Regnvand og hjelm visir
Fra : Harald

Dato : 20-09-04 18:07

Hej

Jeg er ved at tage kørekort til MC og ved ikke ret meget om noget mht. MC.
Hvad er godt til en styrthjelm således at regnvand forsvinder hurtigere fra
visiret? Jeg har noget "Turtle wax Rain Kleer" til bil ruder men kan det
også bruges til visiret på en hjelm uden at ødelægge dette?

Mvh
HK

Fra : Finn

Dato : 20-09-04 18:47

> [...]
>
> Mvh
> HK
>
> Jeg vasker min hjelm i vand med opvaskemiddel,
og der er aldrig problemer med udsynet når det
regner.
Når man kører blæser regndråberne ud til siderne
og jeg har kun lidt problemer i bykørsel.
Så må man lige stryge handsken hen over visiret og
udsynet er OK igen.

Finn
CB500

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 20-09-04 21:07

> Så må man lige stryge handsken hen over visiret og
> udsynet er OK igen.

Ja jeg har så bare lært at køre i blinde

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-04 22:12

"Henrik Davidsen" <sjang@sjangREmoVE.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg har så bare lært at køre i blinde

Man bruger voks udvendigt, så blæses dråberne af, og opvaskemiddel der skal
indtørre, indvendigt. Man må ikke stryge fingeren på indersiden, så er
virkningen væk. Det er den også ret hurtigt alligevel, så det skal opfriskes
for hver tur.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-09-04 22:05

Finn wrote:

> [...]
> Når man kører blæser regndråberne ud til siderne
> og jeg har kun lidt problemer i bykørsel.
> Så må man lige stryge handsken hen over visiret og

Endnu bedre er det faktisk lige at dreje hovedet en gang fra side til side,
så perler vandet lige så fint af, selv ved langsom kørsel.
Man kan vist også voks-polére sit visir.

--
Freddy
SV-R

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-09-04 22:23

On Mon, 20 Sep 2004 19:06:56 +0200, "Harald"
<news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote:

> [...]
>visiret? Jeg har noget "Turtle wax Rain Kleer" til bil ruder men kan det
>også bruges til visiret på en hjelm uden at ødelægge dette?

Jeg har et par Held handsker hvor der på venstre pegefinger er påsyet
en "vindusvisker".
Det virker helt fint.
Desværre har jeg ikke kunnet finde nogle mere solide (læs: Med mere
indbygget sikkerhed) hvor samme fine detalje er indbygget.
Ellers er jeg enig i de øvrige kommentarer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 22-09-04 18:31

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indbygget sikkerhed) hvor samme fine detalje er indbygget.
> Ellers er jeg enig i de øvrige kommentarer.

Man har kunnet købe en "Vinduesvisker" af gummi som kan trækkes på en
handskefinger og bruges til at skubbe vandet væk. Jeg mener det var ved Hein
Geriche eller Louis i Tyskland....

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-09-04 00:08

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> visiret? Jeg har noget "Turtle wax Rain Kleer" til bil ruder men kan det
> også bruges til visiret på en hjelm uden at ødelægge dette?

Yep - sagtens !
Men vær lige opmærksom på en "sjov" bivirkning; har oplevet ved
landevejskørsel at jeg faktisk ikke rigtigt ku' finde ud af hvad det var for
en undelig lyd, der kom. Så ku' jeg mærke at mine bukser begyndte at blive
våde - Aha - det regner !
Jeg ku' faktisk ikke se det på visiret !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Steen Egeberg

Dato : 21-09-04 08:34

> [...]
> blive
> våde - Aha - det regner !
> Jeg ku' faktisk ikke se det på visiret !

Husk også at mange hjelme har en anti-dug behandling på indersiden, som
bør vedligeholdes efter fabrikkens anvisning

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-09-04 19:26

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev
> [...]
> våde - Aha - det regner !
> Jeg ku' faktisk ikke se det på visiret !

Jeg kender også en der har problemer med ukontrolleret vandladning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 22-09-04 15:39

> [...]
> Men vær lige opmærksom på en "sjov" bivirkning; har oplevet ved
> landevejskørsel at jeg faktisk ikke rigtigt ku' finde ud af hvad det var

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Havde selv forstillet mig, en viskerrobot fra en bil moteret på hjelmen med
strips, og en ledning ned til et bilbatteri, og en kontakt... og så
derudaf...

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification