Hvor langt kører en Corsa 1.4i Automatic?
Fra : Jakob G.

Dato : 21-09-04 20:45

- på literen altså...

Hej!

Min lillebror har kig på en Opel Corsa 1.4i Automatic fra 1996.
Er der en af jer der har (eller har haft) sådan en og ved hvor langt sådan
en kører på literen? Cirka.
Vi kan ikke rigtig blive klog på hvordan automatgearkassen har indflydelse
på forbruget. Den sluger selvfølgelig noget af effekten (ca. 10% siger
nogle), men hvad hvis man kører motorvej? Kobler den så ikke bare lige
igennem gearkassen uden ret meget tab? Eller er det kun nogle biler der gør
det?

Håber i ved mere end vi gør... På forhånd tak!

--
Hilsen Jakob

Fra : Brian

Dato : 21-09-04 21:10

Hejsa

Jakob G. skrev:

> Min lillebror har kig på en Opel Corsa 1.4i Automatic fra 1996.
> Er der en af jer der har (eller har haft) sådan en og ved hvor langt
> sådan en kører på literen? Cirka.

Hvis det er den gamle motor med 8 ventiler og 60 hypper, kører den
14-16km/l med manuelt gear... det gjorde min ihvertfald.

/Brian

Fra : Jakob G.

Dato : 21-09-04 21:36

> Hvis det er den gamle motor med 8 ventiler og 60 hypper, kører den
> 14-16km/l med manuelt gear... det gjorde min ihvertfald.

Tak, det regnede jeg osse med, men hvor meget tror du en automatgearkasse
ændrer det?

--
Hilsen Jakob

Fra : Brian

Dato : 21-09-04 22:05

Hejsa

Jakob G. skrev:

> Tak, det regnede jeg osse med, men hvor meget tror du en
> automatgearkasse ændrer det?

Mine bedsteforældre har en Astra med 1.6 motor og aut. gear.
Den får de til at løbe 10-11 km/l. Før den havde de sørme også en
Astra, fuldstændig magen til bare med manuelt gear.
Min bedstefar mener at kunne huske at han erindrer at den muligvis
lå på små 14 km/l... og han kører som en blød hat!

Så hvis man går udfra de 2km/l mindre, er det nok ikke
helt galt. Hvis det er den 8 ventilede han har kig på, skal han
være opmærksom på at den ikke er så villig på motorvejen.
Benzinforbruget steg lidt for meget på min, når den fik noget
at bestille og der var et par passagerer med.... men det er sgu også
en bette motor.

Udover det havde jeg 3½ fejlfrie år med bilen. Der blev ikke skiftet
andet end sliddele.

/Brian