Hyundai passagersæde!
Fra : Andersen

Dato : 20-09-04 17:33

Hej

Når vi rykker passagersædet tilbage i vores Getz for indstigning til
bagsædet, og igen rykker sædet frem til normal stilling er ryklænet på
forsædet meget skråt. Dvs. at hver gang vi stiger ind og ud fra
bagsædet skal vi regulerer ryglænet tilbage til "normal stilling". Har
andre Getz-ejere samme problem ? Eller er det vores bil der har et
sædeproblem! -- Hilsen Andersen

Fra : Olesen

Dato : 20-09-04 20:34

"Andersen" <kan_ikke_benyttes@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagsædet skal vi regulerer ryglænet tilbage til "normal stilling". Har
> andre Getz-ejere samme problem ? Eller er det vores bil der har et

Kan forestille mig det er normalt.
Vores Datsun 120Y årgang 1979 havde
samme fænomen, skulle et par hak tilbage efter
hver frem-vip.

Fra : jk

Dato : 21-09-04 08:13

> [...]
> bagsædet skal vi regulerer ryglænet tilbage til "normal stilling". Har
> andre Getz-ejere samme problem ? Eller er det vores bil der har et

samme ting i en Peugeot 206 - tror det er helt normalt i 3-dørs biler -
hvordan skulle den egentlig også vide hvor langt du vil ha' dit sæde lænet
bag/for-ud - det er lidt li'som at ha' 10 printere, og folk KAN
simpelthen ikke forstå hvorfor i alverden computeren ikke er tankelæser og
smider printet ud på den printer de sidder og tænker på - din bil er nok
heller ik' tankelæser.

/JK

Fra : KASO

Dato : 21-09-04 08:56

"jk" skrev d. 21-09-04 08:13 dette indlæg :
> [...]

tankelæser og
> smider printet ud på den printer de sidder og tænker på - din bil er

Det er rigtigt, at fænomenet er udbredt - men der findes nu også en del
biler, der godt kan "huske" udgangspunktet, så det er ikke umuligt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 21-09-04 12:21

jk wrote:

> samme ting i en Peugeot 206 - tror det er helt normalt i 3-dørs biler -
> hvordan skulle den egentlig også vide hvor langt du vil ha' dit sæde lænet
> bag/for-ud

Det er vel kun forekommende i "frø-gnaskere", "ris-kogere" og andre "discount"
biler Kender udmærket problemet i min moders Honda Civic fra 2003.
Irriterende detalje!

Til gengæld kan jeg så glæde mig over, at der i min egen automobil fra
Rüsselheim (en Corsa B) er trin-løs justering, som selvfølgelig er uafhængig
af vippe-mekanismen. Så jo...det kan sagtens laves, så den "husker"
indstillingen. Forefindes i alle de biler fra Tyskland jeg har kendskab til.

> [...]
> smider printet ud på den printer de sidder og tænker på - din bil er nok

Nogle biler er så åbenbart tankelæsere, for det foregår helt uproblematisk
-jvf. ovenstående - i de fleste biler fra Tyskland.

--
Mvh. Jesper

Fra : jk

Dato : 21-09-04 12:35

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"JesperM<remove> skrev i en meddelelse

> Nogle biler er så åbenbart tankelæsere, for det foregår helt uproblematisk
> -jvf. ovenstående - i de fleste biler fra Tyskland.

har du ikke også en tysk printer der ka' det samme

/JK

Fra : Jesper

Dato : 21-09-04 12:38

jk wrote:

> har du ikke også en tysk printer der ka' det samme

Justere ryglænet trin-løst?

--
Mvh. Jesper

Fra : KASO

Dato : 21-09-04 15:51

"Jesper" skrev d. 21-09-04 12:21 dette indlæg :

> Det er vel kun forekommende i "frø-gnaskere", "ris-kogere" og andre
"discount"
> biler Kender udmærket problemet i min moders Honda Civic fra 2003.
> Irriterende detalje!

Hmm - gælder ikke min frøgnasker (Renault)!

> [...]
> af vippe-mekanismen. Så jo...det kan sagtens laves, så den "husker"
> indstillingen. Forefindes i alle de biler fra Tyskland jeg har

Hmm - Corsa - er den ikke Spansk?!? - og hvis en Opel skal have en
ordentlig dieselmotor, må de jo hente den hos Fiat..... hvis de da ikke
lige tager og klistrer deres logo på en ungarsk produceret riskoger
(Agila)....

Såehh - "Tysk" - hmmmm ...

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 21-09-04 17:05

KASO wrote:

> Hmm - gælder ikke min frøgnasker (Renault)!

Dejligt. Så kan du jo også nyde den detalje.

> [...]
> ordentlig dieselmotor, må de jo hente den hos Fiat..... hvis de da ikke
> lige tager og klistrer deres logo på en ungarsk produceret riskoger

Det er rigtigt, at nogle Corsa'er er samlet i Spanien (det samme var min
gamle Ford Fiesta). Og startmotoren samt motorstyring vist er fra
Bosch...men derfor betragter jeg ikke bilen som værende en "Bosch" Cosa B.
Ej heller betragter jeg min bil som værende fra asien, fordi elektronikken
til et par relæ'er er produceret derovre. Bremseskiverne er fra italienske
Brembo...men det ændrer nu ikke bilens oprindelsesland fra Tyskland til
Italien (IMO). Så alt i alt betragter jeg nu stadig min Corsa som værende
tysk, Saab fra Sverige, Renault fra Frankrig, Honda fra Japan usw. selvom de
efterhånden deler samme platform/samlebånd i Slovenien eller et andet
"øst"-land.

Og Corsa B modellen kører somend i UK som Vauxhall Corsa. I Australien som
Holden Barina, i Sydamerika og Mellemøsten som Chevrolet Corsa og i Kina som
Buick Sail samt i Japan som Opel Vita (Corsa navnet brugt af Toyota). Og så
bliver den selvfølgelig også solgt i Sydafrika. Hvor mange andre bilmodeller
kan egentlig prale af at være repræsenteret over det meste af verden?

--
Mvh. Jesper