Geely Grand Puma JL 150-9
Fra : thomas sloth

Dato : 21-09-04 08:07

En anmeldelse af ovenstående "motorcykel", meget underholdende
læsning.
http://www.stiften.dk/artikel:aid=179563

Men afhængigt af behov/brug kan den vel være udemærket...
Imponerende som den umiddelbart fra billederne i design og teknik
minder om noget vi så i 80'erne eller sågar før.

Fra : Zorro

Dato : 21-09-04 15:03

Jep, og konklusionen på testen er desværere ikke helt ved siden af. Til dem
der overvejer at købe sådan en, kan jeg kun sige; hold jer væk fra lortet!
(Jeg har selv en).

Mvh
Søren

Fra : Moller

Dato : 21-09-04 16:22

Zorro wrote:
> Jep, og konklusionen på testen er desværere ikke helt ved siden af. Til dem
> der overvejer at købe sådan en, kan jeg kun sige; hold jer væk fra lortet!
> (Jeg har selv en).

   Hvad kan man sige, man for hvad man betaler for :) Sjovt nok har vi jo
set et par stykker, som virkelig taler for sin syge moster, om at købet
er pengene værd :) præcis lige som at snakke med en Ducati ejer 14 dage
efter han har svinet cyklen til over at ha fundet endnu en sjuske fejl
fra fabrikken og at den slet ikke er ekstra prisen værd, men da den nu
køre igen, var det jo bare en bagatel :) og man har glemt alt om sine
besværgelser indtil næste problem.

   En ting, som kunne være interesant, som en mulig Geely ejer, eller den
danske Importør (som vi jo ved læser/skriver med herinde), kunne være et
lille regnestykke, hvor meget sådan en fætter koster de første 10.000km
i købs, leverings, samt services pricer... især at der i artiklen
skrives 300km, 1000km, 3000km, 5000km, 8000km osv. til at forsvare om
den nu er så billig, som den sælges til at være.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-09-04 17:01

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

Ang. service skal der ifølge den originale instruktionsbog skiftes olie for
hver 2000 km. Oliemængde 0.8 liter. Maskinen er ikke forsynet med et
egentlig oliefilter, men et si som skal rengøres. Den lille oliemængde og
manglende filter gør sikkert, at der skal skiftes så tit. I forhold til
andre maskiner er det faktisk ikke ret dyrt. De kører flere km. men skal så
også have 3 til 4 liter olie.
Jeg har kontrolleret ventiler 3 gange og der var ingen behov for justering.
Hilsen Matthias

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-09-04 22:18

> [...]
> skrives 300km, 1000km, 3000km, 5000km, 8000km osv. til at forsvare om
> den nu er så billig, som den sælges til at være.

Det vil jeg da gerne prøve.
Min er godt nok en Geely Boss 150 fra 2003, som lige har rundet km 10000.
Det er scootermodellen uden crom.

10 olieskift a' 0,8 l = 8 liter kr. 400,- (10-40 fuldsynt)
1 drivrem kr. 500,-
1 baghjulsleje gratis på garantien
1 forbremsecylinder gratis på garantien
1 startrelæ gratis på garantien
1 pakning til ventildæksel kr. 30,-
1 forlygtepære kr. 78,-
1 bagdæk kr. 400,-

i alt kr. 1408,-, men pære, dæk og drivrem er alm. sliddele.
Alle service har jeg lavet selv, og bortset fra ved 300km eftersyn har der
ikke været behov for at justere ventiler.(hvilket i øvrigt også er nemt)
Geely Boss adskiller sig fra Pumaen ved at den har en OHC motor.
Brændstoføkonomi ca 30-35 km/l.
Så har jeg i øvrigt ofter en flaske tekstyl til alle steldele under
plasticskjoldene allerede da jeg fik den, og der er ikke nu efter 1,5 år
noget rust af betydning. Og jeg kører vel og mærke hele året - også i
saltningsperioder.

Skal jeg være ærlig ville jeg da hellere have en Burgmann, da Geely'ens
lille 150ccm motor ikke er den store racer. Men selv en brugt Burgmann
koster mere end dobbelt så meget som min Geely.
Og da den for mig "kun" er et transportmiddel til og fra arbejde, rækker
Geely'ens evner fint til det. (max 90 km/t)

Hilsen
Kim Olsen
geely Boss JL150T-6, 2003
DKW RT125/2, 1954 (næsten samlet)

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Thorstein

Dato : 22-09-04 08:53

> Men afhængigt af behov/brug kan den vel være udemærket...
> Imponerende som den umiddelbart fra billederne i design og teknik
> minder om noget vi så i 80'erne eller sågar før.

Var det ikke Bike, der I deres oversigt over 2004 modellerne først på året,
ville omdøbe MC'en til "Lille mis" - en måske mere passende betegnelse

/ Thorstein
Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet på http://www.mcinternet.dk