Cayenne Turbo VD Landcruiser etc
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-09-04 19:27

Hej folkens

Det har som bekendt været diskuteret, om en Cayenne Turbo er væsentligt
ringere i terrænet end for eksempel en ny Toyota Landcruiser.

Min påstand er, at den i terrænet ikke står ret meget tilbage for
Landcruiser - om overhovedet. Alle andre steder end terrænet er den
naturligvis fuldkommen overlegen.

Det har ikke været muligt at finde en direkte sammenligning - men i dag så
jeg en test fra FDM fra maj måned i år. Her havde de haft 20
firehjulstrækkere med i terræn - og delt dem op i "De lette" og "Dem der går
gennem ild og vand".

VW Touareg scorede sammen med Range Rover maks. point (5 stjerner) i terræn.
Landcruiser scorede kun 4 stjerner.

Dette undrer mig meget, da jeg ikke ville regne Landcruiser for ringere end
Cayenne Turbo/Touareg ......men det understøtter da, at forskellen ikke er
voldsomt stor....eller hvad..?

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-09-04 19:43

> VW Touareg scorede sammen med Range Rover maks. point (5 stjerner) i
terræn.
> Landcruiser scorede kun 4 stjerner.

På den anden side har FDM også en test, hvor Landcruiser scorer bedre i
terrænet end Touareg, så det kan falde begge veje..

I testen hvor Touareg taber, er Touareg dog ikke udstyret med en række
finesser, som Cayenne Turbo har. Descent Control, bakke-bremse-assistent,
luftaffjedring, der kan hæve højden etc... ligesom den jo naturligvis ikke
har den store off road-pakke.. og formentlig har ringere dæk på -
terræn-mæssigt..

Min pointe er stadig, at jeg ikke tror, Cayenne Turbo står tilbage for
Landcruiser i terrænet.

Cayenne Turbo har jo mere off road-lir end de små Touareg - også uden at
opgradere med off road-pakken..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-04 19:54

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Min pointe er stadig, at jeg ikke tror, Cayenne Turbo står tilbage for
> Landcruiser i terrænet.
>
> Cayenne Turbo har jo mere off road-lir end de små Touareg - også uden at
> opgradere med off road-pakken..

Cayenne er stadig en benziner, hvilket ikke just er befordrende i terræn.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Mogens

Dato : 21-09-04 20:00

> Cayenne er stadig en benziner, hvilket ikke just er befordrende i terræn.

Cayenne'en kører 4 km/l, skriver Autobild.
Den "svarer på spørgsmål, der ikke er eller
vil blive stillet."

Sagt på en anden måde: "Komplet nytteløst
at købe den", citat slut!

Fazit Der Cayenne kann viel mehr, als die meisten Käufer je erfahren werden.
Nur: Er liefert die Antwort auf eine Frage, die niemand gestellt hat.
Zugegeben, Porsche belegt eindrucksvoll, dass sie einen Rennwagen fürs
Gelände bauen können. Doch wer braucht das? Zumal diese Überlegenheit teuer
erkauft wird: Er ist zu schwer, zu hart und viel zu durstig. Auch wenn
Cayenne-Käufer der Verbrauch von 24,2 Litern sicher nicht ruiniert, bleibt
die Frage, ob die Schwaben sich ein derartig unzeitgemäßes Monster leisten
können. Mit alten Porsche-Tugenden vom intelligenten Leichtbau hat der
Cayenne jedenfalls wenig zu tun.

Fra : BJ

Dato : 21-09-04 20:05

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mit alten Porsche-Tugenden vom intelligenten Leichtbau hat der
> Cayenne jedenfalls wenig zu tun.

Det mest positive der er at sige om Cayenne er vel, den har reddet Porsches
indtjening.

Bjørn Jørvad

Fra : Mogens

Dato : 21-09-04 20:09

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Det mest positive der er at sige om Cayenne er vel, den har reddet
Porsches
> indtjening.

Reddet? - 911 klarer vel dét "Problem..."

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-09-04 20:19

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Reddet? - 911 klarer vel dét "Problem..."

Tja man ser flere af den her i DK. end 911 ;). Så hvis det er det samme WW.,
så har den ;).

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 21-09-04 22:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]

Efter Boxster har forretningen Porsche vist ikke haft det store problem !!

> Tja man ser flere af den her i DK. end 911 ;). Så hvis det er det
> samme WW., så har den ;).

Det er jo fordi den fås på gule plader. Tjek lige hvor mange Tourag/Cayenne
der kører på hvide plader!

TopGear (Clarkson) testede Cayenne Turbo engang i en grusgrav (med de brede
dæk og det hele). Hverken Clarkson eller bilen blev på noget tidspunkt
presset (og han kørte bare helt normalt uden at anvende "offroad"
køreteknik. Så at en LandCruiser er væsentligt bedre tror jeg ikke - det er
nok noget med at man har en opfattelse af at offroad det er noget med seje
konstruktioner og specielle kørefærdigheder.

At man har lavet en bil der er god både på og fra normal vej kører godt uden
at det kræver noget specielt af chaufføren nogen af stederne synes jeg er en
ingeniørmæssig bedrift !

Og så er det da lidt sjovt at man laver en bil der 99% af tiden skal lege
smartass på strandvejen og så alligevel lige giver den ALLE terræn
finesserne for blæren..

/Nikolaj

Fra : BJ

Dato : 21-09-04 22:47

"Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz.invalid> skrev i en meddelelse

> Efter Boxster har forretningen Porsche vist ikke haft det store problem !!

Tjaeee .... det har ellers stået i samtlige finansblade at Cayenne har
reddet bundlinien for Porsche, men jeg kan naturligvis have læst forkert.

Bjørn Jørvad

Fra : BJ

Dato : 21-09-04 22:53

> [...]
>
> Tjaeee .... det har ellers stået i samtlige finansblade at Cayenne har
> reddet bundlinien for Porsche, men jeg kan naturligvis have læst forkert.

'Reddet' er et forkert ord.

Jeg skulle hellere have brugt 'er skyld i' bundliniens resultat.

Sorry - det kunne misforstås.

Bjørn Jørvad

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-09-04 18:21

> [...]

> nok noget med at man har en opfattelse af at offroad det er noget med seje
> konstruktioner og specielle kørefærdigheder.

En test som TopGear har lavet i en grusgrav giver jeg ikke meget for. Rigtig
tærrenkørsel er altså meget andet end lidt blødt sand og op og ned ad bakke.
En LandCruiser er garanteret meget bedre til den diciplin.

NS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-09-04 18:26

Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:

Enig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 20:22

> Enig...

Jeg er ikke afvisende for, at Landcruiser kan være marginalt bedre end
Cayenne Turbo i terræn - men HVIS det forholder sig således, så tror jeg
ikke, at Landcruiser er voldsomt meget bedre.....forudsat de har lige gode
dæk på.

Problemet er bare, at der ikke er noget der dokumenterer, at Landcruiser er
bedre - tværtimod får både Landrover Freelander og Toyota Landcruiser
dårligere terræn-karakterer i en stor off road-test end Touareg, der jo
minder lidt om Cayenne Turbo.

Jeg siger ikke, at en test er den endegyldige sandhed - men det ville undre
mig, at Landcruiser fik en ringere karakter, hvis den var MEGET bedre end
Touareg/Cayenne Turbo i terræn.

Hvad mener I..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 11:02

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad mener I..?

At ingen af bilerne er blevet testet offroad.
For der er der risiko for skader og det vil man ikke udsætte demo/test biler
for.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 11:18

Morten Fruergaard wrote:
> At ingen af bilerne er blevet testet offroad.
> For der er der risiko for skader og det vil man ikke udsætte
> demo/test biler for.

Det er så lidt forskelligt.

Jeg har i al fald været med Nissan DK oppe på deres
testanlæg og der er de ret kolde overfor buler og andre
tekniske defekter.

Det eneste vi ikke måtte var at køre for stærkt, der ud
over var de nærmest ligeglade om vi så forsøgte at køre
på hovedet for at overvinde forhindringerne.

Så vidt jeg husker har Thomas Krath også været der.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 11:16

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> Det er så lidt forskelligt.

Der er prisforskel på en VX100/Porsche og en Nissan...
Og nu har jeg ikke været med, men jeg tvivler på, at de bliver brugt til
OFFROAD.
Det kan godt ske, at de triller over lidt bakker o.lign, men ikke rigtig
offroad, hvor skræmene fx. ligger op mod en skrant i en slugt, hvor man så
fx prøver at trække bilen opad alligevel med et spil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 11:29

Morten Fruergaard wrote:
> Der er prisforskel på en VX100/Porsche og en Nissan...

Er godt klar over der er prisforskel, men selv Nissans dyreste
modeller var med.

> Og nu har jeg ikke været med, men jeg tvivler på, at de bliver brugt
> til OFFROAD.

Jeg tror der er forskel på folks definitioner.

> Det kan godt ske, at de triller over lidt bakker o.lign, men ikke
> rigtig offroad, hvor skræmene fx. ligger op mod en skrant i en slugt,
> hvor man så fx prøver at trække bilen opad alligevel med et spil...

Store mudrede huller med masser af vand, telefonpæle, træer,
biler der stod på maven på toppen af skrænter, væltede biler
var ikke uset. Det er en helt fin oplevelse, uanset at de rigtige
offroadgutter måske vil sige det ikke er vildt nok.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 11:25

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg tror der er forskel på folks definitioner.

Jep.

> [...]
> var ikke uset. Det er en helt fin oplevelse, uanset at de rigtige
> offroadgutter måske vil sige det ikke er vildt nok.

Tja...

De fleste biler med 4x4 og gode dæk (og frihøjde) kan en del...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 11:34

Morten Fruergaard wrote:
> De fleste biler med 4x4 og gode dæk (og frihøjde) kan en del...

Især med de rette chauffører.

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 11:38

Morten Fruergaard wrote:
> John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
>
> Der er prisforskel på en VX100/Porsche og en Nissan...

Bortset fra alt dette, så synes jeg det er lidt utopi at lave de
sammenligninger da det jo ville være totalt sindsygt (i al fald
med de danske priser) at bruge VX100/Porsche til "rigtig
offroad" selv om det ville være ret meget sejere at se sådan
en Porsche monteret med masser af mudder og voksne
buler, så man kunne se det var en der blev brugt til andet
end at parkere foran den lille in-café

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 11:38

> det ville være ret meget sejere at se sådan
> en Porsche monteret med masser af mudder og voksne
> buler, så man kunne se det var en der blev brugt til andet
> end at parkere foran den lille in-café

*LOL*

Jep - og så skulle den smides møg-beskidt inde foran Konrad, Victor eller en
af de andre Caféer med de dyre biler foran.. )

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 11:43

> [...]
> en Porsche monteret med masser af mudder og voksne
> buler, så man kunne se det var en der blev brugt til andet

Enig.

Men f.eks. VX100 bliver meget ofte benyttet af landmænd og jagtfolk, der
behandler deres VX'er, som et hvilket som helst andet
arbejdsredskab/traktor. De bliver ikke behandlet, som vi andre ville
behandle en 500.000,- bil...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 12:28

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:

Enig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 12:52

Morten Fruergaard wrote:
> Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
>
> Enig...

Der er _stadig_ forskel på hans brug og så de ting off-road
entusiasterne udsætter deres biler for.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 12:53

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> Der er _stadig_ forskel på hans brug og så de ting off-road
> entusiasterne udsætter deres biler for.

Enig igen.

En landmand bruger den til at køre i skov, marker osv. Ikke direkte
offroad-kørsel.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 12:58

meddelelse news:4152b931$0$46881$14726298@news.sunsite.dk...
> John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
>
> Enig igen.
>
> En landmand bruger den til at køre i skov, marker osv. Ikke direkte
> offroad-kørsel.

*LOL*

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 13:02

> En landmand bruger den til at køre i skov, marker osv. Ikke direkte
> offroad-kørsel.

Altså - vi er vel enig om, at når man ikke kører på vejen så er man pr
definition off road...?

At du vælger at anlægge en meget smal definition på "off road" er så en
anden sag...

Man kunne også vælge at sige, at det er MEGET få mennesker, der vælger at
bruge deres nye 4WD´er i terræn, hvor man normalt kun ville komme til fods
eller i bæltekøretøjer.

De RIGTIGE off road-freaks bygge jo også deres bil om, så den ikke længere
er det samme kompromis som for eksempel en standard Landcruiser.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 13:13

Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Altså - vi er vel enig om, at når man ikke kører på vejen så er man pr
> definition off road...?

Tja Hr. eks. journalist...
Hvad er en vej(road)?
Det er vel vigtigt, for at bestemme om man er "af den"...
Asfalt?
Markvej?
Mark?
Skovvej?
Skovsti?

> At du vælger at anlægge en meget smal definition på "off road" er så
> en anden sag...

Offroad kan gradbøjes...:
Offroad
Offroadere
Offroadest

> Man kunne også vælge at sige, at det er MEGET få mennesker, der
> vælger at bruge deres nye 4WD´er i terræn, hvor man normalt kun ville
> komme til fods eller i bæltekøretøjer.

Korrekt.

> De RIGTIGE off road-freaks bygge jo også deres bil om, så den ikke
> længere er det samme kompromis som for eksempel en standard
> Landcruiser.

Enig.

Men en VX 100 gør sig godt i std. trim.
Og en Porsche gør det sikkert også godt nok til hr. og fru bondemand...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 18:12

> Offroad kan gradbøjes...:
> Offroad
> Offroadere
> Offroadest

*LOL*

> Men en VX 100 gør sig godt i std. trim.
> Og en Porsche gør det sikkert også godt nok til hr. og fru bondemand...

Hvorfra henter du din tro på, at Cayenne Turbo er så meget ringere end
Landcruiser..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-04 19:16

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvorfra henter du din tro på, at Cayenne Turbo er så meget ringere end
> Landcruiser..?

Nok i min tiltro til at Toyotas mange årige erfaring i bygning af gode 4x4
har hjulpet dem med at bygge VX100'eren. Og at Porsche nok har bygget biler
i mange år, men aldrig før 4x4 til terræn. Hvis vi tager dem alle dvs.
Porsche, VW, Skoda, Seat, Audi (andre), så er der ingen af dem, der har
bygget rigtige offroad'ere før (Korrekt?).

Men find en forhandler der vil stille bilerne til rådighed, så kan vi finde
ud af det...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 23:09

> Og at Porsche nok har bygget biler
> i mange år, men aldrig før 4x4 til terræn.

De har heller aldrig bygget en stor klump som Cayenne før - men det er jo
gået meget godt.

> Men find en forhandler der vil stille bilerne til rådighed, så kan vi
finde
> ud af det...

Det er sket en række gange - og jeg mener ikke, der er noget "i spalterne",
der tyder på at Landcruiser skulle være markant bedre.

Indtil videre ser vi oven i købet tests, hvor Cayenne/Touareg klarer sig
bedre off road. Men måske får vi "beviset en dag" for, at Landcruiser er
langt bedre.. I don´t know...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-04 05:03

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> De har heller aldrig bygget en stor klump som Cayenne før - men det
> er jo gået meget godt.

Det er jo stadig en bil - bare tegnet lidt højere..

> Det er sket en række gange

Ikke med mig bag rattet.... .-)

> Indtil videre ser vi oven i købet tests, hvor Cayenne/Touareg klarer
> sig bedre off road. Men måske får vi "beviset en dag" for, at
> Landcruiser er langt bedre.. I don´t know...

Det vil tiden jo vise...
Men det kan godt ske, at det ikke er så svært, at bygge en god 4x4..
Frihøjde, 4x4 + 3 x spær gør meget...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 07:04

> Det er jo stadig en bil - bare tegnet lidt højere..

Sig bare det til Mercedes og konstruktørerne af den første A-klasse....
He-he..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-04 07:35

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Sig bare det til Mercedes og konstruktørerne af den første
> A-klasse.... He-he..

Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 12:57

> Der er _stadig_ forskel på hans brug og så de ting off-road
> entusiasterne udsætter deres biler for.

Jeg siger ikke andet...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 11:33

> At ingen af bilerne er blevet testet offroad.

Nå, nå... Det er nu ikke helt sikkert.

> For der er der risiko for skader og det vil man ikke udsætte demo/test
biler
> for.

Så længe man ikke udsætter bilerne for hærværk, er "test" helt i orden.
Bilerne er forsikrede - og jég har aldrig fået besled på ikke at "prygle"
dem,. når jeg har hentet en dyr bil til anmeldelse. (Her taler jeg ikke en
"låne-bil" nede hos forhandleren - men om deres presse-biler.)

Tværtimod har jeg fået at vide, da jeg engang skulle vente en halv time på
at få en muskel-bil udleveret, at de skulle lave bremser på den, fordi
"journalisterne ofte kører tarmene ud af dem".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 11:45

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> at "prygle" dem,. når jeg har hentet en dyr bil til anmeldelse. (Her
> taler jeg ikke en "låne-bil" nede hos forhandleren - men om deres

Jeg har samme oplevelse.

> Tværtimod har jeg fået at vide, da jeg engang skulle vente en halv
> time på at få en muskel-bil udleveret, at de skulle lave bremser på
> den, fordi "journalisterne ofte kører tarmene ud af dem".

Jeg ved da også at et dansk bilblad smadrede 2 Fiat Stilo Abarth
under test. De havde fundet et vejstykke hvor man med en given
hastighed kunne få bilen til at "flyve", problemet var bare at landingen
blev ret hård.

Da de havde smadret den første hentede de en ny. Så skulle de
selvfølgelig lige teste om det virkelig kunne passe at bilen ikke
kunne holde til det, hvor efter de gave bil nummer 2 samme tur.
De måtte så have udleveret en 3. bil, dog med formaninger om
ikke at gøre det igen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 11:45

> Jeg har samme oplevelse.

Ja, det er fedt at blive ejer nr. 2 af en sådan bil........købt hos en
forhandler, der siger."Dette har været vores egen demobil" - Joh tak
du......

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 13:04

> Ja, det er fedt at blive ejer nr. 2 af en sådan bil........købt hos en
> forhandler, der siger."Dette har været vores egen demobil" - Joh tak
> du......

På den anden side kan det være, at de fleste dele er skiftet ud med nye...

Men det er klart, at man løber en risiko for at få en gennem-pryglet bil,
når man køber en tidligere pressevogn eller en demobil.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 13:51

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> På den anden side kan det være, at de fleste dele er skiftet ud med nye...

'A twiwler.......

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Brian

Dato : 23-09-04 16:45

Hejsa

Henrik B. skrev:

> 'A twiwler.......

Hvis bare det er en Toyota, sker der vel ikke noget.
De skifter jo alt på "mistanken" under garantiperioden

/Brian

Fra : BJ

Dato : 22-09-04 00:19

> Porsches
>
> Reddet? - 911 klarer vel dét "Problem..."

http://www.schwab-kolb.com/porpr76.htm

http://edinburghnews.scotsman.com/business.cfm?id=596972003

http://www.germancarfans.com/news.cfm/newsid/2040413.021/porsche/1.html

http://www3.uk.porsche.com/english/gbr/company/investorrelations/news/pressreleases/030124.htm

Find selv flere..

Bjørn Jørvad

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-09-04 20:29

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> Porsches
>
> Reddet? - 911 klarer vel dét "Problem..."

Salget af Porsches biler voksede med 15 pct. i år til 76.827 stk. Det er
primært den populære Cayenne, der sikrer de flotte salgstal, og alene i USA
er efterspørgslen efter Cayenne-modellen steget med 24 pct. i august.

Dermed er det sikkert, at Porsche overgår sidste års overskud på 933 mio.
euro (6,94 mia. kr.) og dermed præsenterer et rekordoverskud for 2004.

http://www.borsen.dk/nyheder/dagens-nyheder/index.php?ids[]=65681&offset=0&specList=

Fra : BJ

Dato : 22-09-04 20:32

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.borsen.dk/nyheder/dagens-nyheder/index.php?ids[]=65681&offset=0&specList=

Skal man ikke være logget på for at se artiklen..?

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 20:35

> Skal man ikke være logget på for at se artiklen..?

Nope.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 22-09-04 20:36

> Nope.

Fint, fint.

Min gør det automatisk, derfor mit spørgsmål.

Det ville være en skam om alle ikke kunne læse artiklen.

Bjørn Jørvad

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-09-04 20:41

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

http://www.borsen.dk/nyheder/dagens-nyheder/index.php?ids[]=65681&offset=0&specList=

> Skal man ikke være logget på for at se artiklen..?

Nej, du kan selv prøve at klikke på linket

/Mark.

Fra : BJ

Dato : 22-09-04 20:40

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, du kan selv prøve at klikke på linket

Uanset hvad du henviser til i Dagbladet Børsen´s artikeldatabase, kan jeg se
og læse det.

Jeg betaler i forvejen for det og bliver logget på automatisk..

Bjørn Jørvad

Fra : Jonas R.

Dato : 21-09-04 20:23

Jan W Nielsen wrote:
SNIP
> [...]
> ligesom den jo naturligvis ikke har den store off road-pakke.. og
> formentlig har ringere dæk på - terræn-mæssigt..

Jep men køber du en Tourag V10 er luftaffjedring standard såvidt jeg huske,
og i den test er den jo en lille tourag de tester