Betinget godkendt?
Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-09-04 12:54

Hejsa.

Som jeg før har skrevet skal min FZR600 have nyt bagdæk, da det gamle er
slidt ned under det lovlige (har målt den til 0.9mm flere steder).

Jeg har bestilt et nyt hos Reifenversand, men af flere forskellige
årsager er det ikke dukket op, og jeg har ikke noget håb om at det
dukker op inden næste onsdag (d. 29) hvor jeg skal til syn for at kunne
omregisterere motorcyklen (de 21 dage er gået på lørdag).

Mit spørgsmål er så:

Bliver den betinget godkendt når bagdækket er for slidt, eller er det et
omsyn? Forudsat at der ikke er andet at bemærke på den.

--
-René

Fra : Hekto

Dato : 21-09-04 13:36

In article <slrncl05im.3c9.fox@hal6000.bananas.dk>, fox@nospam.dk
says...
> [...]
>
> Bliver den betinget godkendt når bagdækket er for slidt, eller er det et
> omsyn? Forudsat at der ikke er andet at bemærke på den.

Der kan ikke gives retningslinier eller garantier for den slags.
Det afhænger af vind, vejr og onsdag aften, for den pågældende
medarbejder hos SBI.

Det er sansynligt at du vil slippe 'betinget' hvis den ellers er helt
clean' og iorden, samt nypudset o.s.v.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 13:54

En mulighed er jo også at kontakte sælger og forklare ham at der evt kan
komme til at gå et par dage ekstra det vil han sikkert forstå

og hvis man så er ligeglad med sælger kan man jo bare selv tage de par dage
bare rolig politiet kommer ikk lige med det samme
personligt tror jeg jeg ville tage chancen og køre til syn hvis den ikke går
igennem koster det kun 115 kroner ekstra at komme til omsyn

Brian

Fra : anders majland

Dato : 21-09-04 13:40

> Der kan ikke gives retningslinier eller garantier for den slags.
> Det afhænger af vind, vejr og onsdag aften, for den pågældende
> medarbejder hos SBI.

Og tag endeligt ordrebekræftigelsen fra reifenversend med. Det er jo et
godt argument for at at give dig en betinget - hvis ellers alt andet
bare er iorden...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Knud Dam

Dato : 21-09-04 16:50

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bliver den betinget godkendt når bagdækket er for slidt, eller er det et
> omsyn? Forudsat at der ikke er andet at bemærke på den.

Hej Rene.

Hvad størrelse bagdæk bruger er der tale om, og hvor i landet bor du ?

Jeg har et 160/60-17 bagdæk med rigeligt mønster liggende. Det må du gerne
låne til syn.

Hvis du bor på Fyn, er det et lille problem at montere det til syn.

Mvh

KD

Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-09-04 19:31

Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

> Jeg har et 160/60-17 bagdæk med rigeligt mønster liggende. Det må du gerne
> låne til syn.

Den kører desværre på 18" fælg bagpå, men mange tak for tilbuddet

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 30-09-04 10:00

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

> Mit spørgsmål er så:
> Bliver den betinget godkendt når bagdækket er for slidt, eller er det et
> omsyn? Forudsat at der ikke er andet at bemærke på den.

Den blev synet i går, og betinget godkendt. Men ikke pga. af bagdækket
som nåede at komme hjem fra tyskland og blev monteret i mandags.

Derimod pga. skiven bagpå var slidt under mål (sælgeren sagde ellers at
den lige var skiftet, så jeg havde ikke målt den), og positionslyset
virkede ikke uden nær-/fjernlys. Derudover fik den en bemærkning om at
skiverne foran snart er modne til en udskiftning, da de nærmer sig
minimumstykkelsen på 3.5mm.

Så nu har jeg været på motorkontoret, og det er nu 100% min kværn

--
-René

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-09-04 20:40

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

> Så nu har jeg været på motorkontoret, og det er nu 100% min kværn

Tillykke.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*