Efterårs-advarsel
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-09-04 23:39

Halløj DFMere,

Jeg vil lige benytte lejligheden til at komme med en advarsel og et par
tips. Vi må efterhånden sande at efteråret desværre er over os... Som de
fleste nok ved så er efteråret også tidspunktet, hvor det for alvor begynder
at ruske noget så gevaldigt i træerne. Intet under at bladene falder af
træerne... Det lunefulde efterår byder på masser af blæst og storm - og
allerede nu varsler DMI om udsigt til kraftig blæst med vindstød op til
stormstyrke.

Derfor er det en god idé, hvis du i de kommende måneder tænker lidt mere
over hvor og hvordan du stiller din motorcykel. Hvis du har mulighed for
det, så er det en god idé at parkere langs en mur så vinden ikke kan få fat
i cyklen - og en evt. MC-garage. Har du en MC-garage så sørg for at den er
tilpasset størrelsen på din motorcykel; en alt for stor MC-garage virker som
et sejl og kan uden problemer vælte cyklen omkuld (jeg taler af bitter
erfaring).

Tænk lidt over hvor vinden kommer fra - og parkér så vinden fejer ind over
cyklen i stedet for ind under den.

Indendørs, aflukkede MC-garager med værksted burde være en folkeret

--
Tony
Fazer 1000 o>'o aka. TiltFazer

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-09-04 07:30

> [...]
begynder
> at ruske noget så gevaldigt i træerne. Intet under at bladene falder af

Og som et tillæg kan jeg fortælle, at turen igennem den skov jeg normalt
kører igennem om morgenen, var lidt mere spændende, da bladene er begyndt at
falde af, og kombineret med vand, gør det underlaget extra spændende at køre
på, AKA brun sæbe

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : anders majland

Dato : 21-09-04 09:42

> [...]
> bladene er begyndt at falde af, og kombineret med vand, gør det
> underlaget extra spændende at køre på, AKA brun sæbe

Jeg skulle lige til at skrive det ... Men vil bare tilføje at
landmændene nu efter høsten har travlt med at få pløjet, harvet og sået.
Og med det fugtige vejr vi har nu så er det ikke bare små mudderkager de
slæber med ud på vejene.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : carl

Dato : 21-09-04 08:51

Tony Lorentzen wrote:
>Indendørs, aflukkede MC-garager med værksted burde være en folkeret

Ja selvfølgelig, det har de fleste af os da også - har du ikke det

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-09-04 07:50

"carl" <carl@mail.dk> wrote in message

> Ja selvfølgelig, det har de fleste af os da også - har du ikke det

Shh! Nej, desværre...

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-09-04 09:52

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Halløj DFMere,
>
> Jeg vil lige benytte lejligheden til at komme med en advarsel og et par
> tips.

[snip]

Ja, det minder mig om: Hvor er Bager's sædvanlige efterårs-advarsel??

> Indendørs, aflukkede MC-garager med værksted burde være en folkeret

Hehe.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Moller

Dato : 21-09-04 10:26

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Ja, det minder mig om: Hvor er Bager's sædvanlige efterårs-advarsel??

   Er det ikke mere når vi snakker nattefrost osv. den kommer ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-09-04 19:48

Moller <news@molnit.com> writes:

> Er det ikke mere når vi snakker nattefrost osv. den kommer ?

Jo, det er det vist. Her er '01-advarslen fra medio oktober:
<http://groups.google.com/groups?selm=9qhd5u%249e0%241%40eising.k-net.dk>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>