt det, for at genere mekkerne

> Terminalen siger det tager 1½ time og hvis en ½automek skal bruge 2
> timer eller mere på det og resultatet har en risiko for at være
> tvivlsomt er der jo ikke meget sparet tværtimod.

Hvor lang tid en sporing tager, afhænger af deres udstyr.
Med det som Terminal(erne) bruger ( ihvertfald de steder jeg har været), bør
det nu ikke tage mere end1 times tid, men måske de lægger lidt ekstra på
til evt. problemer.

Jeg ville helt sikkert rende til Terminalen og få det gjort.
F.eks bruger BMW andre fælgholdere, der passer i 4 huller i fælgen, hvis
altså fælgen er original.... Et eller andet sted, er der nok en mening med
galskaben

/Brian



Bo Monberg Weber (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Monberg Weber


Dato : 27-09-04 10:24

Efter udskiftning af bærearmen har jeg også konstateret en vibrerende og
bankende lyd fra forhjulene. Jeg kan svagt mærke vibrationer op i rattet.
Jeg kan ikke helt afgøre om det er fra begge eller kun fra højre hjul. Er
det noget som kan tilskrives forkert sporing eller er det u-afbalanceret
hjul eller noget tredie? Uden at have meget erfaring i hvor meget et hjul
kan være u-afbalanceret synes jeg at det er lige lovligt meget vibrerende
hvis det skulle være den manglende balancering af hjulet der giver
vibrationen. Og hvorfor skulle det lige pludselig miste afbalanceringen.
Lyden og vibrationer synes også at blive mere tydelige og kraftigere i løbet
af de sidste 5-600 km.

På forhånd tak

Bo Weber

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:415486c3$0$46889$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Torben Birk skrev:
> > Kan man risikere at få sporet bilen forkert eller mindre præcist hos
> > en knap så "autoriseret" mekaniker?
>
> Som sagt, så brugte BMW på et tidspunkt at lægge sandsække i
> bagagerummet, så vidt jeg husker - men det var 80Kg
> Om de stadig gør det ved jeg ikke, men det er ihvertfald de samme
> 4-hjulsudmålere de har haft de sidste 10 år
> Hvor meget indvirkning de 80(?)Kg har på sporingen, ved jeg ikke.
> Men ingeniørerne har næppe udtænkt det, for at genere mekkerne
>
> > Terminalen siger det tager 1½ time og hvis en ½automek skal bruge 2
> > timer eller mere på det og resultatet har en risiko for at være
> > tvivlsomt er der jo ikke meget sparet tværtimod.
>
> Hvor lang tid en sporing tager, afhænger af deres udstyr.
> Med det som Terminal(erne) bruger ( ihvertfald de steder jeg har været),
bør
> det nu ikke tage mere end1 times tid, men måske de lægger lidt ekstra på
> til evt. problemer.
>
> Jeg ville helt sikkert rende til Terminalen og få det gjort.
> F.eks bruger BMW andre fælgholdere, der passer i 4 huller i fælgen, hvis
> altså fælgen er original.... Et eller andet sted, er der nok en mening med
> galskaben
>
> /Brian
>
>



Martin Bak (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 27-09-04 10:52


"Bo Monberg Weber" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4157dc92$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Efter udskiftning af bærearmen har jeg også konstateret en vibrerende og
> bankende lyd fra forhjulene. Jeg kan svagt mærke vibrationer op i rattet.
> Jeg kan ikke helt afgøre om det er fra begge eller kun fra højre hjul. Er
> det noget som kan tilskrives forkert sporing eller er det u-afbalanceret
> hjul eller noget tredie? Uden at have meget erfaring i hvor meget et hjul
> kan være u-afbalanceret synes jeg at det er lige lovligt meget vibrerende
> hvis det skulle være den manglende balancering af hjulet der giver
> vibrationen. Og hvorfor skulle det lige pludselig miste afbalanceringen.
> Lyden og vibrationer synes også at blive mere tydelige og kraftigere i
> løbet
> af de sidste 5-600 km.
>
> På forhånd tak
>
> Bo Weber
>
Du har da ikke været særlig heldig med den omgang der..... Mistanken må helt
klart falde på det mekanikeren har lavet på bilen. Der er ikke nogen
fornuftig grund til, at afbalanceringen af hjulet pludselig skulle være
ændret omend det ville kunne give de beskrevne symptomer. Men det at
fænomenet bliver kraftigere tyder også på, at der er noget andet galt. Måske
er styrekugle/bærekugle ikke spændt korrekt eller sådan noget. Jeg ville
reklamere. Du skal ihvertfald have sagen undersøgt på værksted.

Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste